Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Momenteel heb ik 2 kabels lopen naar m'n VU+ Duo, eentje om te kijken en eentje om op te nemen.

Nu heb ik nog twee aansluitingen over op m'n quad monoblock, normaal gezien voor nog een twin receiver.

Voorlopig wil ik daar nog één uitgang van gebruiken voor m'n oude Dreambox 7000S op aan te sluiten in de slaapkamer.

Echter zie ik niet in waar ik de kabel tot in de slaapkamer kan doortrekken.

In huis is wel nog een antennecoax die verschillende stekkerdozen met elkaar verbindt. Zo zou ik makkelijk een verbinding van de huiskamer naar de slaapkamer kunnen maken.

De vraag is nu, kan dit?

Kun je een lnb signaal aansluiten op een coaxkabel waar reeds een antenne op aangesloten is en daarmee de overbrugging maken?

De coax is niet aangesloten op "de kabel", enkel op een antenne op het dak.

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Geplaatst: (aangepast)

een coax kabel met meerdere lassen en aansluitdozen in huis is uit het verleden bedoeld voor analoge kabel-tv aansluiting

ga je daar digitaal over doorsturen, kan dat misschien toch nog gaan lukken

maar dan mag geen enkele aansluiting door een andere in gebruik zijn (weet je nog 1:1 quad uitgang)

maar dan mag er ook geen slordige aansluiting tussen zitten (kern en mantel draden perfekt gescheiden

en zul je evenwel door de slechtere demping en tussenschakels niet het allerbeste signaal in dB of % zien op de dm7000

maar het zou moeten kunnen.

als er ook maar iets anders aan dat coax net hangt, dan kun je overigens ook je dm7000 tuner stukmaken door hem eraan vast te knopen...

als die dozen en leidingen er liggen, kun je ook een echte nieuwe digitaal geschikte coax NIEUW trekken

via via dus niet lassen maar van doos naar doos opdat een 1:1 van wok naar receiver komt

aangepast door Tonskidutch

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

Ik weet dat elke extra connector er één teveel is.

Kabel trekken is geen optie vrees ik.

In ons appartement zijn geen toestellen meer aangesloten op de antennecoax.

Maar misschien wel in het appartement onder ons.

Misschien kunnen we onze coax"lus" ontkoppelen van de antenne en kunnen we zo toch nog gebruik maken van de stekkerdozen.

Ander zullen we moeten blijven verderkijken via DVB-T in de slaapkamer...

Geplaatst:

Belangrijk is te weten of het een doorrijgsysteem is in het gebouw. Haal het afdekplaatje er eens af en kijk of er een typenummer op staat. Ik heb als voorbeeld een bijlage meegestuurd waar bijv. zo’n typenummer op staat, de h van Hirschmann type FS 302F.

post-60869-0-44345900-1352796250_thumb.jpg

Geplaatst:

Wat bedoel je precies met een doorrijgsysteem? Je bedoelt dat alle stekkerdozen van elk appartement in een soort lus zitten ofzo?

Ik zal een een plaatje afschroeven of een foto nemen ervan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen