Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

ik leg eerst even mijn probleem uit...

Situatie was, VU+ Solo in mijn leefruimte

Dreambox 500 op mijn kamer

Aangezien alles naar HD overgaat gooi ik mijn Dreanbox op de kamer buiten en koop ik een 2de VU+ Solo (dezelfde als ik reeds heb)

Ik plaats de nieuwe VU op mijn kamer en zet er mijn config in, alles werkt perfect.

Maar ik zie dat de VU op de kamer een nieuwere versie heeft van VTI Image (versie 4.2 als ik mij niet vergis).

Ik wel dezelfde nieuwere versie op mijn VU in de leefruimte zetten die nog versie 2.0 heeft ofzo.

Ik doe de update via USB en zet er dezelfde versie op als op de kamer, dit gaat maar ben wel alles kwijt (zenderlijst, configuratie van de box...)

Ik plaats alles terug (zenderlijst), haal Cccam af versie 2.0.11 en plaats mijn config terug.

Maar sindsdien heb ik problemen met mijn beeld (en hoe raar het ook is) op de zenders waarvan ik,de kaart heb dan nog. Onderbrekingen op EEN, op 2BE, op VIER....

Op zenders die ik binnen krijg FILM1... geen enkel probleem.

Dus na de update en het terug plaatsen van mijn config heb ik problemen en veel onderbrekingen...

Ook op de kamer heb ik problemen, terwijl dat ik vroeger geen enkel probleem had...

Wat zou er mis kunnen zijn?

Of moet ik terug naar de oudere versie gaan...?

Dank voor de hulp!

Geplaatst:

wolfke01,

op de website van VTI team, maar ook hier werd geschreven dat je van een oude versie overstappende naar de nieuwe 4.2.x versies eerst een bootloader op de solo moet zetten...

heb je dat gedaan?

zo niet doe dat alsnog en flash daarna het image er nogmaals op (neem dan ook meteen het laatste nieuwe 4.2.4 als usb image voor solo)

terug zetten mag je nu enkel de settingslijst en je softcam config (+smb.conf) maar verder niets want de plugins moeten voor de 4.2.x geschikt zijn in verband met python 2.7 in plugin en skin

ik zet nooit plugins en skins terug.

ciao ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Wel ja, ik wist van die bootloader!

Heb ik op USB stick gezet, VU afgezet, USB erin en gewacht tot groen lampje ging pinken, daarna weer afgezet en laten heropstarten.

Probleem is dat ik geen enkel idee heb als dat gelukt was of niet...

Ik ging er van uit van wel en heb dan de andere de andere versie erop gezet.

Maar ik lees hier en daar dat de SID Limit niet op alle versies van Cccam werkt...

Heb momenteel de 2.0.11 erop gezet en op eerste zicht leek het beter te gaan, maar kort erna toch weer onderbrekingen beginnen krijgen...

Kan ik een link krijgen voor die laatste versie?

Geplaatst: (aangepast)

enkel de 2.3.0 werkt daarmee OF je moet echt overstappen naar oscam dvbapi.

(nog even voor de duidelijkheid met 4.2.x kun je ook via de feed updaten naar 4.2.4 (mits je genoeg vrij geheugen hebt, anders is toch usb flashen beter)

ciao

ik zet geen link naar een extern forum, daar de moderatoren en de regels dat niet toestaan

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Na enkele pm's, (dus mails tussen beiden en daarmee niet openbaar) is er niets wat op VU en/of het gebruikte image wijst inzake de genoemde problematiek

dat mag men toch wel weten.

ook mag men weten dat ik helemaal geen zin heb om alle PM's te beantwoorden

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...