pukje Geplaatst: 13 november 2012 Geplaatst: 13 november 2012 Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort maar ja het is design Bestaat er (freeware) software die van dwg een 2d werktekening kan maken met de 3 aanzichten met legenda enz ? het betreft mechanische tekeningen
Tonskidutch Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 draftsight van dassault is gratis (ook voor windows linux en mac) en vanuit draftsicht kun je de viewport zo inrichten dat je 2d aanzichten genereert en dus kunt printen en of plotten met paperspace layouts etc. ciao Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 had dat nog een impact? Second Life Mungo Parker
pukje Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Geplaatst: 19 november 2012 Het wil niet echt lukken met draftsight De software laat zich installeren aan het einde van installatie komt starting services en dat blijft zo staan. Ik kan dan wel al draftsight starten en het werkt maar als ik de pc herstart wordt draftsight gedeinstalleerd ?????!!!! Maar ik geef het niet op !
Tonskidutch Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 uh ben je beheerder van die login account op de PC? heb je draftsight toegestaan in je firewall (hij stuurt eenmalig een mail en dan krijg je een activering van draftsight) ik heb hem zelf onder openSuse en onder winXP lopen, no problemo. (misschien even in het draftsight forum lezen bij installatie problemen) ciao Second Life Mungo Parker
Puch Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 Draait hier ook prima op mac iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
pukje Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Geplaatst: 19 november 2012 (aangepast) Zal morgen de firewall totaal deactiveren en een nieuwe poging wagen de tests met autocad geven nog niet het juiste resultaat en zal de install als administrator doen het is een 64 bit vista Ik bericht verder 19 november 2012 aangepast door pukje
pukje Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Geplaatst: 20 november 2012 firewall uitgeschakeld aan einde install komt status Starting services na 10 minuten komt popup draftsigt x64 installer information: Error 1920.service draftsight API Service failed to start verify that you have privileged to start system services Heb de install als administrator gedaan
pukje Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Geplaatst: 20 november 2012 Zo heb de soft aan de praat met trukjes om de bug in de install te omzeilen (die bug is met google op te zoeken maar zonder oplossing :=)) MAAR draftsicht hangt als ie autocad dwg files inleest ,dwg's uit andere pakketten zoals sketchup worden wel ingelezen
Tonskidutch Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 (aangepast) raar probleem, ik gebruik op m'n werk autocad full 13 en thuis de drafsight, kan gewoon openen. misschien moet je de dwg viewer van autocad eens nemen, vanuti die kun je ook viewport printen ik bedenk me nog> andere applicaties 2d/3d kunnen ook dwg's maken, maar niet alle zijn foutloos zoals autocad of microstation zelf en in sommige 3d modellen zitten heel specifieke AEC autocad modules verstopt misschien stuur je die dwg mij eens? ciao 20 november 2012 aangepast door Tonskidutch Second Life Mungo Parker
pukje Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Geplaatst: 20 november 2012 (aangepast) de files bewerkt in autocad inventor slikt het hij niet ,beter gezegd de files die autocad van skatchup omzet naar dgw imvendor kan de omgevormde file wel weergeven maar als ik die file in inventor op een tekening importeer gaat het daar ook mis. Probeempje met draftsight is nog als ik de skatchup file met scatchup converteer naar dwg en importeer op een tekening van draftsight is het opject veel te groot. Ga morgen spelen met cmd opdracht scale of het zo wel lukt. Ik verdenk autocad van niet goed omzetten toevoeging het gaat op autocad inventor 2013 20 november 2012 aangepast door pukje
Tonskidutch Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 (aangepast) uhm je moet ook even naar de default instellingen kijken (de metrische Units of inches) voor je gaat opslaan converteren. in beide applicaties moet eigenlijk hetzelfde zijn ingesteld (de metrische Units of inches) ciao sorry : voor je gaat opslaan converteren. is eigenlijk voor je een tekening aanmaakt 20 november 2012 aangepast door Tonskidutch Second Life Mungo Parker
pukje Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Geplaatst: 20 november 2012 (aangepast) Tons weet jij waar ik layouts kan vinden voor de tekeningen ? je weet wel rechts onder de velden van omschrijving schaal enz ? 20 november 2012 aangepast door pukje
Tonskidutch Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 (aangepast) die kun je aanmaken of je hebt een template aangemaakt, waar elke nieuwe tekening die je opstart mee voorzien is Je kan ook je eigen template of sjabloon invullen, dus: /t eigentemplate.dwt staat ook in een van de google zoekresultaten inzake acad template nagenoeg elk zich zelf respecterend bureau heeft zijn templates aangemaakt opdat iedereen uit het bureau dezelfde stijl en layouts gebruikt. dergelijke templates kun je ook nog nadien bewerken ook inzake de schaal en papier formaten ciao 20 november 2012 aangepast door Tonskidutch Second Life Mungo Parker
pukje Geplaatst: 21 november 2012 Auteur Geplaatst: 21 november 2012 Zo bijna alleen wensen zijn gelukt dank jullie info de viewport optie wil nog niet lukken maar komt ook wel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen