FAANS62 Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Hallo allemaal, Ik heb van de week een Dreambox 800HD gekocht, alleen nu zit ik met een probleem. Ik krijg geen beeld, dit komt doordat de SNR bij signaalzoeker op 0% staat. Ik krijg helemaal geen SNR signaal. Het enige wat wel gevonden wordt is de AGC signaal. Ik heb ENIGMA 2 en ik heb 4 LMB's. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Eduard07 Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Je vertelt erg weinig. Heb je de Dreambox wel goed ingesteld? Hoeveel lnb's, wat voor schotel, diseqc switch, wat voor schotel, allemaal info die nodig is om jou een goed antwoord te kunnen geven. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
FAANS62 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Geplaatst: 20 november 2012 Hoi Eduard07, Sorry hoor, maar ik ben hier nog nieuw dus weet niet hoe alles exact werkt. de dreambox is wel goed ingesteld. Ik heb 4 lnb's: astra 28.2E, astra 23.5E, astra 19.2E en hotbird 13.0E. De diseqc switch die ik heb is diseqc 2.0 4wegs SAB 4/1. Ik heb een ArchSat schotel staan. Ik krijg bij het kiezen van een kanaal telkens de melding dat het afstemmen mislukt is. Bovendien staat de SNR signaal telkens op 0%. Kan het ook liggen aan het feit dat mijn frequenties mogelijk niet kloppen en zo ja, kent iemand de frequenties?
mobieltje Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 Begin nu eerst eens met 1 LNB b.v. 19.2E aan te sluiten op je dreambox (zonder de diseqc 2.0) en kijk dan of je zo wel signaal krijgt. Grts
Loui (K) Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 Als je het zo instelt dan moet het goed zijn en werken. het enige wat anders kan zijn bij jou is de sat volgorde dat kan ik vanaf hier dus niet zien .
JackieX Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 Ook zou je eens kunnen kijken welke sat. bij welke diseqc poort hoort op jouw schotel. Misschien dat ze daar anders om zitten dan je in het dreambox menu hebt ingesteld. JackieX DM8000 DM800 en PLi gek
tritium Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 staat de schotel wel goed uitgericht?
FAANS62 Geplaatst: 21 november 2012 Auteur Geplaatst: 21 november 2012 Bedankt allemaal Ik heb het geprobeerd, maar hij doet het nog steeds niet.
FAANS62 Geplaatst: 21 november 2012 Auteur Geplaatst: 21 november 2012 Ik ben ondertussen alweer een aantal uren verder zonder resultaat. Ik weet nog steeds niet wat het probleem kan zijn? Ondertussen vind mijn dreambox de signaal wel en ook de SNR signaal, maar toch krijg ik bij het leggen van een zender het bericht dat ''afstemmen mislukt'' is. Ik weet niet wat ik hiermee moet??!! Alleen de hotbird 13.0E doet het wel af en toe, maar na enige tijd valt deze ook weer weg. De satelliet is goed ingesteld en staat ook goed uitgericht. De volgorde van de poort staat bij mij als volgt: Poort A 13.0E Poort B 19.2E Poort C 23.5E Poort D 28.2E Misschien een stomme vraag maar hoe kan ik controleren welke satelliet bij welke diseqc hoort en of alles wel goed is aangesloten Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen! Groet, Faans62
EBOR Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 (aangepast) Eerst maar eens eens de tuner rechtstreeks aansluiten op de lnb zonder switch, zo kan je ze alle 4 testen. Als ze het doen ga je weer met de switch proberen En een nieuwe zender lijst met de laaste updates plaatsen. 21 november 2012 aangepast door EBOR DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen