riji Geplaatst: 15 november 2012 Geplaatst: 15 november 2012 Kan iemand de beeldkwaliteit vergelijken (HD & SD) tussen TV-VL en Telenet? Ik bedoel de Vlaamse zenders en populaire betaalzenders (discovery's, NGC e.d). Ik overweeg ernstig om over te stappen naar Telenet: Fibernet shake. Het is niet omwille van internet, want ik ben best tevreden over EDPnet.
bccrew Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 De enige zender op TV Vlaanderen met een deftige hoge bitrate is VTM HD. De bitrates op Telenet liggen een pak hoger. Voor de populaire betaalzenders heb ik geen idee..
riji Geplaatst: 18 november 2012 Auteur Geplaatst: 18 november 2012 Zou het de moeite zijn om over te stappen?
Proxi Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 Als je het duurder wil maken kun je overstappen. Het start al met € 15,00 per maand enkel voor Uw kabel (+ € 50,00 activatie)
riji Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Geplaatst: 19 november 2012 Ik weet dat het duurder is. Het is precies daarom dat ik informeer naar de beeldkwaliteit, voor mij een belangrijk punt. Het zit zo: ik word ouder en zoek meer mijn gemak. Satelliet televisie is een hobby van zo'n 30-jaar en als hobby was elk probleem een uitdaging, nu is het enkel vervelend. Zo de voortdurende wijzigingen van satelliet, transponder, compressie, zendtijden... Het maanden lange probleem met de teletekst ondertiteling... Het wegvallen van zenders... De onvriendelijkheid van TV-VL tegenover ontvangers die zij niet verkopen... Ondanks dat ik een uitstekende uitrusting heb, krijg ik ook regelmatig korte blokvorming, waarschijnlijk omdat ze gewoon teveel zenders in 1 transponder willen pompen... Dan zijn er nog de satelliet ontvangers zelf waar ook altijd weer iets aan te sleutelen valt. Ik heb een Ultimo, slechts enkele maanden oud en toch is alweer een herprogrammering van een schakeling nodig geweest om nog met 2 satelliet tuners gelijktijdig te kunnen werken...
Moderator ceesv Geplaatst: 19 november 2012 Moderator Geplaatst: 19 november 2012 Ik ben bang dat wanneer je omschakelt, je een geringe tijd tevreden bent en daarna zaken gaat missen, die bij satelliet ontvangst vanzelfsprekend zijn. Misschien is een mix van deze 2 platforms een optie voor je? De reguliere zenders via kabel en de FTA zenders via satelliet? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
riji Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Geplaatst: 19 november 2012 Misschien, maar dan komen er nog toestellen en kabels bij. Ook ben ik geen wereldburger (meer) en al kan ik uit de voeten met enkele talen, toch liever gewoon in het Nederlands (ondertitels).
illusion1234 Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 Ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit van TV-Vlaanderen me behoorlijk tegenvalt... "Een" is niet om aan te zien vind ik, echt niet scherp. En het ligt niet aan m'n ontvanger, de beeldkwaliteit op de FTA HD kanalen is subliem! Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB
Amazor Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Het zit zo: ik word ouder en zoek meer mijn gemak. Satelliet televisie is een hobby van zo'n 30-jaar en als hobby was elk probleem een uitdaging, nu is het enkel vervelend. Zo de voortdurende wijzigingen van satelliet, transponder, compressie, zendtijden... Het maanden lange probleem met de teletekst ondertiteling... Het wegvallen van zenders... Als ik het zo hoor heb je al bijna je beslissing gemaakt. Toch zou ik ook voor de combinatie kabel en FTA-sat kiezen. Zeker nu je recent nog één van de duurste ontvangers op de markt hebt gekocht, of je zou nog een mooie prijs moeten kunnen krijgen hiervoor. Qua beperkingen bij Telenet denk ik dat dit nog meevalt. Zeker met het nieuwste model digicorder, waar 3 tuners inzitten, de zaptijden snel zijn en geen gedoe meer met zenderlijsten en frequentiewijzigingen. Uiteraard heeft het ook zijn nadelen als je jarenlang vrije hardware-keuze gewoon was, maar uitgezonderd de opnames die je niet meer kan beheren (back-up, reclame knippen,...) denk ik dat er bij dagdagelijks gebruik weinig hinder zal zijn. En inderdaad, TV Vlaanderen zal nooit bitrates kunnen (willen) geven, wat de kabel kan geven, al vind ik het beeld van de MPEG4-versies nog meevallen. Voor buitenlandse zenders kan satelliet dan weer beter zijn. Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+
riji Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Geplaatst: 20 november 2012 Bedankt. Ik kan mij vinden in jullie reacties. Ik zal er nog eens over nadenken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen