Ga naar inhoud


Problemen met opnemen en kijken tegelijk met originele TV-Vlaanderen CI-module


illusion1234

Aanbevolen berichten

In een andere topic gaf ik reeds aan dat ik verplicht werd door TV-Vlaanderen een originele CI-module bij mijn smartcard te kopen.

Dit omdat er volgens TV-Vlaanderen teveel problemen zijn bij mensen die hun smartcard willen gebruiken i.c.m. de interne kaartlezer van hun ontvanger.

Daarom gebruik ik dus netjes m'n smartcard in de door hen geleverde CI-module.

 

Helaas heb ik moeten vaststellen dat wanneer ik wil opnemen en kijken tegelijk, m'n beeld op zwart gaat. En dit dus enkel bij opnemen en kijken van gecodeerde kanalen door TV-Vlaanderen.

Veel instellingen kan ik niet veranderen in het menu van de CI-module...

 

Wat kan hier het probleem zijn? (en eventuele oplossing?)

 

Ironische kanttekening: opnemen en kijken tegelijk werkt perfect als ik de smartcard in de interne kaartlezer stop... *zucht* (bedankt TV-Vlaanderen voor de onnodige aankoop)

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


In een andere topic gaf ik reeds aan dat ik verplicht werd door TV-Vlaanderen een originele CI-module bij mijn smartcard te kopen.

 

Het is toch niet omdat ze je verplichten een CI-module te kopen (iets waar ik trouwens niet achter sta), je meteen ook verplicht bent ze te gebruiken?

Steek die smartcard toch gewoon in je interne kaartlezer en gebruik het volle potentieel van je "vrije" decoder...

 

Groetjes,

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik wil ook begrijpen waarom de CI-module er een probleem mee heeft om twee tuners tegelijk te decoderen.

Daarvoor is het toch gemaakt.

 

Ik ben daar niet zo zeker van. Voor zover ik weet kan de TVV CAM maar één stream tegelijk decoderen/afhandelen.

 

Kijk, je hebt gekozen voor een linux receiver. Specifiek aan dit soort toestellen is dat ze opnames in real-time decoderen en ook zo opslaan. Om dit te kunnen doen moet je gebruik van een softcam. Bij gebruik van een "hard" CAM is je box ook maar beperkt tot het afhandelen van één stream. Spijtig van de investering.

 

Het gebruik van de TVV CAM werkt mi alleen maar goed in single tuner opstellingen of receivers die stream ongecodeerd opnemen en achteraf decoderen (zoals vroeger de Inverto). Dit is het geval met de TVV decoders.

 

Groetjes,

 

Peter

aangepast door Pletskop

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...