ludovic Geplaatst: 17 november 2012 Geplaatst: 17 november 2012 Ik heb mijn schotel uitgericht en heb goed signaal op merendeel van de transponders op Astra 19, maar op bepaalde transponders heb ik helemaal niets. Op mijn andere ontvanger met een andere schotel heb ik deze wel en even sterk als de andere. Weet iemand wat mijn probleem is?
haramo Geplaatst: 17 november 2012 Geplaatst: 17 november 2012 (aangepast) Waarschijnlijk dien je de waarden te wijzigen van de transponders die geen signaal geven. vergelijk ze met de transponder van de ontvanger die wel signaal geeft, en er zal een verschil zijn. fictieve voorbeeld: 10803 H 29700 dient 10803 H 27500 te zijn. dan zal signaal binnenkomen. 17 november 2012 aangepast door haramo
Sprietje Geplaatst: 17 november 2012 Geplaatst: 17 november 2012 Hier kun je alle transponders van de Astra 19,2 met al zijn instellingen vinden: http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E.php
ludovic Geplaatst: 17 november 2012 Auteur Geplaatst: 17 november 2012 Ik heb mijn ontvanger aangesloten op mijn schotel die goed werkt en alles werkt perfect, dus op alle transponders heb ik een goed signaal. Dus mijn instelling van de transponders is juist.
Sprietje Geplaatst: 17 november 2012 Geplaatst: 17 november 2012 Dan staat je schotel waarschijnlijk niet goed genoeg uitgericht. Hoeveel signaalkwaliteit heb je? Je zou die ontvanger die op die andere schotel is aangesloten eens op je nieuw uitgerichte schotel aan kunnen sluiten.
Eduard07 Geplaatst: 17 november 2012 Geplaatst: 17 november 2012 (aangepast) Waar het op neer komt is dat je de instellingen van de frequenties die het op de ene ontvanger wel doen ook exact zo invoert in de andere ontvanger. 17 november 2012 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Old Satterhand Geplaatst: 17 november 2012 Geplaatst: 17 november 2012 Ik heb mijn schotel uitgericht en heb goed signaal op merendeel van de transponders op Astra 19, maar op bepaalde transponders heb ik helemaal niets. Op mijn andere ontvanger met een andere schotel heb ik deze wel en even sterk als de andere. Weet iemand wat mijn probleem is? Een aantal mogelijkheden: 1) defecte LNB. Een LNB kan defect raken bv geeft alleen nog ontvangst op transponders met een verticale of horizontale polarisatie. 2) defecte LNB. De local oscilator kan behoorlijk verlopen. Deze local oscilator zorgt ervoor dat het signaal naar beneden wordt getransformeerd, zodat er minder kabel verliezen zijn. Als die local oscilator in de loop van de jaren verloopt, kan de ontvanger niet meer locken op sommige transponders 3) De skew van de LNB staat niet goed. Sommige transponders gebruiken dezelfde frequenties (of hebben een overlap) op zowel verticale polarisatie als horizontale. Als de skew niet goed staat is er geen goede onderdrukking van deze andere transponder.
Moderator ceesv Geplaatst: 18 november 2012 Moderator Geplaatst: 18 november 2012 Staat er een DECT telefoon of WLAN modem in de buurt van je ontvanger? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 18 november 2012 Geplaatst: 18 november 2012 We kunnen aan deze kant heel wat raden, maar ludovic zal nu ter plaatste zelf op onderzoek uit moeten met de tips die we hem nu hebben gegeven. Hopelijk komt hij nog even weer terug om het resultaat te melden. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
ludovic Geplaatst: 30 november 2012 Auteur Geplaatst: 30 november 2012 Het probleem is opgelost. Ik was zeker dat de instelling en nummering van alle transponders ok was. Ik had ook reeds geprobeerd om de schotel beter uit te richten, zonder succes. Vandaag heb ik de schotel en bekabeling nog eens goed onder de loep genomen, de schotel staat op een tamelijke hoogte gemonteerd, wat was de vaststelling, de witte coax die ik gebruikt had was namelijk op de buitenisolatie volledig gebarsten. Het gedeelte coax dat buiten is heb ik vervangen door een zwarte, met possitief resultaat. Dus hetgeen ik nog gehoord heb maar geen gevolg aan gegeven heb is geen witte coax buiten. Eind goed alles goed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen