Ga naar inhoud


ASTRA 1 of ASTRA 3 ?


waldo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

sinds kort ben ik bezitter van een nieuwe M7HD ontvanger (gekregen van Tv vlaanderen)

 

Ik heb een schotel van 40cm en een enkele LNB.

 

Ik kijk via Tv vlaanderen (Belgie) al een 10-tal jaren tv op ASTRA 1.

 

Nu met de komst van HD zou ik graag mijn antenne richten op ASTRA 3 om de HD zenderlijst te kunnen inlezen.

 

Mijn vraag is nu, aangezien ik een enkele LNB heb...

 

welke zenders ik uit het standaard TV vlaanderen pakket zal ik moeten missen die niet uitgezodnen worden op ASTRA 3 ?

 

of kan ik ze allemaal blijven zien ?

 

mvg,

 

Waldo

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je hem gaat richten op de 23.5 dan hoef je niet veel te missen dat zijn enkele zenders

ketop12 zit op de 19.2

informatiekanaal zit op de 19.2 ,welk pakket heb je van tvvlaanderen

basic of basic light of basic + ?

wat je wel gaat missen zijn de free to air zenders van de Duitsers dus als het je enkel om de Vlaamstalige zenders gaat hoef je niet veel te missen,welke zenders wil je blijven ontvangen ?

op de 23.5 zitten ook enkele free to air zenders maar heel heel veel minder dan op de 19.2,misschien is het mogelijk om een schotel te plaatsen van 60cm met een dubbele lnb dan kan je naar de 19.2 en 23.5 blijven kijken ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... En voor diverse "UPDATES" van uw M7 ontvanger moet je (momenteel) nog steeds Astra 19.2 kunnen ontvangen..... !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ik heb het "basic" pakket (al 11 jaar) en kijk alleen naar de zenders die in dit pakket zitten.

 

Ik kan me niet herrinneren dat ik ooit naar free to air heb gekeken.

 

als ik het correct begrijp, kan ik op ASTRA3 afstellen, met als enigste verlies "KET" en informatiekanaal ?

 

Als ik afstel op HD ben ik zeker van ontvagst nu & in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de zenderlijst zo bekijk zijn er toch wat meer kanalen die ik zou missen :(

 

Misshien tot een nieuwe schotel (iets groter) met dubbele LNB overwegen ?

 

Maar moet er dan vanaf de schotel ook 2 coax kabels naar binnen oof blijft dit één kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omschakelen enkel naar astra 3 kan, de meest belangrijke zenders zitten er op, je mist dan discovery channel, NGC en animal planet

De zenderlijst is wat anders, die is enkel op te halen via de astra 1, en dat word op termijn een probleem

Waarom ga je niet voor een andere (grotere) schotel, met een duo lnb erin, dan heb je beide satellieten over 1 kabel

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste waldo

Waar jij helemaal aan voorbij gaat is dat je op de Astra 3 helemaal geen zenderlijst kunt inladen. De SD- of HD-zenderlijst wordt ingeladen op de Astra 1 op de transponder waar ook de zender BVN op zit.

Zou je een andere ontvanger hebben dan de M7HD, dan kun je bij zenderwisselingen zoals ook vandaag weer met Ned 1 HD enz., de transponders zelf invoeren met de juiste transpondergegevens maar met de M7HD ben je overgeleverd aan CanalDigitaal en transponder 12.515H van de Astra 1.

Zolang TvVlaanderen nog niet geheel op de Astra 3 is overgestapt, is het een slecht idee om alleen maar de Astra 3 te ontvangen. Alleen al om voldoende signaal voor de Astra 3 te hebben, zul je minimaal een Triax 54 moeten hebben, liefst een Triax 64.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

heb een 2-tal maand geleden de M7 HD ontvanger ook van hun gehad, gratis en voor niks... dit was voor de inruil van mijn oude Philips.

 

Bij het "gratis" was toen wel een intekening van 2 jaar verplicht, maar aangezien ik toch al 11 jaar bij hun ben, en zoek te blijven, was dit voor mij geen probleem :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...