Ga naar inhoud

Sat + kabel via Terr. ingang switch?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik had deze vraag eerst in het TV Vlaanderen topic gezet maar misschien in hij hier meer op zijn plaats?

Kan ik Telenet TV aansluiten naast TV Vlaanderen in volgende situatie:

• Telenet NIU en modem in de kelder
  • Spaun SMS17089NF in de garage
  • TV in de living met:
    - 2 satkabels vanuit de garage
    - 2 LAN kabels vanuit de kelder
    - geen analoge TV coax kabel

Volstaat een coax kabel van de Telenet NIU in de kelder naar de Terr. ingang van de Spaun switch om het Telenet signaal te ontvangen via de satkabels?

Belgacom TV zou makkelijker zijn, maar ik zit te ver van de centrale om HD te kunnen kijken + HD opnemen.

Ik heb wel een Belgacom internetaansluiting als back-up voor Telenet.

aangepast door -Wim-

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Geplaatst:

Beste -Wim-

Je kunt inderdaad het kabelsignaal van Telenet TV aansluiten op je terrestrial aansluiting op de Spaun SMS 17089 NF maar je zult de samengevoegde signalen wel weer moeten splitsen in satellietsignalen en TV-signalen.

Wil je dat met een inbouwdoos doen of met een TV/Sat Combiner die je ook als splitser kunt gebruiken, zie afbeelding.

Als je een inbouwdoos wilt gebruiken, moet je je afvragen of je het kabelsignaal ook weer wilt uitsplitsen in TV-signaal en radio-signaal. Laat maar weten wat je wilt.

post-60869-0-94235200-1353185979_thumb.gif

Geplaatst:

Alle connecties komen uit in een kast, dus hoe het eruit ziet is niet belangrijk.

Sat, TV en kabel zou wel handig zijn.

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Geplaatst:

Beste -Wim-

Hierbij twee afbeeldingen.

Afbeelding 1 is een inbouwdoos voor een sataansluiting, kabel TV-aansluiting en radio aansluiting. Het is een Hirschmann FS 302 F.

Afbeelding 2 is eenzelfde soort inbouwdoos maar dan met 2 sat-aansluitingen. Die is geschikt om bijv. te gebruiken bij een satellietontvanger met twee ingebouwde tuners, dus waarmee je kunt kijken en opnemen op een andere zender tegelijk.

Je moet je wel bedenken dat je dan ook twee coaxkabels vanaf je Spaun multiswitch naar deze doos moet hebben lopen. Er worden op deze Triax GAD 274 dan ook twee coaxkabels aangesloten.

Opmerking: Triax en Hirschmann is één organisatie dus het komt van dezelfde fabriek.

Als je op meerdere plaatsen een dubbele sat-aansluiting nodig hebt, is het handig gewoon overal deze Triax GAD 274 te plaatsen. Waar je slechts één aansluiting nodig hebt, gebruik je maar één kabelaansluiting

Wil je op een aantal plaatsen een dubbele kabel maar krijg je die niet door de buis, dan weet ik nog wel een paar oplossingen.

post-60869-0-74369000-1353227780_thumb.jpg

post-60869-0-17862400-1353227797_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen