Moderator ceesv Geplaatst: 11 november 2012 Moderator Geplaatst: 11 november 2012 Standaard de kraan dichtdraaien na het wassen! Bij mij staat de wasmachine in de kelder, en nee, ik wil geen inpandig zwembad. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 11 november 2012 Geplaatst: 11 november 2012 Dat vroeger RVS is toegepast was om roestvorming tegen te gaan, kunststof was vroeger (nog) niet actueel. Daarnaast heeft kunststof de uiterst vervelende eigenschap dat het giga uitzet. Staal (RVS) zet ongeveer 1 mm per meter uit, kunststof 5mm(beide bij 90gr). En dat moesten fabrikanten uiteraard oplossen om dit op te vangen. Want dit heeft consequenties voor de ophanging maar ook voor de kuip zelf. Blijkbaar hebben ze hier een goed antwoord voor gevonden. Het grote voordeel van kunststof is uiteraard dat het een veel goedkopere grondstof is en er zijn kunststoffen die een bijna onbeperkte levensduur hebben. Verder is kunststof nu eenmaal eenvoudiger te bewerken Als voorbeeld is PVC daar absoluut geen van. Maar ik denk dat ze richting PE (polyethyleen) of PP (poly-propileen) zijn gegaan. Deze kunststoffen hebben zich bij hogere al redelijk bewezen. Voor de consument maakt het imo niet allemaal zoveel uit naast de mogelijk iets lagere aanschafkosten. Wat betreft de stand-by stand moet je je afvragen of je 10 jaar lang de machine in de stand-by stand wil hebben daar de kans op lekkage niet al te groot is, meestal sneuvelen machines door andere reden eerder en wasmachines staan vaak in ruimten waar eventueel lekkend water gecontroleerd weg kan stromen. Uiteraard niet op zolder, maar daar wil niemand zijn wasmachine hebben vanwege het gesjouw van was up en down, dat doe je niemand aan . . . . toch? (zelfs je vrouw niet) Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 11 november 2012 Geplaatst: 11 november 2012 Met de machine op zolder en de klerenkasten en vuile was die daar exact 1 etage onderstaan is het ideaal. Helemaal als je op zolder voldoende ruimte hebt om de was te drogen. Vaak hangt daar ook de CV en de restwarmte wordt dan ook nog eens nuttig ingezet voor het drogen
gerrit B Geplaatst: 11 november 2012 Geplaatst: 11 november 2012 hierbij het testoordeel van de ecobubbel (bron consumentenbond) Bij een wasmachine met de naam Samsung WF 0804 Y8E EcoBubble verwacht je dat het een energie- en waterzuinige machine is. Dat blijkt tijdens ons uitvoerige onderzoek niet in alle tests op te gaan. Het energ ieverbruik scoort in z'n algemeenheid redelijk, maar dat geldt niet voor alle wasprogramma's. Een en a nder blijkt heel erg van de belading af te hangen. Was je altijd met een volle trommel, of juist meestal kleine wasjes? Dan loont het om onze testresultaten goed te bestuderen. Een v olle trommel betekent bij deze Samsung trouwens een maximale capaciteit van 8 kilo. De w as komt bij dit model redelijk schoon uit de machine. Toc h zijn de scores duidelijk lager dan bij de meeste modellen uit de iets bovengemiddelde prijsklasse. De programmaduur van deze machine is iets korter dan gemiddeld. Verder is hij redelijk stil vergeleken met veel van zijn concurrenten. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: 11 november 2012 Geplaatst: 11 november 2012 Dit zou ik dus nooit doen want het feit dat een wasmachine in standby stroom verbruikt heeft een goede reden. Dat hij daar dan 5 tot 7 W voor gebruikt is op jaar basis toch aardig, dan kun je beter een losse watermelder op batterijen toe gaan passsen die 5 jaar op één 9V batterij mee gaat. Voor mij echter totaal geen probleem, de wasmachine staat in de garage dus mocht er wat gaan lekken dan zien we dat wel een keer en mocht de slang geheel afscheuren dan zit er altijd nog een mechanische beveiliging op. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: 11 november 2012 Geplaatst: 11 november 2012 Ik heb een offerte voor een volgend type wasmachine: AEG Lavamat type L75689FL deze is niet getest en onderstaande zit er qua type nr. wat wel getest is het dichtste bij (bron cunsumentenbond) Voor- & nadelen van de AEG Lavamat 75675FL De AEG L75675FL is tijdens het wassen erg stil, blijkt uit onze vergelijkende tests. Tijdens het centrifugeren zijn er echter modellen die het nog beter doen. Kijken we naar het schoonwassen dan lopen de scores van katoenen en synthetische was erg uiteen. Bij andere testaspecten ligt het resultaat van verschillende soorten was dichter bij elkaar. Wel is het zo dat de belading ook van invloed is op de scores. Zowel bij het energie- als waterverbruik scoort de wasmachine minder goed als de trommel maar met 3kg wasgoed is gevuld. Iets om mee te nemen in je keuze als je vaak kleinere wasjes draait. Bij het gebruiksgemak zien zowel positieve en negatieve punten. Zo is de gebruiksaanwijzing niet erg goed. Het slechtste testresultaat zet deze machine neer voor het spoelen. Bij synthetische was is de score zelfs een van de laagste in onze vergelijkingstabel. Kortom, deze machine heeft zeker zijn pluspunten. De negatieve punten maken vergelijk met andere modellen toch aan te raden. Voordelen Schoonwassen zeer goed bij katoenen was Centrifugeert goed Waterverbruik erg laag Zeer stil tijdens wassen Nadelen Spoelt slecht Schoonwassen synthetische was niet meer dan redelijk suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: 11 november 2012 Geplaatst: 11 november 2012 trouwens de beste uit de test was: Miele W 5825 Testoordeel: 7.3 Miele W 5929 WPS testoordeel 7,2 Miele W 5821 testoordeel 7,1 Miele W 5723 testoordeel 7,0 en heel verassend op de 6e plek Bosch WAQ 28360NL met een 6,9 maar met een richtprijs van 499 euro kun je er 2 van kopen tov. de goedkoopste hierboven van 999 euro suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
clemens2 Geplaatst: 13 november 2012 Geplaatst: 13 november 2012 Een jaar telt ongeveer 10.000 uur bij een standby van 5 watt zou dit 50 kWh zijn. Nu telt alles, maar dit is maar 12,50 euro aan stroomkosten per jaar, als je een dag nacht teller hebt nog minder. Ik zou me er niet druk over maken, en de wasmachine mooi in standby laten staan sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
satcat Geplaatst: 13 november 2012 Geplaatst: 13 november 2012 Geldt dat maximale stroomverbruik in standby dan alleen voor TV's en sat-ontvangers? Overigens zit er op mijn Miele gewoon een netschakelaar.
Miauw Geplaatst: 14 november 2012 Auteur Geplaatst: 14 november 2012 Ik heb 2 AEG types op het oog die een stuk goedkoper zijn dan een Miele en de deal via de winkel loopt, dus geen dure internet prijzen, want dat kan ook. De types zijn nu AEG L75689FL en de AEG L87685FL . Een badkamer heeft een trekschakellaar i.v.m. dat deze de stroom van de wasmachine afhaalt, dat heeft met de veligheid van de badkamer te maken. Die van mij is overigens 2 vierkante meter, alles past maar net en is tijdens het douchen behoorlijk vochtig. Het probleem wat ik al in het andere topic aangaf is dat bij alle wasmachines de stroomkabel naar het kastje met de trekschakellaar te kort is en ik aan het kastje met de trekschakellaar een kabel heb zitten die naar een (spat)waterdicht kastje gaat, maar daardoor de stekker er af moet wat ik niet wil. Ik wil het extra kastje vervangen door een type waar de stekker in kan, maar wel (spat)waterdicht is. http://www.sat4all.com/forums/forum/4-off-topic-4-all/ Wat moet ik hebben? Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
columbo Geplaatst: 15 november 2012 Geplaatst: 15 november 2012 Beste ilseonline,wat jij wil gaat zo niet ,wel kun je zo´n rubberen kontra stekker , in een spatwaterdicht kastje met deksel monteren,.nadeel een relatief groot kastje dat je aan de muur krijgt ,de draad uiteinden dienen dan wel vertint te zijn of van een hulsje zijn voorzien,om een zo gering mogelijke overgangs weerstad te krijgen,dit ivm brand gevaar,ook is het aan te bevelen bij langere kabel een maatje dikker tenemen,daar anders de kabel warm kan worden. Een spatwater dichte wcd is alleen ( andere exemplaren als getoond op google andere zijn er niet).waterdicht als er geen stekker in zit. Andere optie is dus dat een nieuwe losse kabel aan de wasmachine, Doet overigens aan de garantie niets af.
Miauw Geplaatst: 15 november 2012 Auteur Geplaatst: 15 november 2012 (aangepast) Ik heb ruimte zat aan de zijkant die niet gebruikt wordt, daar zitten namelijk het (verboden) kastje en bovenaan het kastje met de trekschakellaar. Ik heb tegen het (verboden) kastje een stok met haak voor het raampje waar ik anders niet bij kan om open te doen. Is spatwaterdicht onder een schakellaar nou zo'n ramp? Ik kan de kabel inderdaad verlegen, maar dan moet deze wel bereikbaar zijn, want de oude moet er uit. Bij de Blomberg die er nu nog staat te wachten, heb ik het nooit kunnen vinden hoe dat moet i.v.m. de behuizing die dicht geklemd zit. Ik zal er foto's van maken, dan zet ik die in de namiddag of avond of van het weekend als het tegen zit in het andere topic op internet, want het gaat hier om de keuze van de wasautomaat, niet om de stekkerdoos, dat wil ik graag uit elkaar houden. dit topic Sorry, ik heb wat problemen met deze PC en mijn verbinding, dus foto's en reageren gaat even lastig. 15 november 2012 aangepast door ilseonline Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
columbo Geplaatst: 15 november 2012 Geplaatst: 15 november 2012 (aangepast) Ik heb ruimte zat aan de zijkant die niet gebruikt wordt, daar zitten namelijk het (verboden) kastje en bovenaan het kastje met de trekschakellaar. Ik heb tegen het (verboden) kastje een stok met haak voor het raampje waar ik anders niet bij kan om open te doen. Is spatwaterdicht onder een schakellaar nou zo'n ramp? Ja,want dan hebben alle water dichte veiligheids aanpassingen geen zin,\. Als die blomberg er toch uit gaat,dan maak je toch alleen de kabel in het doosje aan de muur los ,en niet aan de machine. Zet aan de nieuwe machine een langere kabel ,en plaats hem evt op een verhoging ,is makelijker met schoonmaken,mocht de vloer niet waterpas zijn dan pas je evt de verhoging aan ,zo dat hij wel waterpas staat. . dit topic . 15 november 2012 aangepast door columbo
Pionewbie Geplaatst: 15 november 2012 Geplaatst: 15 november 2012 Als je echt niet de stekker van de kabel wilt knippen vervang dan de kabeldoos (dat grijze kastje) door een spatwaterdichte wcd (kabel aan onderkant invoeren ivm druppend condenswater). Betreft de veiligheid altijd zorgen dat er geen spanning op de wasmachine staat (mbv de trekschakelaar of uittrekken van de stekker) als je gaat douchen of pas gedoucht hebt en alles nat is. Vergeet gewoon de regeltjes. Als er geen spanning op de machine staat kan er niets gebeuren. Je bent met je oude wasmachine toch ook niet geëlektrocuteerd. Ik ben elektromonteur geweest en ken de regeltjes maar alle hier genoemde oplossingen voegen geen veiligheid toe als de schakelaar aan blijft staan.
Miauw Geplaatst: 15 november 2012 Auteur Geplaatst: 15 november 2012 (aangepast) Als je echt niet de stekker van de kabel wilt knippen vervang dan de kabeldoos (dat grijze kastje) door een spatwaterdichte wcd (kabel aan onderkant invoeren ivm druppend condenswater). Betreft de veiligheid altijd zorgen dat er geen spanning op de wasmachine staat (mbv de trekschakelaar of uittrekken van de stekker) als je gaat douchen of pas gedoucht hebt en alles nat is. Vergeet gewoon de regeltjes. Als er geen spanning op de machine staat kan er niets gebeuren. Je bent met je oude wasmachine toch ook niet geëlektrocuteerd. Ik ben elektromonteur geweest en ken de regeltjes maar alle hier genoemde oplossingen voegen geen veiligheid toe als de schakelaar aan blijft staan. Er zijn te veel regeltjes, ik begrijp het wel, maar er is nooit wat gebeurd, zelfs niet toen ik de schakellaar vergeten was uit te zetten en aan het douchen was. Ik zal het nog leuker maken, er heeft een lange tijd een 100 watt lamp aan een bouwfitting gehangen tijdens het douchen en ik ben er nog steeds. Ik was al (prettig)gestoord, dus dat is het probleem niet. Ik wilde het alleen volgens de regeltjes doen, maar als alles zo moeilijk wordt gemaakt, tja. Ik wil wel kijken of ik er een vaste kabel in kan krijgen, ik heb nog geen foto's van de oude wasmachine gemaakt met de deksel er af zodat je de draad kan zien lopen, het gaat alleen erg rot door de machine heen, toen heb ik het maar opgegeven. foto's komen nog, maar ik heb het weer een beetje druk. Morgen (vrijdag 16 november) wordt ik weer lek gestoken door een acupuncturiste, op de naalden gaat stroom, natuurlijk geen 230 volt, maar voldoende om de naalden zien te bewegen, dat is echt een maf gezicht. 15 november 2012 aangepast door ilseonline Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen