Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn buurvrouw (70 jaar of zo) wil tv kijken in de keuken, heeft een et9200 gevoed met 2 kabels. Ze woont alleen, dus hoeft niet op 2 tv's tegelijk te kijken. Bovendien wil ze vrijwel alleen Duitsland kijken en BVN (heeft geen canal digital) Wat zijn haar opties?

Volgens mij zijn dit haar opties, klopt dat?

*streamen op laptop (vindt ze te klein) of tv met netwerkaansluiting (als de tv dat kan)

*lange HDMI kabel naar de keuken (1 etage lager) en HDMI splitter

*coax doorlussen en simpele ontvanger in de keuken bijplaatsen

Streamen vraagt wat meer kennis, is kwetsbaar via wifi. Met draadje zou kunnen, maar lijkt me niet ideaal

Lange HDMI plus splitter is lastig met afstandsbediening en bedienen van et9200 boven

Ideaal zou zijn als ze dit bedacht had een paar maanden geleden toen ze nieuwe lnb's kocht. Maar helaas, slechts 2 uitgangen voor tuner 1 en 2.

Maar, omdat ze alleen woont is volgens mij de ideale oplossing een coax naar beneden doortrekken vanaf de ET9200 en aansluiten op een simpele single tuner. Kijken maar en rechtstreeks bedienen van de ontvanger. Nadeel is dat de ontvanger minstens op stand by moet zijn.

Heb ik gelijk, of zie ik iets over het hoofd?

Ik las ook nog iets over een coax splitter die gebruikt zou kunnen worden en dan kan de ontvanger boven uit, maar ze heeft die toch eigenlijk altijd aan of op stand-by vanwege de vele opnames die ze maakt. Maar wat geeft zo'n splitter voor mogelijkheden?

NB: is er ook nog een manier om de opnames terug te kijken beneden behalve via netwerk?

groet,

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Geplaatst: (aangepast)

Misschien geeft dit mogelijkheden:

Bij het Maxplusje (= Ctech 2100) kan je de LNB "Out" gebruiken om er een tweede ontvanger op aan te sluiten.

(let wel ik heb dit zelf nog niet uitgetest...)

Wanneer het Maxje in bedrijf is wordt de sturing van de LNB vanuit het Maxje gedaan.

Je kan op de "Out" meekijken met het Maxje:

Als het Maxje op een H(orizontale) transponder staat, en de transponder ligt in de hoge band,

kan je alle H transponders in de hoge band op de tweede ontvanger krijgen. Verandert het Maxje, dan

verandert hetgeen je kan ontvangen op de tweede ontvanger mee.

Ik vermoed dat als het Maxje in standby gaat, voor zover ik kan zien op het schema, dat de besturing van

de LNB overgedragen wordt aan de "Out", dus de tweede ontvanger.

Bij het uitschakelen van de netvoeding van het Maxje zou de LNB niet meer kunnen bestuurd

worden via de Out, het moet dus volgens mij wel degelijk via standby gebeuren.

Ik denk dat men bij de ET9XXX dezelfde werkwijze gebruikt.

(hier zou het missschien ook kunnen zijn dat als je de betreffende Tuner niet gebruikt, dat de "Out" ook

doorschakelt)

Dus als je de ET9XXX in standby zet, kan je via de LNB "out", met een tweede ontvanger werken.

(Sorry, te laat gezien dat je de optie reeds voorzien had...)

Eddy Vl

aangepast door Eddy VL

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...