Tonskidutch Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Hoi, -ja en een handleiding vindt je ook daar waar je ook het VTI image kunt vinden voor de UNO een direkte link mag ik niet hier niet plaatsen -neen maar wel heel simpel in te laden als je image erop staat en internet verbinding heeft -neen idem (er is een grote keuze mogelijk betreffende softcam in de download feed) -VIX is niet hetzelfde als VTI (VIX gebruikt Openpli als basis met Mdev) VTI baseerd op het origineel met heel veel gebruikervriendelijke ingebouwde plugins (met udev) dat is voor iedereen verschillend, mij bevalt het uitstekend. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Erwinnaar Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Geplaatst: 16 november 2012 alles staat erin. welke softcam valt aan te raden en welke cc cam? er staan er zoveel! de uno wordt steeds meer tot leven gebracht en de materie is redelijk te doorgronden in ieder geval tot nog toe. De VTI voelt wel vertrouwd aan tot zover.
Tonskidutch Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 welke softcam = welke kaart heb je de CD of TVV kaart met die sid4 belemmering wilt CCcam 2.3.0 hebben download die en tegelijk ook de config daarvoor (iets verder beneden in het applicatie beheer) ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Erwinnaar Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Geplaatst: 16 november 2012 Een CD kaart heb ik. Ik ga het vanavond uitproberen. Is het niet mogelijk om alle gegevens uit de SOLO over te zetten naar de UNO ?
Tonskidutch Geplaatst: 17 november 2012 Geplaatst: 17 november 2012 de settings (kanelen en bouqetten) kun je met dreamboxedit uit receiver 1 halen en naar receiver 2 syuren, als je even op de loginnaam en het IP-adres let in dreambox edit de rest vooral niet gaan mengen. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Tonskidutch Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 Indien je de Uno als vervanging neemt voor de solo moet je de softcam configuratie uit de solo op je PC backuppen En nadat de Uno eenmaal loopt zet je die softcam er eerst op (uit de feed ) en dan die gebackupte softcam configuratie naar /etc van de uno de solo zal dan wel nadien een aangepaste configuratie moeten krijgen anders hebben we twee gelijke configuraties in de thuis share, dan werkt een receiver niet correct met die share van de kaart. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Erwinnaar Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Geplaatst: 19 november 2012 beste liefhebbers, de 4.2.4 VTI image is in de ontvanger gezet. Ik heb een aantal CCcams geinstalleerd. De 2.3.0 heb ik aangezet. Nu moet ik cccam.cfg nog vinden of installeren maar daar loop ik helaas mee vast. Wie kan me stapsgewijs uitleggen hoe dat te doen? Tevens bij opstart blijft loading defaults in het scherm zichtbaar. Zenders als WDR, Rai Uno doen het, dus instellingen wat betreft satelliet (multytenne) staat goed.
Tonskidutch Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 (aangepast) als er nog geen config manueel in de VU staat, - kan dat a ) door een oude copie op /etc te zetten - kan dat b ) door die config (standaard zonder shares etc) te downloaden uit de VTI feed b ) > blauwe knop > applicaties (beneden) > applicatie / software beheer ( rode knop drukken ) effe wachten dan staat de lijst met beneden aan mogelijke configs downloaden <<< daar neem je die voor Cccam2.3.0 ciao 19 november 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Erwinnaar Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Geplaatst: 19 november 2012 Indien je de Uno als vervanging neemt voor de solo moet je de softcam configuratie uit de solo op je PC backuppen En nadat de Uno eenmaal loopt zet je die softcam er eerst op (uit de feed ) en dan die gebackupte softcam configuratie naar /etc van de uno de solo zal dan wel nadien een aangepaste configuratie moeten krijgen anders hebben we twee gelijke configuraties in de thuis share, dan werkt een receiver niet correct met die share van de kaart. ciao pfffff. dit wordt leuk. ik ga proberen de boel op een geformateerde usb vanuit de solo en dan het naar de uno te sturen. ook zet ik het vanuit de solo dan eerst op de pc.
Tonskidutch Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 (aangepast) ik nam aan det de solo in je netwerk hangt zo ook de uno dan kun je weldegelijk gewoon naar de solo met de juiste tools (en hebt niets met de usb te maken) je hebt wellicht al de DCC_E2.exe of de Vu_tools.exe of een ander FTP proggie dan ga je met dat proggie naar de solo via je netwerk en onder de map /etc van die solo, zie je ook de CCcam.cfg staan (kopieer je naar de PC) met dat zelfde ga je naderhand naar de uno en onder de map /etc upload je het cccam.cfg bestand klaar zelf doe ik dat gewoon in mijn Besturingssysteem op de PC (voorbeeldje hoe het ook nog zou kunnen) zie bijlage 19 november 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Erwinnaar Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Geplaatst: 19 november 2012 ik heb dcc gedownload. in de solo stond cccam.cfg niet aangevinkt. heb dat zojuist gedaan. nu ontdekken hoe dcc werkt
Tonskidutch Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 (aangepast) ik heb dcc gedownload. in de solo stond cccam.cfg niet aangevinkt. heb dat zojuist gedaan. nu ontdekken hoe dcc werkt in de solo stond cccam.cfg niet aangevinkt < wat jij ermee bedoeldt weet ik niet. wellicht beschrijf je iets heel simpels maar ik zie geen identiek beeld voor ogen na het lezen van je tekst of anderen het begrijpen waag ik te betwijfelen echt, je kunt klikken en openen en lezen en veel tegelijkertijd op een PC, maar breng het zo aan anderen over opdat die een reactie kunnen geven. maak bij twijfel screenshots (van het beeldscherm) en toon ons wat er staat. ciao wacht want dat was deels uit onze PM hetgeen andere lezers niet weten: in de solo stond cccam.cfg niet aangevinkt. bedoel je die was niet gedownload in het applicatie/ software beheer? Dus niet aanwezig? oké staat die er dan nu wel in???????????????????/ met Dcc naar die map gaan en als je op het bestand bent aangekomen (highlighted / geselecteerd) rechtermuisknop bewerken /of bearbeiten kiezen,dan kun je de inhoudt editeren. ciao 19 november 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Erwinnaar Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Geplaatst: 19 november 2012 oke! ik probeer eerst via dcc mijn box uit te lezen. dat lukt want kan mijn zenderlijsten inzien. nu wil ik op zoek naar de CCcam.cfg en die kan ik niet inzien. Dus hoe kan ik via DCC mijn box benaderen wat betreft die instellingen? ben echt een leek, leer een hoop, vraag vooral een hoop want zonder vragen leer ik het niet.
Tonskidutch Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 dcc links staat ook een tab met het woord FTP daar klik je op indien je dat venster klikt zie je aan twee kolommen met inhoudt links die van de VU en rechts evenwel de PC klik <dubbelklik> links in dat venster naar de map /etc dan zie je de mappen en bestanden van /etc je kunt naar beneden scrollen (zoals in alle andere windows programm's ook en ziet dan CCCAM.CFG staan zover duidelijk I Am Gone Love You JESTOFUNK
Erwinnaar Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Geplaatst: 19 november 2012 (aangepast) ik krijg inderdaad gegevens van de pc rechts. links zie ik een hele rij en heb inmiddels CCcam.cfg gevonden. is opvallend groter van size dan de rest en staat naast bijv.device_table. tot zover heb ik de solo uitgelezen. kan ik dat tijdelijk opslaan rechts in documents en setting van de pc ? dan mijn lan kabel omruilen naar de uno en overzetten? 19 november 2012 aangepast door erwinnaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen