jiskefet Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 (aangepast) Ik heb Homecast 9000 met het FamilieHD pakket bij CD uitgebreid met Sport1 op mn Visiosat voor Astra 1,2 en 3 . Sinds een paar weken heb ik geen sport1 en travel chanel meer , wellicht nog andere kanalen maar dit valt mij niet op omdat ik er niet of zelden naar kijk Ik heb zoals in een ander bericht aangegeven dat mijn coax kabels erg slecht was ,dacht dat dit wellicht de oorzaak was van het niet ontvangen van Sport1 maar de kabel is vervangen door Hirschmann kabel , signaal is wel een stuk beter maar nog steeds geen Sport1 te ontvangen. De schotel is ook opnieuw uitgericht . Heb CD ook gebeld en volgens hun stond daar alles goed .....? Heb de CanaalDigitaal CI module gekocht met de nieuwste firmware daarna CD HD fastscan gedaan maar nog steeds geen Sport 1 en Travel Chanel Iemand een idee waarom dit is en wat er aan te doen ? 16 november 2012 aangepast door jiskefet
jiskefet Geplaatst: 18 november 2012 Auteur Geplaatst: 18 november 2012 Echt niemand die me opweg kan helpen ....?
Sprietje Geplaatst: 18 november 2012 Geplaatst: 18 november 2012 Beste jiskefet Het betreft twee verschillende transponders. Controleer eerst je transponderinstellingen eens: Sport 1 12.129V, 27.500, Fec 2/3, DVB-S2 8PSK Travel Channel HD 12.109H, 27.500, Fec 3/4, DVB-S2 8PSK Maar ik verwacht dat die wel goed staan. Het ziet er dan toch naar uit dat je te weinig signaal hebt op de Astra 23,5 want dit zijn zenders die wat meer signaal nodig hebben dan de meeste anderen. Kun je History HD en Planeta HD ontvangen op de Astra 23,5?, Zoniet dan is het bijna wel zeker dat je je schotel beter moet uitrichten.
jiskefet Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Geplaatst: 19 november 2012 Ja die kan ik beide wel ontvangen ....
Gerard 76 Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 Je zegt dat je er zelden naar kijkt. Misschien is je kaart niet meer up to date. Werken andere nl zenders wel? Heb je al eens een her activatie gedaan?
Gerard 76 Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 Kun je ergens in het menu van je decoder de datum van je kaart zien? Deze moet op half januari 2013 staan.
jiskefet Geplaatst: 22 november 2012 Auteur Geplaatst: 22 november 2012 Heb de ontvanger aan een andere schotel met LNB,s gehangen en nu wel ontvangst op alle kanalen . Contact gehad met de gene die de schotel met een scoop heeft uitgericht , deze vertelde me dat hij ondertussen vaker problemen met de Visiosat met 3 lnb,s op de arm heeft gehad. Door dat CD sommige kanalen op een smallere bandbreedte heeft gezet zijn deze problemen ontstaan en moet de arm waar de Lnb,s op staan dmv een kabel iets omhoog worden getrokken om zo de arm zou nu iets te laag staan ....? Zou dit inderdaad kunnen of is dit een kul verhaal ?
Moderator ceesv Geplaatst: 22 november 2012 Moderator Geplaatst: 22 november 2012 Kul verhaal, ja en nee. CD heeft de modulatie veranderd waardoor je signaal iets zwakker is geworden. Voor een goed uitgerichtte schotel is dit geen probleem. Is echter indertijd het uitrichten met de natte vinger gebeurd, kan het nu zijn dat je schotel uitrichting geoptimeerd moet worden. Wanneer dit bij de eerte opbouw meteen gebeurd was, had je nu geen problemen gehad. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
jiskefet Geplaatst: 22 november 2012 Auteur Geplaatst: 22 november 2012 Hij is zo,n 6 weken geleden met een scoop uitgericht tot max signaal ontvangst op de scoop ,zelf gezien op het apparaat ...., daarna geen Sport1 meer ....
Moderator ceesv Geplaatst: 23 november 2012 Moderator Geplaatst: 23 november 2012 Aha, maximum signaal, dat is niet de manier hoe je een schotel afregelt. Maximum signaal kan van alles betekenen, ook maximum stoor signaal van bijvoorbeeld een satelliet naast de gewenste positie. De bedoeling is dat je afregelt op maximum signaal kwaliteit, s/n. dit kan in de praktijk betekenen dat de signaal sterkte zelfs lager uitvalt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen