Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De recentste versies (sinds maandje ongeveer) melden enkel dit:

Error: this is a nagra/mediaguard3 ECM and readertype is seca2!

Error: this is a seca2 ECM and readertype is nagra/mediaguard3!

Oude builds geven idd ECM corrupt melding terug en dan krijgt de gebruiker in log te staan: Invalid ecm type for card

Advies: upgraden naar recentere versie want er zijn weer veel puntjes in oscam verbeterd mbt canaldigitaal

Geplaatst:

Advies: upgraden naar recentere versie want er zijn weer veel puntjes in oscam verbeterd mbt canaldigitaal

Is ook nog ergens een overzicht te vinden van deze verbeteringen, want de trac timeline doorspitten levert me niet veel informatie op en het enige forum waar die informatie wel te vinden was heeft het OScam topic gesloten :crazy:

Misschien een nieuwe Howto voor CNL met de laatste OScam versies?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

@theparasol

Ik ben niet zo zeer geintereseerd in melding opzich want dat is allemaal kozmetisch, ik will het liefst dat ik seca2 ecm kan op enige manier bokkeren. Op dat punt denkt ik dat ik meer moet zoeken in de richting van de client versie die dat ecm stuurt naar oscam server klopt?

Geplaatst:

@theparasol

Ik ben niet zo zeer geintereseerd in melding opzich want dat is allemaal kozmetisch, ik will het liefst dat ik seca2 ecm kan op enige manier bokkeren. Op dat punt denkt ik dat ik meer moet zoeken in de richting van de client versie die dat ecm stuurt naar oscam server klopt?

Klopt, in client een recente Oscam installeren. En, ...... enkel P:0100:00006a in oscam.dvbapi

Tevens in oscam.conf

request_mode = 0

decodeforever = 1

Loopt alles als een trein

Geplaatst:

Klopt, in client een recente Oscam installeren. En, ...... enkel P:0100:00006a in oscam.dvbapi

Tevens in oscam.conf

request_mode = 0

decodeforever = 1

Loopt alles als een trein

Je begrijpt wel dat met P:0100:00006a ook seca2 request doorkomen... Seca2 heeft ook 0100:6a in dit geval.

Geplaatst:

Je kunt idd niet seca2 ecm requests vanaf de clients blokkeren. Maar in geen enkel geval kan een seca2 ecm nog een nagra/seca3 reader bereiken als je een recente oscam gebruikt.

De meest recente versies hebben geen support meer voor de interne cardreader. Daar heb ik dus niets aan, en zelf compileren kan ik niet.

Geplaatst:

Er zijn wat van die autobuild scripts die momenteel verkeerd staan te compilen waardoor internal reader support er niet meer inzit.

Niets met oscam te maken maar alles met die autobuildscripts.

Worden vervolgens ook weer auto op het net geslingerd...

Zal wel opgelost zijn met een weekje ofzo. Of as we speak ;)

P.S. Je kunt zelf testen of internal reader support erin zit door oscam te starten met alleen de -V parameter

Geplaatst:

Vond het al raar, met de versie van 4 of 5 dagen geleden begonnen mijn smartreaders in mijn ubuntu steeds minder zenders door te laten en na een herstart van oscam ineens geen readers meer in beeld, de versie van gisteren gaf ook geen readers weer, en deed ook niets, versie 7165 er op gezet en die loopt weer als een speer.

Of heeft dat er niets mee te maken?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...