Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste haramo

Ik ben blij voor je dat het nu werkt. De schoonheidsprijs verdient het natuurlijk niet. Dat kan misschien wel gaan lukken als je een echte rail gaat gebruiken.

Ik heb de indruk dat nu gedacht wordt dat de Hotbird nu ontvangen kan worden omdat de schotel daar nu op uitgericht is, maar als je de schotel uitricht op de Astra 19,2 en je zet er links en rechts een lnb naast, dan gaat dat net zo goed lukken. Het gaat er immers maar om of de signalen van de Hotbird langs het gebouw vallen en het blijkt dat dit het geval is. Als je misschien nog een rail gaat plaatsen, dan zien we je graag terug op dit draadje.

Ik weet dat de afwerking alles behalve is, maar zoals je zei, vanaf het moment dat ik merk dat signaal wegvalt, zal ik wel een nieuwe rail moeten nemen, waarschijnijk dan ook een nieuwe schotel (iets groter), maar hopelijk is dit voor later, als ik ga verhuizen ofzo :).

ik heb geen last van stilstaandbeelden, dat is belangrijkste. dus gaat goed voorlopig.

• Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Een schotel van 80cm + bijbehorende rail voor 4 lnb's + diseqc en je hebt jarenlang plezier als ie eenmaal zuiver hangt. :)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• 2 weken later...
Geplaatst:

Een vraagje,

als ik de multirail ga kopen (zie bericht 8), dien ik dan hier ook verloopringen te gebruiken? of passen de LNB die ik heb(zie bericht 4) er perfect in?

een ander vraagje, stel dat ik gewone LNB's (dikkere dan die ik heb) wil, en gebruik deze multihouder, zal het signaal voor astra 19.2 en astra 23.5 zonder problemen opgevangen kunnen worden? en dan hotbird uiteraard ook?

Geplaatst: (aangepast)

zal deze LNBF's goed voor HD, is dus voor een offsetschotel hé (wil gewoon termen gebruiken, zodat ik ze onthou :) )

en ook goed om te gebruiken bij de multihouder?

ALPS LNBF SINGLE (zie foto)

GT LNBF SINGLE

BEST LNBF SINGLE

VISIOSAT LNBF SINGLE 23mm

TECHNOMATE LNBF SINGLE

op foto zie ik dat deze LNB iets kleiner is, en dat missschien geen plaats genoeg is als ik de de lnb heb vastgemaakt in de klem van de arm, om daarna nog de multihouder erop te zetten?

aangepast door haramo
Geplaatst:

@Haramo, HD lnb's bestaan niet! Ze zijn allemaal voor HD geschikt. Er is wel kwaliteitsverschil.k

De eerste van de reeks hierboven is de Alps en die is het meest geschikt voor een multirailsituatie waarbij 2 satellieten dicht op elkaar zitten.

Bij jou gaat het dan om Astra 1 en 3. Met lnb's met dikkere koppen krijg je Astra 1 en 3 niet zuiver, omdat de koppen te breed zijn.

Voor Hotbird en Astra 2 is wel genoeg ruimte om een rail, dus daar kun je ook andere merken gebruiken.

Hoe smaller de kop, hoe meer gevoeligheid voor regen. De Alps zijn daarom een heel goed compromis.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

dus ik kan zonder problemen dikke lnb's en dunne lnbs van verschillende merken te samen gebruiken? dien ik ergens op te letten, MhZ ofzo?

hotbird : dikke, dan astra 1 en astra 3 23.5° twee dunne lnb's? of twee dikke (hotbird en astra 1) en 1 dunnen voor astra 3? wil zo weinig mogelijk regengevoeligheid, zeker in België.

Dus dunne LNB zijn gevoeliger voor regen? is wel erg dan niet? dus geen mogelijkheid om dikke LNB's te gebruiken voor astra 1 en astra 3? en waarom is Alps een goede compromis, die is toch ook dun (regengevoeligheid)?

Geplaatst:

Lnb's zijn gewoon door elkaar te gebruiken.

Het enige waar je op een multirail op moet letten is of je ze in focus kan krijgen. Met dikke lnb's gaat je dat bij Astra 1 en 3 niet lukken, die blijven ook stijf naast elkaar te ver uit elkaar staan.

Dunne lnb's zijn inderdaad gevoeliger voor regen en uitval, maar de Alps is niet superdun en heeft bewezen dat ze goed kunnen concurreren met dikkere lnb's.

En kwalitatief zeer goed en veel gebruikt voor Astra 1 en 3.

Voor Hotbird en Astra 2 heb je zoveel ruimte dat je "gewone" lnb's kunt gebruiken. En dan is de Inverto Black Ultra een hele goede. Even googelen en je vindt er genoeg tests en discussies over.

Geplaatst:

is deze multihouder universeel of niet? zie foto. Want stond bij de webshop onder universeel, maar het merk is SAB?

Je moet over de multirail even jouw discussie met Sprietje hierover teruglezen in dit forum. Hij heeft jou haarscherp uitgelegd welke rail jij moet hebben.

Geplaatst:

ja dat weet ik, betreft uitleg van Sprietje, maar hij gebruikte de merknamen, maar wat ik wil weten is waarom de webshop deze multihouder onder universele multihouders zet.

Geplaatst:

Een universele houder kan passen op meerdere types schotelarmen, dus deze SAB ook.

Primair past hij natuurlijk op een SAB schotel. SAB is trouwens in eerste instantie een merk van een importeur, niet een maker.

Er zijn ook andere universele houders, zelfs die niet bij geen enkel merk horen.

Het belangrijkste is, dat hij 100% past op een schotelarm. Zo niet, dan is hij niet geschikt, want dan is de kans groot dat de afstand tussen het brandpunt van de schotel en de gemonteerde lnb's niet klopt.

Geplaatst:

een rail is een multihouder neem ik aan :)

dien ik verloopringen te gebruiken voor die alps?? of zijn ze dik genoeg om vast te zitten in die cirkeltjes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...