jajest Geplaatst: 7 november 2012 Geplaatst: 7 november 2012 vraagje: ik heb een dreambox 7025. (dit is een niet HD ontvanger) lnb duo twin staat goed uitgericht op 23,5 (met de 23,7 lnb in de klem) en 19,2. op astra 1 scan ik meer dan 1000 services op astra 3 slechts 152. 152 lijkt me niet voldoende. ik heb de indruk dat ik op astra 1 alles binnenkrijg maar op astra 3 niet. op astra 3 ontvang ik bvb dancetrippping met 84% (vertikaal station) en omroep fryslan ook 84% (horizontaal) lijkt me dus dat de schotel behoorlijk uitgericht staat. Toch krijg ik tijdens het scannen bvb geen channels binnen van TVV... Zou dit komen omdat mijn toestel geen HD toestel is ? Ik had gedacht dat hij ze tijdens de scan wel zou 'zien' maar als ik zou proberen erop af te stemmen gewoon zwart beeld zien met enkel geluid. (zoals ik gewend ben van astra 1) Of zouden de tuner instellingen (reception settings) niet juist staan ? Soms kan ik alleen maar afstemmen op stra 1 kanalen en krijg ik een "tune failed" op de astra 3 kanelen die hij wel gescand heeft. Ik moet dan opnieuw scannen om er terug te kunnen op afstemmen. Soms lukt het een paar keer om heen en weer af te stemmen op A1 en dan A3 en dan plots ... paf ... is één van beide "niet meer bereikbaar". Begin te denken dat er iets aan de hand is met deze lnb. graag jullie opinie bedankt marc
Eduard07 Geplaatst: 7 november 2012 Geplaatst: 7 november 2012 De meeste zenders op Astra 3 - inclusief die van CDS en TVV - worden uitgezonden in MPEG4. HD wordt in MPEG4 uitgezonden, maar ook SD. Als je dus een SD-ontvanger hebt, kun je veel op Astra 3 inderdaad niet ontvangen. (CDS is trouwens bijna klaar met het omzetten van al haar transponders naar MPEG4 om zo ruimte te creëren voor (nog) meer zenders. Ook radiozenders.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
smetje limb.BE Geplaatst: 7 november 2012 Geplaatst: 7 november 2012 tv 269 totaal 349 zenders op astra 3a neem hier effe een kijkje en zoals eduard al vermeld heeft een hd ontvanger aanschaffen http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
jajest Geplaatst: 7 november 2012 Auteur Geplaatst: 7 november 2012 even een korrektie: ik stel net vast dat wanneer ik een "tune failed" krijg, ik moet blijven proberen en dan lukt het toch nog om af te stemmen op alle kanalen als ik maar genoeg blijf proberen
smetje limb.BE Geplaatst: 7 november 2012 Geplaatst: 7 november 2012 oke probeer nog maar af te stemmen op bepaalde kanalen en misschiens je schotel nog wat anders afstellen 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
jajest Geplaatst: 7 november 2012 Auteur Geplaatst: 7 november 2012 de schotel staat optimaal afgesteld. ik heb op beide satellieten nug een signaal van 90% ongeveer ik kan nu met zekerheid zeggen dat het overschakelen van de ene naar de andere satelliet soms misloopt. dus je bent aan het kijken n.e. zender die zich bevindt op astra 1 en zapt naar een andere op astra 3 dan loopt het soms mis... ongeveer 1 keer op 5 ... signaal is dan ongeveer slechts 10% ofzo maar als je een aantal keer probeert te zappen dan doet ie het plots wel.
smetje limb.BE Geplaatst: 7 november 2012 Geplaatst: 7 november 2012 (aangepast) de schotel staat optimaal afgesteld. ik heb op beide satellieten nug een signaal van 90% ongeveer ik kan nu met zekerheid zeggen dat het overschakelen van de ene naar de andere satelliet soms misloopt. dus je bent aan het kijken n.e. zender die zich bevindt op astra 1 en zapt naar een andere op astra 3 dan loopt het soms mis... ongeveer 1 keer op 5 ... signaal is dan ongeveer slechts 10% ofzo maar als je een aantal keer probeert te zappen dan doet ie het plots wel. welke soft heb jij op je dream7025 ???? marc dit schrijf jij ik heb een dreambox 7025. (dit is een niet HD ontvanger) lnb duo twin staat goed uitgericht op 23,5 (met de 23,7 lnb in de klem) en 19,2. zet 19.2 eens in de klem lijkt mij beter en richt je schotel terug uit kijk ook naar je diseqce instelling 7 november 2012 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
jajest Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Geplaatst: 8 november 2012 discecq staat ingesteld op SIMPLE met DISCECQ A/B (A= 19,2 en B=23,5)
satencom Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 Wat is het merk van de lnb , wand alles lijkt goed in gesteld te zijn. het signaal lijkt van beide satellieten ook goed te zijn , en de kop van de 19,2 in de houder zetten, dat zou ik niet doen. dat is het probleem niet ,ik denk dat je beter een andere duo-lnb kunt proberen ,wand het lijkt er op, dat de diseqc switch in de duo-lnb niet goed geschakeld word Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 Als het omschakelen niet goed verloopt, moet je er achter zien te komen of dit nu aan de diseqc-switch ligt die in de duo-lnb zit of aan de ontvanger. Je schreef dat je een duo-lnb twin hebt, met twee uitgangen dus. Er zitten dus ook twee diseqc-switches in die duo-lnb. Door de andere aansluitingen te gebruiken, kun je kijken of het schakelprobleem dan over is. Blijft het hetzelfde, dan zit het schakelprobleem waarschijnlijk in je ontvanger.
Old Satterhand Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 Je zou de LNB spanning eens moeten controleren, bij mijn DM7025 is dit 18,7 volt voor H en 13,5 volt voor V, gemeten op de kabel met aangesloten LNB of DiSeqC switch. Mijn ervaring is dat dit erg kritisch is voor de juiste werking van DiSeqC schakelaars. Theoretisch zou 18/13 moeten volstaan maar in de praktijk is een half voltje extra nodig. Je verliest natuurlijk altijd iets over de kabel, afhankelijk van de lengte.
Sprietje Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 Er zijn enkele satellietontvangers waarbij je via het menu de lnb-spanning aan kunt passen. Er staat dan: verhoogde lnb-spanning nee/ja. Het gaat dan om een verhoging van 1 volt en is bedoeld om bij lange kabels het spanningsverlies te compenseren. Ik weet niet of de Dreambox 7025 deze mogelijkheid heeft, zoja zou je dat eens kunnen proberen.
Eduard07 Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 Sprietje, dank voor deze info. Ik heb mij altijd afgevraagd of het instellen van verhoogde spanning ook schadelijk kan zijn voor lnb of diseqc schakelaar. Is dat niet zo? (Een voltje te veel op een externe hard disk is dat namelijk wel.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
leonito Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 @Eduard07. Nee, een voltje meer kan geen kwaad. De spanningen voor de essentiële onderdelen in de lnb worden toch wel netjes op peil gehouden door ingebouwde stabilisators, die best wel wat meer spanning op hun ingang kunnen hebben. Maar als je geen lange kabels hebt en/of hele dunne coaxkabel dan is een voltje meer gewoon zinloos (maar niet schadelijk).
Sprietje Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 Bij lnb-specificaties staat meestal: 11,0-14,0V verticale polarisatie 16,0-20,0V horizontale polarisatie 13 en 18volt is de standaard spanning 14 en 19volt is de verhoogde spanning.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen