Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag een nieuwe tv gekocht maar samen met de vu duo zijn er problemen!

De duo reageert namelijk op de afstandsbediening van de tv. Als ik iets doe op de tv, dan gaat de duo opeens aan.

Ook als ik de duo aanzet, gaat de tv uit en andersom.

Weet iemand hoe ik de vu duo + afstandsbediening kan laten werken via een ander signaal?

Geplaatst:

hi,

ik denk niet dat de afstandsbediening verkeerd reageert.er zit namelijk communicatie tussen de tv en de vu.als ik,de tv uitzet,dan gaat de vu uit.zet ik de vu aan,dan schakelt de tv ook aan.ook andersom.als ik bvb de sleeptimer instel op de vu,en die timer is ten einde,dan gaat de vu in standby,+ de tv.eigenlijk vindt ik dit gemakkelijk,als ik de tv of duo uit of aanzet,dat het apperaat meegeschakeld wordt.je kan dat zien in de applicatie CEC.in pli vindt je dat onder applicatie's.daar kan je dit instellen.je zou naar verluid ook je dolby surround kunnen sturen via de duo.zodanig,gedaan met tv kijken,dus als je duo uitzet,gaat automatisch de tv en surround mee naar standby.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Laat ik het zo zeggen

Ik had 2 ontvangers van humax, en die kon je verplichten via een ander signaal met de tv te communiceren. Hier lijkt het op.

Het werkt dus beide kanten op. Het is niet zo dat als je er een uitzet ze allebei uitgaan, maar als de ene uitstaat, en de andere aan, dan gaan ze dus tegengestelde doen.

Overigens ook bij andere dingen van de tv afstandsbediening schiet de duo opeens weer aan.

Hdmi cec wat doet dit?

Geplaatst:

angeline,

natuurlijk kun je de codes van de afstandbediening wijzigen

je kunt zelfs twee VU+ bedienen met een en dezelfde afstandbediening

(dat is een beetje lullig, maar ik zou geen reden hebben dat te hoeven doen EN DUS weet ik dat zelf niet hoe je dat instelt)

maar de plugin HDMI-CEC een standaard plugin van VTI zorgt voor synchronisatie tussen VU+ en TV hetgeen misschien al een en ander oplost bij jou

principieel mag een apparaat enkel reageren op de signalen van de afstandbediening als dat ook zo bedoeld was middels de gebruikte ab code

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...