Ga naar inhoud

Dreambox 500hd blijft rebooten als ik met HDD op wil nemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds gisteren aan mijn 500HD met een E-sata aansluiting een Sharkoon met daarin in Western Digital schijf van 250 GB gekoppeld. De box herkende de schijf onmiddellijk, alleen als ik via het timer menu iets op wil gaan nemen reboot de Dreambox en valt de geplande opname weg. Wil ik vervolgens de geplande opname verwijderen dan reboot de Dreambox ook en blijft de eerst ingevoerde testopname vervolgens staan. De eerste keer lukte het wel om op te nemen maar toen kreeg ik onmiddellijk een melding dat de (lege) schijf vol was. Iemand een idee waar dit aan ligt? Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben, maar iets over het hoofd zie. Ik zal proberen om wat screenshots te posten.

Geplaatst: (aangepast)

Normaal gesproken door de Dreambox opnieuw op te starten.

Wel geformatteerd?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

In het ergste geval opnieuw flashen en laat hdd gelijk maar aangekoppeld.

Ik heb dit probleem ook een keer gehad bij pli 2.1, en na een flash nooit weer problemen gehad. Alle instellingen in 1 keer goed.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Heren, allereerst enorm bedankt voor jullie input.Ik ben nog een redelijke leek, maar dat hadden jullie vast al geconcludeerd uit mijn vraagstelling. Ik heb Gemini als Image, maar weet niet hoe of waar ik de versie hiervan kan vinden.

Over het opnieuw flashen vond ik onderstaand info. Dit moet me wel lukken, maar ben ik dan niet mijn zenderlijsten e.d. kwijt? Welke versie van Gemini moet ik dan hebben?

Ik heb de harddisk zelf niet geformatteerd, maar heb wel alle 7 stappen inhet devices/hardware menu voor de harddisk menu doorlopen en concludeer op basis van de geposte screenshots dat hij de hd en haar capaciteit wel ziet. Is er een andere manier in de Dreambox om dit te doen?

je hebt nodig een image voor de DM 500HD gebruik wel deze extension type *. NFI.

Connect je Dreambox aan je Switch / hub / router.

1.Doe de dreambox uit, gebruik de power knop op de achterkant van de ontvanger..

2.Druk op knop aan de voor kant en houd dit ingedrukt ,en met je andere hand zet je de dreambox via de achterkant weer aan.

3.Je dreambox krijgt nu DHCP IP adres van je router. onthoud deze ip adres.

Open je webbrowser en tik het ip adress in dat je dreambox hebt gekregen

Geplaatst:

Ik hed de harddisk net nog een keer geformatteerd, maar dit heeft het probleem niet opgelost. De directory waarin de dreambox op wil nemen is hdd/movie en dit lijkt me ook goed staan. Zien jullie zo nog dingen die fout staan in de screenshots?

post-63393-0-25871900-1353177546_thumb.jpg

post-63393-0-95227500-1353177547_thumb.jpg

post-63393-0-18637400-1353177549_thumb.jpg

post-63393-0-73163700-1353177550_thumb.jpg

post-63393-0-16591000-1353177552_thumb.jpg

post-63393-0-59156600-1353177553_thumb.jpg

Geplaatst:

Beste Loui,

Bedankt voor je reactie en de link. Maakt het uit of je pli of gemini erop h ebt staan, anders zet ik er gewoon pli op? Ben ik mijn zenderlijsten e.d. En zo ja waar zet ik die terug binnen pli?

Slvast bedankt voor je hulp.

Groeten,

Niels

Geplaatst:

Beste Loui,

Bedankt voor je reactie en de link. Maakt het uit of je pli of gemini erop h ebt staan, anders zet ik er gewoon pli op? Ben ik mijn zenderlijsten e.d. En zo ja waar zet ik die terug binnen pli?

Slvast bedankt voor je hulp.

Groeten,

Niels

Op zich maakt het niet uit of je Pli neemt of Gemini, Maar in Pli zit de softcam nog in (Via Software download) en bij gemini niet meer daar moet je extra software laden om je softcam te installeren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...