Eduard07 Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 Maar je hebt nu dus Hotbird, Astra 1 en Astra 3? En Astra 2 niet meer? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
haramo Geplaatst: 14 november 2012 Auteur Geplaatst: 14 november 2012 Edouard07 ik heb maar 3 koppen gekocht en bedoeling was hotbird, astra 1 en 3 te ontvangen. maar ik heb gezien dat de rail die Sprietje bedoelt 4 aansluitingen heeft, misschien in de toekomst of als dat echt nodig is (beter signaalkwaliteit dan met mijne houder) Ik durf er niet meer aan te komen, dus als je wilt weten of ik astra 2 kan ontvangen met mijn opstelling, zou het niet weten en wil het nu zeker niet weten maar de houder is zo opgesteld dat er geen 4e kop op kan, dus zal sowieso niet mogelijk zijn, tenzij ik weer ga puzzelen, maar ik denk niet dat met 4 koppen dat gaat lukken, plus te zwaar ook denk ik dan blijft de houder in de klem niet op haar plaats In bijlage foto's van hoe het er nu uitziet en ook te zien hoe ik ervoor gezorgd hebt dat de houder van astra 3 tegen die van astra 1 komt. zitten er op astra 2 ook kanalen van België? over mijn transponders die verouderd zouden zijn, zou ik op één of andere manier kunnen controleren welke kanalen ik zou moeten ontvange n maar niet heb omdat ze op een nieuwe transporder staan? en is het updated van transporder dan zo simpel? usb stick en laden, dit heeft geen andere gevolgen?
Tonskidutch Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 Als ik foto twee zie zit je kantje boord langs de gevel van het flatje te kijken voor hotbird (van Gool - adam Noord?) Met 19,2 OF 23,5 in het midden zou 28,2 Oost wel nog kunnen lukken. Op dishpointer zou je vanuit jou locatie (straatnaam opzeken) moeten kunnen zien of de groen richtlijn naar de hotbird sateliet langs het gebouw loopt of niet meer zichtbaar is wegens obstructie van het gebouw zelf... ciao Compulsion Röyksopp
haramo Geplaatst: 14 november 2012 Auteur Geplaatst: 14 november 2012 van Gool - adam Noord? is dit een stad of bedoel je iets anders? Ik ben van België. Hotbird steekt in de klem. Misschien ben ik dat vergeten te zeggen. dan astra 1 dan asstra 3. Sprietje heeft al de stralen berekend ze komen allemaal door. Anders zou het toch niet werken hé, en het werkt. 28.2° oost zal altijd lukken want heeft niets te maken met de gevel, de signaal komt van het oosten en de gevel bevind zich in het westen. dus mijn schotel ontvangt hoogstwaarschijnlijk het signaal van astra 2 28.2°, ik zeg hoogstwaarschijnlijk omdat, mijn schotel nu op hotbird gemikt is, dus iets meer naar het westen gericht, misschien dat mijn schotel net te klein is om in de gebruikte opzet, het signaal te ontvangen van 28.2°? maar als de schotel dit toch ontvangt, dan zal de weerkaatsing haar werk doen en zal het geen probleem zijn om een 4e LNB te plaatsen in het westen. ook al zou de gevel er helemaal achter liggen. vanuit technisch vlak: - signaal ontvangst door schotel: OK (zeker als ik astra 1 in de klem zet) - universele houder zal een probleem zijn om de weerkaatsing correct te ontvangen, maar daarvoor is Sprietje zijn advies van toepassing (een andere, betere multirail gebruiken).
Tonskidutch Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 ach belgie het fotootje deed me aan een locatie in mijn buurt denken, sorry ignoreren dus met kathrein cas 75 had ik die alle vier als het werkt is alles toch oké, dacht dat je nog niet alles ontvangen kon (mijn interpretatie foutje) ciao Compulsion Röyksopp
haramo Geplaatst: 14 november 2012 Auteur Geplaatst: 14 november 2012 is niets, is menselijk. Wat is een kathreiin cas 75? is dat de officiële naam van de multihouder die ik gebruik? ja het werkt , met vallen en opstaan, en dankzij iedereen hier die me geholpen heeft om de werking te begrijpen.
Eduard07 Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 Je conclusie is correct dat je Astra 2 (Groot Brittannië) zat kunt ontvangen. Hoe oostelijker, hoe beter in jouw geval.Allen moet je daarvoor een geschikte houder hebben. Sprietje heeft je al suggesties gedaan. Je kunt dus altijd nog eens overwegen om 4 satellieten te ontvangen. Je diseqc-schakelaar is voor 4 gemaakt. En als je Astra 1 of 3 dan op de middenpositie/schotelarm monteert, heb je bij correcte afstelling een hele goede ontvangst van alle 4 belangrijkste satellieten. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
stevie-v Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 (aangepast) Je conclusie is correct dat je Astra 2 (Groot Brittannië) zat kunt ontvangen. Hoe oostelijker, hoe beter in jouw geval.Allen moet je daarvoor een geschikte houder hebben. Sprietje heeft je al suggesties gedaan. Je kunt dus altijd nog eens overwegen om 4 satellieten te ontvangen. Je diseqc-schakelaar is voor 4 gemaakt. En als je Astra 1 of 3 dan op de middenpositie/schotelarm monteert, heb je bij correcte afstelling een hele goede ontvangst van alle 4 belangrijkste satellieten. de 2F satelliet gaat zijn werk doen aan het einde van de maand dus of het dan nog mogelijk is om met zo'n kleine schotel Engelse zenders te ontvangen is nog maar afwachten en voor de Engelse zenders geldt hoe westelijker hoe beter. 14 november 2012 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Sprietje Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 Beste haramo Ik ben blij voor je dat het nu werkt. De schoonheidsprijs verdient het natuurlijk niet. Dat kan misschien wel gaan lukken als je een echte rail gaat gebruiken. Ik heb de indruk dat nu gedacht wordt dat de Hotbird nu ontvangen kan worden omdat de schotel daar nu op uitgericht is, maar als je de schotel uitricht op de Astra 19,2 en je zet er links en rechts een lnb naast, dan gaat dat net zo goed lukken. Het gaat er immers maar om of de signalen van de Hotbird langs het gebouw vallen en het blijkt dat dit het geval is. Als je misschien nog een rail gaat plaatsen, dan zien we je graag terug op dit draadje.
Old Satterhand Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 over mijn transponders die verouderd zouden zijn, zou ik op één of andere manier kunnen controleren welke kanalen ik zou moeten ontvange n maar niet heb omdat ze op een nieuwe transporder staan? en is het updated van transporder dan zo simpel? usb stick en laden, dit heeft geen andere gevolgen? Normaal zou ik je voor settings e.d. doorverwijzen naar een van de andere forum onderdelen, maar ik denk niet dat er veel over jouw ontvanger te vinden is op dit board. Je moet dus zelf op zoek gaan naar informatie op het internet. Een goed startpunt is natuurlijk www.protek.tv maar zoeken op het merk en type zal ook wel het nodige opleveren. Zo las ik ergens dat de box zelf nieuwe settings en software download, zodra je hem op het internet hebt aangesloten. Ik neem aan dat je dat nog niet gedaan hebt, dus probeer dat eerst.
Sprietje Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 Als je denkt dat niet alle transponders in je protek 9760HD ontvanger zijn ingeladen, dan kun je ze natuurlijk altijd handmatig inbrengen via het menu. Wil je weten welke transponders in gebruik zijn van bijv. de Astra 23,5, zie dan hier: http://www.lyngsat.com/Astra-3B.html Niet de grijze en rose transponderfrequenties nemen.
Eduard07 Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 de 2F satelliet gaat zijn werk doen aan het einde van de maand dus of het dan nog mogelijk is om met zo'n kleine schotel Engelse zenders te ontvangen is nog maar afwachten en voor de Engelse zenders geldt hoe westelijker hoe beter. Haramo woont in Vlaanderen en ik dacht dat hij een 80cm schotel had. Als je langs de (Belgische) kust woont, is zelfs 60 cm mgelijk al genoeg. Ik denk dat je je nu onnodig zorgen hierover maakt. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 Beste Eduard07 Haramo woont helemaal niet in Vlaardingen maar in België. Lees bericht 4 maar eens. Maar ook daar hoeft hij zich geen zorgen te maken over de ontvangst van de Astra 2
Eduard07 Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 Beste Sprietje, Misschien moest je vanavond maar eens op tijd naar bed. (Of morgen naar Specsavers. ) Lees nou even goed hierboven bij #102 waar volgens mij haramo woont. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 @Sprietje, was vergeten dat je momenteel in Spanje zit. Toch? Hebben ze daar ook Specsavers? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen