Ga naar inhoud


Waterdicht stopcontact voor de wasmachine waarbij de stekker er aan blijft, hoe?


Miauw

Aanbevolen berichten

Misschien is dit een oplossing.

“Als Mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg wel naar Mozes" ;)

 

Laatst eenzelfde situatie aan de hand gehad toen mijn dochter ging verhuizen.

In de nieuwe woning was het snoer tekort om aan te sluiten in de trekschakelaar.

Ik heb toen bij een bouwmarkt een onderstel (met lade) gekocht waardoor de wasmachine hoger komt te staan en het snoer nu lang genoeg was...

 

Helaas gaat zo'n verhoging niet lukken, mijn wasbak zit in de weg waardoor de deur niet meer open of dicht kan.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het probleem is dus aansluitkabel is te kort,

Kan je niet gewoon een nieuwe (langere) kabel aansluiten vermoed

dat wasmachine gewoon een aansluit strip heeft voor de stroom kabel.

 

Badkamer vocht waterleidingen enz geeft een gevaarlijke omgeving dus ben

erg voorzichtig zeker als het een oude installatie is zonder differencieel schakelaar.

 

Ga zeker niet met plastic zakjes enz. werken om te isoleren dat geeft door de

temperatuur verschillen in badkamer condens in de zak met de gevolgen van dien.

 

45 jaar geleden toen ik de E opleiding deed volgens nen1010 weet ik nog dat

in badkamers GEEN wandcontact dozen mochten alleen stopcontacten achter

scheidingstrafo voor b.v. scheer apparaat

 

 

De enige beveiliging die je hebt is de aarding van de ommanteling van de wasmachine

 

Ik zou het liefste een kabel direct van de wasmachine naar de trekschallaar laten gaan, maar dan hoop ik niet de problemen van de foto's die ik bijgevoegd heb van de oude wasmachine tegen te komen, het lijkt er op dat het snoer in de buitenomhulzing zit vast gesmolten.Ik heb het geprobeerd het aan de buitenkant open proberen te krijgen, ook aan de binnenkant gekeken, maar volgens mij zit het buitensnoer vast gesmolten.

 

Dit is niet de nieuwe wasmachine, maar zo kan ik even oefenen omdat dit apparaat toch al stuk is, het kan dus bij een EAG anders zitten dan bij deze Blomberg van 14 jaar oud.

post-34339-0-25270100-1353326342_thumb.jpg

post-34339-0-56613800-1353326501_thumb.jpg

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stroom draad zit aangesloten met platte schuif stekkers, die kan je er gewoon afstrekken.

Op de nieuwe (langere) draad knijp je twee nieuwe platte schuifstekkers.

Je hoeft dus niets open te maken.

 

Ik heb nergens een schuifje aan de buitenkant kunnen vinden, het lijkt vastgesmolten te zijn. Aan de binnenkant zitten wel losser verbindingen, maar die lopen naar de diverse onderdelen in de wasmachine.

 

Heeft weinig nut, dit is een bij de oude machine..

 

Oud, dus zoals op mijn foto's kom je het niet meer tegen?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was te traag om met foto's nog aan te vullen, dus bij dezen:

 

In de meterkast heb ik ook nog 2 foto's gemaakt.

 

De linker stop is van de wasmachine aansluiting. (sorry, die kreeg ik niet scherper)

 

Mag je een kroonsteen gebruiken? Moet dat niet met lasklemmen/lasdoppen?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kroonsteen lasdoppen/lasklemmen daar waar geen trekontllasting benodigd is. Elke situatie is anders. Ik doe dit soort dingen pas 10 jaar.

in principe moet er ook als losse tieren ader geadereindhulst worden. Bij VDL niet. kun je los kopen met tang. Een advies: Nooit afdingen op prijs als je apparaat 10 jaar wilt gebruiken een een veilige installatie erbij wilt. Voor service betaal je. Boterhammenzakjes, ducktape etc kan echt niet. Het omwisselen vor een verlengd netsnoer in de aplicatie is een standaardhandeling.

En een normale handelaar kan dit voor je doen. Nadeel van internet shoppen/onderste uit kan. Zelfs die speciale verlengsnoeren met die driekantige kop schroeven kunnen opengemaakt worden door de juiste persoon. dus oude snoer doorhalen en verlengen met kroonsteentje kan echt niet!!!

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan jullie niet helemaal meer volgen, maar dat tussenkastje is niet volgens de regels, echter wel een oplossing. Ik heb liever een kabel vanuit de wasmachine tot in de trekschakellaar zo als dat volgens de regels is. Ik weet nog niet precies welke wasmachine het gaat worden, maar ik neem aan dat die andders in elkaar zit om aan te sluiten. Blomberg was toen ik hem kocht een degelijk apparaat dat bij onze oosterburen gemaakt werd, maar dat is het al jaren niet meer.

 

Over dat afdingen valt het wel mee, de sevice blijft het zelfde, bij het goedkopere (uitloop?) en 4 jaar garantie krijg ik niet zomaar.

 

Doe mij een lol, graag een afkortingen gebruiken, ik begrijp er af en toe niets meer van.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een goede kabel met aarde halen

 

In de wasmachine de draden doorknippen en met kroonsteentje de nieuwe kabel

eraan knopen.

Zorg ervoor dat de aarde goed aangesloten is en dat de nieuwe kabel niet

beschadigd kan worden door het metaal van de wasmachine

evt de hele handel met goede isolatieband aftapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt zo langzamerhand een beetje een verwarrend verhaal over wat wel en niet mag.

Het lijkt mij de kortste klap dat je de verhuurder vraagt om dit "probleem" op de juiste manier op te lossen.

Zo leg je het probleem bij hun neer, en ben jij er vanaf.

En volgens mij zijn zij verantwoordelijk voor de elektrische installatie.

 

Problem solved.

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verhuurder hier over aanspreken lijkt me veruit het beste, vragen kost niks.

Een woning die vandaag verhuurt wordt, daar mag men toch van uitgaan dat er tenminste een voorziening is om een wasmachine

zonder toestanden te plaatsen, en dat op een plaats waar alle 3 de voorwaarden aanwezig zijn.

 

Aansluiting watertoevoer

Afvoer

Stopcontact

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De verhuurder heeft gezorgd voor een trekschakelaar waarop de wasmachine aangesloten kan worden.

 

Indertijd als bijbaantje naast school tientallen wasmachines geplaatst en op die manier aangesloten.

 

Bovendeksel of achterwand van de machine,

Oude netkabel losgemaakt.

 

4-adrige kabel (dubbel aarde) aan de machine en de trekschakelaar aangesloten.

En klaar, volgens voorschrift.

 

Wanneer je toch een (druip)waterdicht stopcontact wilt hebben, IP65, dan ga je grote stekkers zoals op de camping krijgen, maar die heb ik nog nooit in een badkamer gezien.

 

En waar in deze discussie aan voorbij gegaan wordt, die badkamer aansluiting heeft volgens mij geen aardlek schakelaar!

Daarom niet gaan knoeien met stopcontacten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...