haramo Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Hey Wat is beste manier om transporders na te zien of ze up to date zijn? Heb wat gesurft hierover, heb een programmaatje (PolarEdit). Met mijn protek receiver kan ik een cdb bestandje op usb zetten en die dan openen op de laptop met dat programma. Het is de bedoeling dat ik dan manueel de transponders dien up te daten: selecteer een satelliet op de ontvanger en dan per transponder zien of er signaal is. Voordat ik besluit de transponder te verwijderen, dien ik ook eerst te zien of er wijzigingen zijn gebracht in volgende instellingen: Standaard, modulation, symbol rate, FEC. Waar vind ik dergelijke instellingen indien ik ze dien te wijzigen? ik dien dan zoals in een eerder forum meegedeeld, een website zoals kingofsat te gebruiken als vertrekpunt om te vergelijken met mijn ontvanger. Hier heb ik een beetje moeite mee, want er is zoveel data op zo'n website, waar moet ik naar kijken? Maar als er een andere (snelle) manier is, wil ik dat ook wel doen, ook al dien ik ervoor mijn ontvanger te resetten ofzo. of misschien al een geupdate cdb bestandje van iemand anders overnemen? wat zijn de mogelijkheden?
Sprietje Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Als je ontvanger een “Blindscan” functie heeft, zoekt hij automatisch alle transponders per satelliet. Bij sommige ontvangers wordt dat als zodanig in het menu aangegeven maar er zijn ook ontvangers met een Nederlands menu waar men dit bij “zenders zoeken” vertaald heeft naar “uitgebereid zoeken”. Als deze functie er op zit, gaat hij alle mogelijke transponderfrequenties van de lage- en de hoge band zowel met horizontale als verticake polarisatie zoeken. Betreft het een paar satellieten, dan kan hij daar een paar uur mee bezig zijn.
Eduard07 Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Dag Haramo, Als je geen Fastscan optie in het menu van je ontvanger hebt, doe ik altijd het volgende: 1) Inlezen alle ongecodeerde zenders van Hotbird/Astra1/Astra3 2) Vervolgens ga ik naar de website www.kingofsat.net naar de zenderlijst van CanalDigitaal/TVV (links in het menu) en voer de gewenste (gecodeerde) transponders handmatig in. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
hevapu Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Goedenmiddag, Misschien is dit iets voor jou. http://satellites-xml.eu/ M.v.g. HevaPu
astro iris Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Ik kijk naar de website van KingOfSat en ik laad handmatig alleen de transponders in die mij interessant lijken.
haramo Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Geplaatst: 16 november 2012 Dag Haramo, Als je geen Fastscan optie in het menu van je ontvanger hebt, doe ik altijd het volgende: 1) Inlezen alle ongecodeerde zenders van Hotbird/Astra1/Astra3 2) Vervolgens ga ik naar de website www.kingofsat.net naar de zenderlijst van CanalDigitaal/TVV (links in het menu) en voer de gewenste (gecodeerde) transponders handmatig in. eerst inlezen van ongecodeerde zendes? wat bedoel je met inlezen? scannen naar FTA kanalen?
haramo Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Geplaatst: 16 november 2012 Ik ben gaan zoeken op protek forums, mijn ontvanger heeft spijtig genoeg, geen mogelijkheid om de transponders automatisch te updaten, dien ze één voor één uit te testen en aanpassen indien nodig als één van de waarden op de website gewijzigd zijn of verwijderen.
cookie monster Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Welke ontvanger heb jij ?? C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen