Enzofielt Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 Ok, ik ga dat dit weekend instellen. Ik laat weten of het gelukt is ik zal blij zijn dat ik de experiabox in de kast kan leggen. Gr. 1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2 1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor
Enzofielt Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Helaas wilde het niet lukken, ik heb het volgende gedaan. 1 Fritzbox ingesteld volgens voorbeeld - Other internet provider-ingesteld onder de naam kpn - External moden of router geselecteerd - Make own connection to the internet - Account information: user: kpn@direct-adsl pass: kpn -Connect settings: up: 71200 Down: 71200 De ftu kabel op LAN-1 van de Fritz aangesloten, daarna apply Helaas wordt er geen verbinding gemaakt, in de log krijg ik de volgende melding. 25.11.12 09:30:58 PPPoE error: Timeout. 25.11.12 09:30:44 PPPoE error: Timeout. 25.11.12 09:30:31 PPPoE error: Timeout. 25.11.12 09:30:17 PPPoE error: Timeout. 25.11.12 09:30:04 PPPoE error: Timeout. Moet ik gewoon nog langer wachten of moet ik nog wat andere instellingen veranderen ? ps. ik heb ook de stappen nog een keer herhaald en daarna de Fritz een herstart gegeven, het resultaat bleef hetzelfde. Gr. 1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2 1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor
pukje Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Je moet nog de VLAN instellen die is voor KPN 8 als ik het goed herinner En de ethernet1 poort gebruiken om de verbinding te maken naar glasmodem
Enzofielt Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Dan moet ik ook de mac van de experia instellen zeker, deze wordt nu waarschijnlijk niet herkend door kpn. 1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2 1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor
Enzofielt Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Ik heb het mac adres van de experia voor het adres gezet 74-**-70-**-64-70@direct-adsl, ik kan namelijk bij deze configuratie nergens de mac ingeven. De Vlan poort moest ik benamen, dit heb ik gedaan door er 6 achter te zetten net zoals in de Experiabak 1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2 1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor
pukje Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Mac adres clonen is niet nodig internet zelf opbouwen via lan 1 connecttype pppoe usernaam ingeven usernaam@direct-adsl password ingeven enable vlan wan vlanid:6 dan zou het moeten werken
Enzofielt Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Bedankt, het is gelukt. Nu nog wachten tot mijn huidige kpn nummer is uitgeschakelden overgezet en ik kan de experia in de kast leggen. 1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2 1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor
Enzofielt Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Ik heb het al anders gedaan, ik heb het kpn nummer doorgeschakeld naar mijn nieuwe sip. De EX-peria gaat vandaag nog stof vangen in de kast 1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2 1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor
martis Geplaatst: 27 november 2012 Auteur Geplaatst: 27 november 2012 Hallo Ja sorry ben een beetje laat , maar die vlan6 had ik niet vermeld Gr Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Kathrijn Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 (aangepast) In de Fritzbox configuratiewizard, bij vervanging van de KPN Experiabox, kun je gewoon de "XS4ALL FTTH" kiezen (zie post 14). Wel moet je dan voor internettoegang vreemd genoeg Annex A kiezen en toch de glasvezelmodem op LAN1 aansluiten. Bij mij werkte het gelijk. 18 januari 2013 aangepast door Kathrijn
iemand Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 (aangepast) Ik heb het mac adres van de experia voor het adres gezet 74-**-70-**-64-70@direct-adsl, ik kan namelijk bij deze configuratie nergens de mac ingeven. De Vlan poort moest ik benamen, dit heb ik gedaan door er 6 achter te zetten net zoals in de Experiabak ook al is het nu dan niet nodig toch nog ff een tip: Dwz het werkte op m'n 7170 dus ook vast wel op de nieuwe types.... mac-adres kun je inderdaad niet via menu ingeven, maar wel veranderen via telnet-sessie met je modem Activeer Telnet met een telefoon door code #96*7* Start CMD en telnet fritz.box Geef het Fritz!Box password in ga naar de juiste directory cd /var/flash pas de config aan dmv speciale editor (soort VI-editor) nvi ar7.cfg zoek op macdsl_override = en pas daar het mac-adres aan ESCape : wq en type reboot misschien zinvol om eerst even de settings te saven voordat je dit gaat proberen. op eenzelfde manier kun je bv ook de DNS omzetten naar die van Google overwrite_dns1 = 8.8.8.8; overwrite_dns2 = 8.8.4.4; 22 januari 2013 aangepast door iemand gr. Erik
Ghanssie Geplaatst: 1 februari 2013 Geplaatst: 1 februari 2013 Dus als ik het goed begrijp kan ik probleemloos mijn Experia glasvezel ellende bak vervangen voor een Fritz 7390? Gaat dit ook lukken met een Draytek Vigor 1000Vn uFTU? Of andere alternatieven?
Reinaard Geplaatst: 18 oktober 2013 Geplaatst: 18 oktober 2013 Kpn ExperiaboxV8 v/s Voipbuster Eind 2007 ben ik viavoipbuster gaan telefoneren. Ik had een gewone adsl internet verbinding en eenbudget tel. abonn. bij Kpn. Als modem had ik de Fritzbox 7140. Als telefoon de Siemens Gigaset N330A IP met 4 handsets C610H. Nooit een probleem gehad en met de kids ver weg de tel. kosten behoorlijk gedrukt. Recentelijk ben ik overgestapt naar glasvezel (Internet plus bellen Instap). Dus geen TV. Internet werkt snel en goed maar ik kan , ondanks eerder toezegging van Kpn , niet meer via voipbuster telefoneren. Kpn ondersteund geen voip is nu hun reactie. (ze missen inkomsten natuurlijk) Als modem heb ik een Experia V8 van Kpn gehad. Nu lees ik op deze en andere fora's dat er technische mensen zijn die het Kpn modem vervangen door een Fritzbox . De 7390 dacht ik.Ik ben niet a technisch maar niet meer zo jong en daarom is mijn vraag ?? Zijn er mensen die de door mij omschreven configuratie werkend hebben en zo ja wat zijn de instellingen voor de dan aan te schaffen Fritzbox. Bij voorbaat dank voor hulp / advies, Reinaard
De_Muts Geplaatst: 24 december 2013 Geplaatst: 24 december 2013 afgelopen week een TP-Link sg3210 managed switch gekocht en een frizz!box. deze geconfigureerd en alles draait als een trein. experia zit er alleen nog aan om mijn telefonie te verzorgen internet gaat via de Fritz!box en TV gaat via de managed switch. Ben er echt erg blij mee nu ik eindelijk de experiabox niet meer hoef te gebruiken voor internet en nu dus de volledige vrijheid heb in mijn router. met dank aan netwerkje.com voor de perfecte uitleg VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo Triax 80CM Multifeed (13-19-23-28) Ziggo (Full Package)
johnhothost Geplaatst: 25 december 2013 Geplaatst: 25 december 2013 Ook ik heb KPN glasvezel en veel probs met firewall in orginele modem,en heb nu alles opnieuw aangesloten volgens de instuctie van deze pagina. Hoop dat dat mag hier,maar het scheelt ook nog zo'n 5Mbit in downloadsnelheid(sneller dus) http://netwerkje.com/eigen-router cheers Johnsat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen