martis Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 Ik heb nu de experia box v8 van kpn glasvezel , maar dit modem is helemaal dicht gespijkerd , ik heb hier nog een fritzbox 7360 liggen , die is wel geschikt voor glasvezel , alleen weet niet goed hoe ik hem moet instellen , iemand ervaring mee Gr martin Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Gast Mimisiku Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 De 7360 doet geen glasvezel. De 7390 wel. De 7360 is alleen VDSL/ADSL2+ tot 100mbit.
martis Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Geplaatst: 9 november 2012 (aangepast) Hallo Weet je dat zeker , dus als ik die aanschaf kan ik kpn glas gebruiken , of is er een ander modem die beter is , gaat mij om portforwarding omdat er wel kant en klare instellingen instaan voor glas van xs4all en scarlet 9 november 2012 aangepast door martis Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
pukje Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 (aangepast) Ik kan nog niet uit eigen ervaring vertellen maar wat ik al weet is dat het gasmodem (ftu) los staat van het gebruikers modem. Het gebruikers modem sluit je met ethernet kabel op de ftu aan. Om je eigen modem te kunnen gebruiken moet je weten welke vlan poorten gebruikt worden en natuurlijk usernaam en password. De meeste fritzboxen kunnen vlan aan maar moet je met de hand de ar7.conf file aanpassen. 9 november 2012 aangepast door pukje
martis Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Geplaatst: 9 november 2012 Hallo dat begrijp ik , alleen mijn modem een kpn exeperia box v8 kan ik de poorten wel los zetten alleen komt er teveel verkeer binnen vanuit buiten en gooit hij de poort dicht , kan de firewall niet uitschakelen van het modem , vandaar dat ik opzoek ben naar een ander modem die ook op knp glas werkt , pukje weet je de instelling voor kpn , ik kan je wel gegevens aanleveren of heb je info hoe ik het zelf kan doen , ben niet bekend met ar7 Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Gast Mimisiku Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 De 7390 heeft ook een 1Gbit maximale ingangssnelheid op (UTP). De 7360 gaat tot 100Mbit. De instellingen kunnen ook in de 7360 gedaan worden. VPN is geen probleem. Draai hier met de 7360 op 40Mbit VDSL. Glas komt hier pas volgend jaar
pukje Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 op http://spider007.tweakblogs.net/blog/7709/kpn-glasvezel-zonder-experia-box.html o.a. het volgende gevonden KPN Glasvezel zonder Experia box Door Spider.007 op zaterdag 24 maart 2012 15:30 - Reacties (22) Categorieën: hack, internet, Views: 7.177 Al enige tijd had ik thuis een glasvezelverbinding van KPN die via de Experia box (een ZTE zxv10 H220N) liep. KPN zelf noemt dit apparaat soms zelfs de 'modem', dus je zou denken dat je daar niet zomaar een Draytek tegenaan kan hangen. Vandaag had besloten eens te kijken of dit magische kasje eruit valt te halen; en dat is mogelijk en bleek niet zo moeilijk. Ik gebruik overigens alleen internet en geen TV / telefonie via deze aansluiting. In mijn Draytek 2130n heb ik de volgende instellingen doorgevoerd: Connection type: PPPoE Username: kpn@direct-adsl Password: KPN Fixed IP: No Clone MAC: Yes MAC Address: (overgenomen van Experia Box) Dit is nog niet alles, onder Multi-VLAN moet je ook dit nog instellen: Enable: Yes WAN VLAN ID: 6 Gebruikte bronnen: VLAN IDs username/wachtwoord Dit instellen was voor mij voldoende om keihard te kunnen internetten
martis Geplaatst: 11 november 2012 Auteur Geplaatst: 11 november 2012 (aangepast) heb de frits aan de gang , wil dus wel via glas , had hem via dsl aangesloten wat dus niet kan , nu gewoon via lan1 , en vlan op poort 6 , zo uit de ftu bedankt allemaal 11 november 2012 aangepast door martis Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
pukje Geplaatst: 11 november 2012 Geplaatst: 11 november 2012 Ben blij dat het zo gelukt is ,kan ik het dus ook zo gebruiken als ik de glas ga activeren. Ik moet het wel vanuit een linux server doen ,maar moet ook lukken
iemand Geplaatst: 15 november 2012 Geplaatst: 15 november 2012 @Martis / Mr.Bean ;-) Maar je wou toch poorten open hebben. Is dat dan nu wel gelukt ? gr. Erik
martis Geplaatst: 15 november 2012 Auteur Geplaatst: 15 november 2012 Iemand , Hallo Jazeker met de fritzbox geen enkelprobleem , zoals de standaard modem die word geleverd van kpn is een poort open zetten ook geen probleem , alleen de poort word direct weer automatisch dicht gezet , de modem ziet alles direct als een aanval SYN flood dit staat ook in de log files van de modem , helaas is de modem zo dicht getimmerd dat je de firewall niet kan inregelen , vandaar dat ik een andere router/modem gebruik , nu alles in eigen beheer Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Enzofielt Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 Iemand , Hallo Jazeker met de fritzbox geen enkelprobleem , zoals de standaard modem die word geleverd van kpn is een poort open zetten ook geen probleem , alleen de poort word direct weer automatisch dicht gezet , de modem ziet alles direct als een aanval SYN flood dit staat ook in de log files van de modem , helaas is de modem zo dicht getimmerd dat je de firewall niet kan inregelen , vandaar dat ik een andere router/modem gebruik , nu alles in eigen beheer Hoi, ik wil aanstaand weekend ook mijn Experia gaan vervangen voor de Fritz 7390. Telefoon heb ik niet meer nodig omdat ik al voip gebruik via nomado, kun je misschien de instellingen posten die gedaan moeten worden om de Fritz werken te krijgen met kpn-glasvezel. Ik heb al gezocht maar vind overal al wel dat het gedaan is maar niet wat je ervoor moet instellen. Thanks, 1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2 1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor
martis Geplaatst: 21 november 2012 Auteur Geplaatst: 21 november 2012 Hier is een screenshot , je hoeft alleen de Account Information invullen , gewoon vanuit de ftu naar lan1 Hoop dat je hier wat aan hebt , alleen het wachtwoord even invoeren en de rest Zie afbeelding , laat maar even horen als het gelukt is Gr Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Enzofielt Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 (aangepast) Dankje, hier kan ik wat mee. Alleen heb ik kpn niet in de keuzelijst staan bij "Internet service provider", moet ik hier dan "andere provider" kiezen. Gr. 21 november 2012 aangepast door Enzofielt 1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2 1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor
martis Geplaatst: 21 november 2012 Auteur Geplaatst: 21 november 2012 Ja klopt , other service provider , en daar vul je zelf gewoon kpn in Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen