Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Van één tuner van mijn vu+duo gaat telkens de diseqc switch kapot.

Er staat nu al de derde op en weer is die defect.

Ik verdenk er dus de tuner van te veel spanning op de switch te zetten.

Ik heb er telkens al een ander merk opgezet, er heeft al opgestaan een Spaun een EMP en een oude waar niks meer op stond maar toch nog werkte.

iemand een idee?

Is deze tuner makkelijk te vervangen?

Insteek of gesoldeerd?

aangepast door all4sat

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Geplaatst:

ik weet dat de tuner van de vu duo erin gesoldeerd is en geen insteekkaart.

als je een volt/multi-meter hebt,kan je dit gemakkelijk meten.(als ik een tuner meet,maar ik weet niet of dit goed is,steek ik een zéér dunne naald te vinden in een nieuw hemd e.d.,in de tuner.dan geraak ik die naald zéér voorzichtig aan met de rode pin van mijn meter en de zwarte aan de massa.)daar kan je zien of je meer dan 14/18V hebt.heb je geen multimeter of heb je er geen kaas van gegeten,dan kan je het beter door een vriend laten doen,of bij een verkoper?.succes.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Beter is een coax kabel "ontbloten" zodat de binnenkern en buitenmantel vrij is.

Je meet dan met de LNB aangesloten zodat de tuner belast is.

Waar je wel heel goed op moet letten is dat je geen sluiting maakt . De buitenmantel mag de kern in geen geval raken. Want dan maak je een kortsluiting en dan loop je het grote risiko dat de tuner echt kapot gaat.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...