Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste liefhebbers,

helemaal nieuw op dit forum en vroeger bekend met humax enz. maar met huidige ontvangers niet.

ik heb gekocht:

Vu + Uno.

Zelf ingezet een Hitachi harde schijf 500 gb.

Aangesloten op multytenne.

Disecq abcd op astra 19, hotbird, astra 23.5 en astra 28.5 (deze volgorde)

Wel signaal, geen beeld.

Verder niets gedaan met ontvanger.

Wie kan me helder en stapsgewijs op weg helpen om deze mooie box aan de praat te krijgen!

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

De Uno kan uit doos de CD kaart niet gebruiken. Je zal er of een CI module in moeten plaatsen of een alternatieve sw op moeten zetten en cccam of oscam moeten laden.

Er zijn diverse verschillende images te vinden waaronder 3 bekende OpenPLi, VTI e/o BlackHole. Welke je moet kiezen hangt af van je persoonlijke smaak en wensen.

Ze zijn allemaal goed, maar variëren onderling steeds wel iets in functioneren en kunnen.

Een hele mooie stap voor stap handleiding vind je hier bij VTI. Deze methode gaat zo ongeveer voor elke image wel werken die je zou willen testen.

Je kan naar mijn weten ook cccam onder de originele image installeren, althans ik ben daar wel eens iets over tegen gekomen.

Zelf heb ik dat nooit gedaan en weet je dus ook niet precies te vertellen hoe dat dan moet.

Vu+ Uno OpenPLi & DM600PVR OpenPli, Triax 88 met 4x Inverto Black Ultra twin op 13, 19.2, 23.5 & 28.2

Geplaatst:

de uno uit de kartonnen doos zou een regulier VU+ image erop moeten hebben

principieel werkt die natuurlijk ook al > ofschoon er natuurlijk wel een zenderlijst op moet staan

indien niet moet je die even manueel scannen

(indien je ziet tijdens het scannen dat geen kanalen gevonden wordt is er inderdaad iets fout ingesteld)

heb je een zoek / scan uitgevoerd via het menu? (staat het origineel image erop of wat anders)

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Heren en of dames,

De originele fabrieksimage stond erop.

Ik heb er een nieuwe image op gezet middels usb. Nu vraagt ontvanger telkens video input selection. dan wil ik hdmi bevestigen middels de ok toets van de afstandsbediening maar daar reageert die niet op. het scherm laat zien: hdmi, scart, YPbPr. Die blijft elke tien seconden veranderen. kan niets selecteren. wat te doen?

Ben sowieso al blij dat ik een andere image erop heb kunnen krijgen, is voor mij een stap.

Geplaatst:

Ik wil eerst als dat kan een andere image erop hebben, cccam enzovoort komt later wel. heb een vu solo die het gewoon doet en kant en klaar heb aangekocht dus die laat ik fijn met rust. wil zelf de materie onder de knie krijgen zodat ik ook eens anderen kan helpen in de toekomst met deze leuke en mooie hobby die eens moet beginnen. ooit met humax 5400 z begonnen destijds, daarna is het doodgebloed en de linux ontvangers van nu zijn totaal anders. de bomen in het bos zijn lastig te doorgronden.

Geplaatst:

welk ander image

nagenoeg alle hebben dezelfde setup wizard voor de basis instellingen

pijl omhoog ^ pijl omlaag v op de afstandbediening dan kun je die "highlighted" selectie aanpassen.

als je hdmi aangesloten hebt moet je hdmi kiezen en op oké drukken

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

dat probeer ik maar de ontvanger reageert dus niet op de afstandsbediening....(die van de solo gebruik voor het gemak, moet geen probleem zijn dacht ik) de oke toets doet het niet op hetgene wat langs komt.

Geplaatst: (aangepast)

eh je kunt een andere afstandbediening niet gebruiken zonder eerst de code aan te passen

dus dat is nu even gewoon de afstandbediening van de UNO blijven gerbuiken totdat je door de setup wizard heen bent

en ja afhankelijk van dat nieuwe image wat je erop hebt gezte Moet er een fpga update worden uitgevoerd,

bij VTI gaat dat via de menu's

ciao

DUS:

de afstandbediening van de UNO nemen en niet die van de SOLO

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Oke Tonski,

Ik heb dat gedaan en weer wat geleerd. Ongelooflijk gewoon dat die het nu wel doet. Ik zie dat ik OPENVIX draai. Is dat vloeken in de kerk? Nu leest die de Multytenne zenders in. Dus gelukkig ontvangst en inlezen van kanalen. Moet de FPGA nu alsnog bijgewerkt worden?

Welk advies heeft u voor de Vu+ Uno wat betreft de image, FPGA. Wat moet er verder nog bijgewerkt worden voordat ik me verdiep in het softcam en cccam gebeuren?

Zo verlaat ik het forum. Alvast dank.

laat ik zo zeggen: dat image werkt prima

voor het fpga update moet je weten welke versie van OpenVIX

als ze het slim aangepakt hebben staat die in de downloadfeed van VIX en kun je die in je menu vinden

ken het menu van VIX echter niet (effe zoeken dus)

na fpga update kun je cccam en de cccam config erin laden.

start de softcam en klaar

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

fpga is een firmware update. De laatste versie kun je laden via de fpga plugin in je image. Ook kan je deze hier vinden op de site van Vu+ zelf.

Daar vind je ook wat meer info over de update en hoe je deze kan laden.

Om de meest recente images te draaien moet op de box ook de laatste firmware staan.

aangepast door espada

Vu+ Uno OpenPLi & DM600PVR OpenPli, Triax 88 met 4x Inverto Black Ultra twin op 13, 19.2, 23.5 & 28.2

Geplaatst:

Liefhebbers,

De Uno heeft inmiddels leven. De VIX image draait en kon ik eindelijk zenders inlezen en met de JUISTE afstandsbediening kon ik navigeren. Dat was een bijna behoorlijke blunder geweest als ik met de Solo afstandsbediening bleef proberen.

Nu wil ik een VTI 4.2.4 image op de Uno plaatsen.

Vragen:

Moet ik de USB formatteren en dan VTI 4.2.4 er op zetten?

Zit er een cccam ingebouwd?

Zit er een softcam ingebouwd?

Is bovenstaande hetzelfde?

Bevalt deze VTI image jullie?

Alvast hartelijk dank.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...