san Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Op de meeste zenders is of via de afstandbediening van de tv of via een instelling in de dreambox het beeld volledig in te stellen als er links en rechts een brede zwarte balk zit maar waarom lukt me dan niet op de Nederlandse publieke zenders 1,2,3 Ik irriteer me er dood aan via andere mediaboxen lukt mij dat wel op Ned 1,2, en 3 ik kan het zelfde programma dan zelfs naar 16:9 zetten als ik wil ipv beeld geheel vullen .. O,ja ik moest met invullen kiezen tussen DM 800 of DM80SE ik heb ze beide maar lukt bij geen van beide op de ene staat pli op de andere gemini PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC SwitchTriax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.
mobieltje Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 HD uitzendingen, oude films die in 4:3 worden uitgezonden blijven 4:3 en zijn niet uit te vullen naar 16:9. (schakel over naar een analoog zender dan lukt het wel) Grts.
Loui (K) Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Net wat Mobieltje zegt, kies voor SD kanalen dan heb je er geen last van. Echte HD kanalen geven een zwarte balk links en rechts.
Moderator ceesv Geplaatst: 20 november 2012 Moderator Geplaatst: 20 november 2012 Waarom wil je het programma met vervormde verhoudingen (dikke koppen, brede mensen) weergeven. De TV zender zendt een 16/9 beeld uit, maar doordat die gevuld wordt met een oude 4/3 beeldverhouding heb je links en rechts zwarte vlakken. In de bioscoop veranderen ze dan het kader van het scherm door links en rechts de toneel gordijnen wat dicht te schuiven Wil je toch een volledig gevuld beeldscherm kan je de zoomfunctie van je tv gebruiken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Loui (K) Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Waarom wil je het programma met vervormde verhoudingen (dikke koppen, brede mensen) weergeven. De TV zender zendt een 16/9 beeld uit, maar doordat die gevuld wordt met een oude 4/3 beeldverhouding heb je links en rechts zwarte vlakken. In de bioscoop veranderen ze dan het kader van het scherm door links en rechts de toneel gordijnen wat dicht te schuiven Wil je toch een volledig gevuld beeldscherm kan je de zoomfunctie van je tv gebruiken. Ik persoonlijk kies ook gewoon voor HD kanalen die zwarte balk stoort mij niet.
san Geplaatst: 21 november 2012 Auteur Geplaatst: 21 november 2012 Het gaat mij er niet om waarom het wel of niet lelijk wordt dat weet ik natuurlijk vraag mij alleen af waarom ik bijvoorbeeld op nederland 3 bij Toen was geluk heel gewoon op mijn samsung ontvanger wel het beeld kan schakelen naar zeg maar bijvoorbeeld 16:9 of andere instelling maar waarom dat bij mijn dreambox niet lukt . De optie om het beeld aan te passen zit wel in elke firmware van een dreambox maar het werkt niet ,?? PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC SwitchTriax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.
metoo Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 samsung ontvanger ned3 sd, dreambox ontvanger ned3 HD? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen