Ga naar inhoud


Hulp bij keuze aanschaf (i)Printer


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Graag jullie hulp bij deze.

 

Voor de buren moet er een nieuwe printer komen.

Hun voorkeur gaat uit naar een printer die kan printen vanaf hun iPad, vanuit de 2 computers (weegt het minst) en het liefst losse kleurencartridges heeft.

Dit omdat ze regelmatig foto's uitprinten en dan afzonderlijke de kleuren kunnen vervangen.

 

Nu heb ik gelezen over de e-serie van HP.

Maar de vraag is, kan het ook op een andere manier?

Ze hebben een netwerkje via een router van de Ziggo. Die heeft ook USB aansluiting.

Kan die USB gebruikt worden. Of moet er een netwerkprinter komen die ook werkt met in combinatie met een iPad?

 

Graag wat hulp.

 

Bedankt weer alvast voor het willen meedenken.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

HP heb ik vele jaren geleden afgezworen door zowel de prijs van als de kwaliteit van de kleur cartriges.

 

Gebruik al vele jaren Canon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipad gebruikt airprint, ik heb je een linkje gestuurd voor een alternatief.

Moet wel zeggen dat de hp photosmart 6510 hier prima werkt met alle (windows) pc's hier thuis en de mogelijkheid om waar ook in de wereld door een emailtje te sturen naar je printer de bijgevoegde dokumentjes uit je printertje thuis te laten rollen.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een canon MP495. Ik refill zelf de cardridge en heb hier goede ervaringen mee. Eventueel, als je veel print, kan je ook een extern inktstation monteren:

 

 

 

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor de buren een HP 6510 geworden.

Een 7510 heeft een fax funktie die overbodig is. Verder is deze printer deze week als winstpakker bij een grootgrutter te krijgen.

 

Ik heb versteld gestaan hoeveel vernuft je krijgt voor nog geen 100 euro.

Deze printer heeft een wireless verbinding met je modem en is daarom voor iedere computer in hetzelfde netwerk te bereiken.

Voor de iPad hoefde helemaal geen instelling gemaakt te worden. Bij het willen (proberen) uitprinten van een notitie, bleek de printer direct in beeld te komen.

Eenvoud dus.

Verder heeft deze printer 4 losse cartridges en dat is voldoende (lees: daar doen ze het maar mee :-) ).

 

Maar ik ben onder de indruk omdat je een (netwerk)printer, scanner met een touchscreen voor eenvoudige bediening kunt krijgen voor zo weinig.

 

De buurtjes zijn helemaal happy.

 

Bedankt voor het meedenken!

 

Groet,

 

Beobuddy.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja printers kosten tegenwoordig geen drol meer. Daar verdienen ze dan ook nog geld aan, maar het meeste verdienen ze aan de inkt cartridges, waar gemiddeld maar een paar ml. inkt in zit.

 

Dat was 1 van de redenen waarom wij zoveel printers hebben gehad de laatste jaren.

 

Het was goedkoper telkens een halfvolle nieuwe printer te kopen dan alle toners te vervangen...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een setje nieuwe inkt cartridges kost tegenwoordig net zoveel als een nieuwe printer, waar ook nog cartridges bij zitten (niet zoveel inkt, maar toch)

Gooi je gewoon die oude printer weg, of verkoop via MP.

Dat noemen ze goed doordacht voor het milieu.....laat me niet lachen.

 

Dit doe ik al tijden, en bevalt prima......voor die nieuwe printer heb je ook nog een jaar garantie!

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat als je regelmatig foto's print, je een printer moet nemen met een papierfeeder bovenin. Dan gaat het fotopapier er recht doorheen. Bij mijn vroegere HP's moest het papier door een bocht en dat gaf vastlopers. Bij mijn nieuwe Canon geen problemen meer, ook als het fotopapier iets dikker is.

 

Just my two cents :-)

 

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beobuddy: Ik heb op de Canon voor papier onderin een laatje en voor incidenteel gebruik voor fotopapier een "straight throug" feeder bovenin. Best of two worlds :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...