Ga naar inhoud

Nieuwe receiver: onbeperkt opnames bekijken - kijken en opnemen met 1 tuner

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zal me uiteindelijk toch een HD/MPEG4 satellietonvanger moeten aanschaffen, onder dwang van TV-Vlaanderen omdat ze alle zenders één voor één aan het omzetten zijn naar MPEG4.

Nu kan ik met mijn TV met ingebouwde sat-tuner opnemen naar harddisk-recorder en achteraf die opnames bewerken en onbeperkt bekijken (ongecodeerd).

Nu lees ik hier en daar dat je soms met sattelietonvangers de opnames van gecodeerde zenders binnen de x tijd moet bekijken en dat dit daarnaa niet meer kan?? Dat is natuurlijk niet gewenst! Hoe zit dit nu eigenlijk?

Verder wil ik een klein apparaat (plaatsgebrek) met 1 tuner (om geen extra kabel te moeten leggen), maar liefst toch met de mogelijkheid om tegelijk te kunnen opnemen van en kijken naar een gecodeerde zender (TV-Vlaanderen, bvb. één en VTM), weliswaar van zenders op dezelfde transponder.

Ik dacht aan de Ferguson Ariva 102 mini of Rebox RE-2210 (maar had al min of meer begrepen dat je wel kunt openemen+kijken binnen dezelfde transponder, maar niet indien beiden gecodeerde zenders zijn).

Heeft iemand nog suggesties voor receivers die (beter) aan mijn verwachtingen voldoen?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Geplaatst:

Als ontvanger zou ik een "Linux" ontvanger nemen van Dreambox of Vu+.

Laatste merk is zeker zo goed als het eerste, alleen stukken goedkoper.

En verder raad ik aan om toch een ontvanger te nemen met 2!! tuners erin.

Tegenwoordig zijn er apparaatjes, die er voor zorgen, dat je toch met een kabel vooruit kan,

deze wordt dan aan de ontvanger weer gesplitst.

Hoe dat zoiets noemt, weet ik niet precies, daar moet een ander maar op antwoorden.

Met een "Linux" kan je tot wel 5 programma´s tegelijkertijd opnemen, behalve bij TVV/Can. Dig., bij hun maar twee..

De opname´s komen gelijk al gedecodeerd! op je harde schijf en ook heb je géén CI-module meer nodig.

Laatste wordt vervangen door een "plug-in, CCCam, die je download van internet.

Als je dan software neemt van VTi, dan gaat dit heel gemakkelijk, 3x blauwe toets op ab indrukken,

keuze maken voor CCCam 2.3.0. en daarna nog een keer groen om te activeren.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Kijk ook eens naar de SAB Unix Triple HD ook een linux ontvanger.

En deze heeft naast de 2 tuners voor satelliet,

ook een DVB-T dan wel een DVB-C tuner die softwarematig omschakeld dus eigenlijk een triple ontvanger.

En met de Alternative firmware heb je ook Oscam in de ontvanger en of Enigma2

Deze ontvanger kan je omschakelen van Spark naar Enigma2 met een druk op de knop.

De ontvanger heeft tevens 2 kaartlezers.

Succes

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Geplaatst:

een ontvanger met 2 tuners heeft zeker zin, dan kun je het signaal doorlussen. De 2e tuner beschikt dan nog steeds over 25% van alle transponders van de via de 1e tuner geselekteerde satelliet. Met 1 tuner ben je beperkt tot de zenders op 1 transponder, met 2 tuners beschik je nog over alle transponders binnen hetzelfde kwadrant (high/low en hor/vert).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Goeie tip Jean-Claude!

Over de satellietontvanger tips... ik wil een 'kleine' ontvanger (minder dan een A4-tje).

Ik zit nog wel met m'n originele vraag .. hoe zit het met opnames van gecodeerde TV-Vlaanderen zenders (één, Canvas, VTM, Nat.Geo.,...). Kan je die achteraf onbeperkt in tijd terug bekijken, of zijn er sattelietontvangers waarmee er hierop beperkingen zijn?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Geplaatst: (aangepast)

Elke enigma2-ontvanger zal de opname gedecodeerd opslaan op de harde schijf of een netwerkschijf, het is dus geen enkel probleem die op een willekeurig later tijdstip terug te kijken.

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst: (aangepast)

Maar kleiner dan een A4-tje, dat is toch wel wat veel gevraagd.

Er moet toch ruimte te creeren zijn voor een normaler formaat.

Normaal is 42>43 cm. breed, mijn Vu+ Duo= 37x28x6 cm.

Iets kleiner is de Vu+ Uno 34x27x6 cm.

Kwaliteit, heeft wel wat ruimte nodig.

Inmiddels ook gevonden; Invacom stacker-destacker,.

Zo kan je 2 coaxkabels op je dak, samen laten gaan naar een die naar je ontvanger gaat, hier worden het er dan weer twee, voor tuner A en B.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

De wens van kleiner dan een A4-tje lijkt mij ingevuld met een SAB Unix Triple HD, die ook als Golden Media TripleX en Amiko Alien 2 wordt verkocht. In dit kleine kastje zitten zoals al gemeld drie tuners en hij is voor prijzen lager dan € 200,- te vinden.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst:

Beste Jean-Claude

Het klopt precies wat je schrijft, je beschikt nog over 25% van alle transponders van dezelfde satelliet. Als je twee satellieten kunt ontvangen, dan is het nog maar 12,5% van alle transponders.

Het is misschien toch handiger voor @TiVe om voor elke tuner een aparte coaxkabel van de schotel naar binnen te hebben.

Geplaatst:

ik heb ook een vu duo,met 2 aparte kabels die binnenkomen,op de 2 tuners.een investering,die me toch de moeite waard lijkt.natuurlijk niet leuk,als je breekwerken moet doen.ik zou toch daarvoor kijken.over de mini ariva,kan ik nog niet veel kwijt,heb hem nauwelijks en pech ermee gehad.geeft mooi beeld,maar misschien niet zo goed,want je moet er een externe schijf aanhangen om op te nemen.bij een betere linux,heb je soms een samba server,en kan je de gedecodeerde ! opname overzetten naar je pc en met diverse (gratise) programma's overzetten op dvd,of een andere multimediaplayer,die misschien bij je tv staat.

ik zet de vu duo opname's om naar dvd iso formaat en bekijk ze met mijn multimediaplayer.met een linux,heb je ook de mogelijkheid een nas server te gebruiken,en de mini ariva verlopig nog niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen