Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil m'n VU+ Duo niet laten communiceren via m'n dynamische IP van m'n internetprovider maar via een vast IP van DynDNS of No-IP.

Hoe kan ik dit bereiken?

Ik heb reeds een account met een vaste IP bij No-IP.

Op m'n VU+ Duo staat de applicatie DynDNS geïnstalleerd.

Welke stappen moet ik nu nog precies doorlopen?

Is het juist een kwestie van de gegevens van No-IP in te geven via de applicatie?

Of moet ik nog wijzigingen aanbrengen aan m'n router ook?

Kan iemand me hiermee helpen?

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Geplaatst:

als alle apparatuur achter en firewall in een LAN staan kun je beter de router per DynDNS bereikbaar maken

maar kan ook op de VU

Is het juist een kwestie van de gegevens van No-IP in te geven via de applicatie?
je gaf al het antwoord

portforwarding werkt ook ?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Tonskidutch, ik heb een ietsiepietsie meer informatie nodig. Ik ben echt een totale leek hierin. ;)

Voorlopig wil ik enkel m'n VU+ laten communiceren via DynDNS.

Kun je kort uitleggen hoe ik tewerk moet gaan?

Portforwarding, wat doet dat precies? (mocht het kunnen gewoon in lekentaal even kort schetsen)

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Geplaatst:

kort uitleggen gaat echt niet, enkel een link naar een externe pagina die het uitgebreid beschrijft

portforwarding gaf ik als vraag, dat is niet bij iedereen nodig, dat is voor een kaartserver nodig t.o.v. de klanten

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

da's natuurlijk niet helemaal waar. als je je webinterface van buitenaf bereikbaar wil maken zul je ook daar portforwarding voor moeten gebruiken.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

@wiz, correct had ik niet aan gedacht, gebruik ik namelijk óók niet

@illusion1234, moet je ook wel testen als de pc of android buiten het LAN WLAN netwerk van de VU is.

(thuis aan de koffietafel testen om een verbinding van buiten af te maken of repliceren is niet de bedoeling)

overigens zou je in dat geval van besturen van het webinterface beter een VPN tunnel kunnen gebruiken wegens de basisveiligheid en de portscanners die zomaar een treffer kunnen landen op jouw poort 80.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Vanuit hier dan even een korte uitleg die bestaat uit 2 onderdelen:

1:

Een consumenten internet verbinding heeft normaal gesproken 1 Internet IP adres wat routeerbaar is over het internet. Om er toch voor te kunnen zorgen dat gebruikers met meerdere nodes op het internet kunnen communiceren is er NAT en een private IP reeks introduceert. Een private IP reeks is niet routeerbaar over het internet.

Wanneer een node binnen je netwerk naar het internet communiceert zal je originele source adres (wat een private IP reeks is) vertaald worden naar het publice (internet) IP door je modem. Dit is default voor elk modem. Wanneer je echter een intern (private) IP bereikbaar wil maken op het internet moet je de vertaling andersom inregelen. Dit is niet default.

Internet gebruikers connecteren dan op jou publiek (Internet) IP adres wat jou modem dan weer moet vertalen naar het private IP adres van jou VU. Dit noemen ze in de volksmond een port forward (omdat dit kan op een specifieke poort). Technische gezien is dit een vertaling van het destination adres.

Om jou VU dus via het internet te kunnen benaderen is dus altijd een port forward nodig.

2:

Omdat consumenten internet verbinden over het algemeen geen vast IP adres garanderen kan het zo zijn dat je IP adres van de een op de andere dag wijzigt. Om dit probleem op te lossen kun je gebruik maken van dynDNS oid. Hierbij krijg je een vaste DNS naam waar jou internet IP adres op bereikbaar wordt. Ook wanneer jou publieke IP adres tussentijds is gewijzigd.

De dynDNS plugin doet niets anders als een connectie maken met dynDNS waardoor ze daar zien wat jou internet IP is en gebruiken als verwijzing van de DNS naam.

Conclusie:

zorg eerst voor een port forward. Dit zorgt er voor dat jou VU o.b.v. jou publieke IP adres bereikbaar wordt. Regeldaarna dyndns in.

Geplaatst:

@Illusion:

Wat is het merk en type internet router dat je gebruikt?

Aan de hand daarvan kunnen we je waarschijnlijk wat beter helpen met het inregelen van je benodigde nat translaties..

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...