rudolfdebeer Geplaatst: 18 november 2012 Geplaatst: 18 november 2012 (aangepast) Op althans win7 64 bits kan de Catalyst control center update met de laatste driver beter voor de ATI HD5450 maar weer direkt gedeinstalleerd worden Wellicht ook voor aanverwante GPU's. Ga je met hem draaien zul je in diverse aplicaties delen van scherm en menus missen of onleesbaar zijn. Weg met die hap en gewoon Windows generic zonder problemen maar. ATI was altijd al niks waard vandaar de lage prijs. Ga maar weer eens een Nvidia halen. 18 november 2012 aangepast door rudolfdebeer Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Psychosammie Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 Zelden zo'n ongenuanceerd bericht gelezen Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
looney2 Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 (aangepast) Op althans win7 64 bits kan de Catalyst control center update met de laatste driver beter voor de ATI HD5450 maar weer direkt gedeinstalleerd worden Wellicht ook voor aanverwante GPU's. Ga je met hem draaien zul je in diverse aplicaties delen van scherm en menus missen of onleesbaar zijn. Weg met die hap en gewoon Windows generic zonder problemen maar. ATI was altijd al niks waard vandaar de lage prijs. Ga maar weer eens een Nvidia halen. De frustratie druipt er af :D maar in windows of zo.......... 19 november 2012 aangepast door looney2 HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
winwiz Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 Slaat inderdaad de plank minimaal een beetje mis. Typisch iemand van "het groene kamp". Als een lid van "het rode kamp" kan ik dit niet onderbouwen behalve dat ik dit probleem van niet leesbare menu's toevallig dit weekend ben tegengekomen in 1 toepassing en wel XBMC. Alle menuopties waren leeg of er stonden min of meer stipjes. Nu is natuurlijk de vraag: is het XBMC of een probleem met de AMD Catalyst drivers? Het kan in ieder geval niet met elkaar overweg. De oplossing is ook simpel: Draai XBMC in compatibilitymode met XP sp3 en het probleem is weg. P.S. Ik kom in de praktijk ook genoeg "groene" problemen tegen hoor! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
rudolfdebeer Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Geplaatst: 19 november 2012 Diverse aplicaties onleesbare velden. Na verwijdering driver update normale situatie. Niks ongenuanceerd. Problemen traden op na deze specifieke update. Opmerking groen tegen rood slaat nergens op. Ik kijk naar mijn ATI Radeon en Nvidia ervaringen beiden ruimschoots gehad. Als jullie wat anders vinden drink jullie toch fijn rood. Weet zeker dat nogal wat mensen rare conclusies in ondermeer games dit weekend hebben gehad. Ik geef alleen de oplossing aan. Dat comptability verhaal slaat de plank mis. 4 machines hier met groen en rood en verschillende OS-sen. GeForces doen het gewoon beter ook al zijn ze ouderwetser en met minder geheugen. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
winwiz Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 Misschien moet je eens goed lezen. Bij XBMC werkt de compability mode! Dit is geen onzin, gewoon eigen ervaring, naar aanleiding van een tip in het XBMC forum. Hier wordt geen plank misgeslagen, het is gewoon feit. Ik gebruik zelf 12.11 (beta) geheel zonder problemen behalve dan in XBMC. Waar heb je dan problemen in? Je noemt geen enkel programma. Als je echt wil helpen, wat we zeer waarderen, moet je met goede voorbeelden komen en niet met losse flodders zoals "in diverse aplicaties delen van scherm en menus missen of onleesbaar zijn" en ongenuanceerde meningen zoals "ATI was altijd al niks waard vandaar de lage prijs" Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
rudolfdebeer Geplaatst: 6 maart 2013 Auteur Geplaatst: 6 maart 2013 In diverse games hebben de ATI's problemen dat ze dingen gewoon niet laten zien waar een Nvidia geen probleem heeft. Ze blijven ook trager. 4 ATI' shier tegen 3 Nvidia. Een Nvidia 512 Mb draait beter dan een ATI met 2Gb DDR3. Hard feit. Van discriminatie kun je me niet beschuldigen dus. Team Fortress 2 is zo'n prachtig voorbeeld. De ATI's geven meer detail maar met een moeilijk verteerbare framerate soms. Misschien moet jij eens wat meer praktisch vergelijken.... De kids hebben de Nvidia's nu, gamed wat beter. En zijn ook beter linux compatible. Want een ATI onder Linux geeft vaak gedonder. Laatste voorbeeld is Ubuntu 12.04 die alleen kan starten via recovery mode met de ATI waar de nvidia kaart een prachtig beeld geeft. Zoeken dit probleen nog wel uit. eerder gedaan. Maar veel extra werk. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen