Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al die jaren dat ik sat kijk heb ik altijd goed komt het uit per satelliet een FTA zender genomen om het signaal te kunnen meten via een aparte satfinder. En dat heeft ook altijd goed gewerkt, perfecte signalen op alle kanalen.

Nu krijg ik mijn nieuwe Astra-Hotbird setup met 64cm schotel niet goed.

Het is te zeggen, Astra perfect maar bij Hotbird zijn toch wat problemen. Het lijkt alsof de schotel goed is afgesteld en het signaal goed is.

Op bepaalde zender krijg ik perfect signaal. Bij andere zenders krijg ik dan weer de melding dat de afstemming mislukt is. (en dat zijn er heel wat)

Maakt het nu eigenlijk uit op welke post je je ontvanger zet wanneer je je schotel uitricht?

Zou het kunnen dat m'n 64cm schotel te klein is voor bepaalde kanalen op Hotbird? (het zou me verbazen)

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Geplaatst:

Dat laatste is het geval. Minimaal 80 cm voor Hotbird, helemaal als je de lnb ook nog scheel hebt staan op een rail en niet op de schotelarm.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Beste Illusion

Je hebt je vraag nu opnieuw gesteld in een nieuw draadje. Dat is niet handig want nu weten mensen niet bijv. niet dat het om ontvangst in Munchen gaat en waarom je een 64cm-schotel wilt hebben, zie het al lopende draadje:

http://www.sat4all.com/forums/topic/326258-inverto-duoblock-quad-astra-hotbird-met-triax-schotel-kleiner-dan-78cm/

Het heeft inderdaad verband met die topic.

Maar het is eigenlijk een algemene vraag over het feit of het nu uitmaakt op welke transponder je staat bij het africhten van je schotel.

Moet je een sterke transponder kiezen? Of juist een zwakke. Of maakt het in principe niet uit?

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Geplaatst:

Om de satelliet te zoeken is het handig een sterke transponder te kiezen. Als je de satelliet eenmaal gevonden hebt, kun je de schotel fijner afregelen als je een zwakke transponder hebt. Sommige lieden nemen een sterke transponder en hangen dan een vochtige zeem over de lnb zodat het signaal flink verzwakt wordt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen