Ga naar inhoud


Hulp nodig bij aanschaffen HD decoder / 2 tuners


Niggy

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Mijn ouders hebben enkele jaren geleden de stap naar satelliet tv gezet via TV Vlaanderen. We hebben echter geen standaard uitrusting omdat die "te beperkt" is voor wat mijn ouders, als goeie tv verslaafden, willen doen.

 

Nu hebben ze enkele maanden geleden na telefonisch contact van TV vlaanderen hun abonnement verlengd en zoals veel (alle?) klanten van TV Vlaanderen een gratis HD decorder ontvangen.

 

Probleem is nu natuurlijk dat die standaard decorder niet voldoet aan de verwachtingen van mijn ouders: slechts 1 tuner en geen opnamecapaciteit.

 

Ik heb ze eindelijk kunnen overtuigen van het feit dat ze een nieuwe decoder gaan moeten aanschaffen als ze terug willen doen wat ze tot enkele maanden geleden deden. (en ondertussen ook uitgelegd dat ze een HD tv nodig hebben als ze echt HD willen zien lol).

 

Ikzelf ben maar een amateur, ik kan me wel inbeelden wat ik vooral niet moet aanschaffen, maar ik kan geen deftig oordeel vellen over welk toestel ik wel wil/moet aanschaffen en daar heb ik dus jullie hulp voor nodig.

 

Ik heb dus nodig:

- een HD decoder

- plaats voor minstens 1 tv vlaanderen decodeer kaartje

- 2 tuners

- mogelijkheid minstens 2 zaken op te nemen (op eventueel verschillende tuners) EN naar een 3e kanaal te kijken

- interne harder schijf voor opslaan van vele uren HD tv.

- mogelijkheid tot decoderen van opgenomen programma's om ze een week later te bekijken

- eenvoudige manier om rechtstreeks en via timer te gaan opnemen.

- waar jullie nog aan denken

 

Ons huidige systeem is een TopField TF5000PVR-cd en kan al het bovenstaande aan (zonder HD).

Wat kunnen jullie mij aanraden ter vervanging? Wat is kwalitatief het beste, wat is prijs/kwaliteit het beste en waar moet ik vooral van afblijven? :)

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Niggy

 

Ps: we gaan ook een nieuwe HD tv moeten kopen, en hebben een gigantisch probleem met zonlicht dat direct in de TV zit. Wie mij een goeie deftige HD tv, zonder zonlichtproblemen en met ietwat zuinig verbruik kan aanbevelen mag mij die informatie ook geven, het kan een huwelijk -dat reeds 30 jaar standhoud- redden :D. Verbouwen of de kamer herinrichten is geen optie.

Dreambox DM7020 HD - OpenPLI 3.0 - 2 tuners, 4 sats

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ook al heb je twee tuners, een derde zender (gelijkertijd) bekijken is niet gegarandeerd!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Wat is kwalitatief het beste?", in twee woorden, Vu+ en Dreambox, laatste is wel duurder als eerste merk.

 

Deze merken staan bekend om hun goede werking en mogelijkheden. Voordeel, je CI module kan ook naar de vuilbak,

dat gaat intern via CCCam.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...