gerritvogels2 Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 (aangepast) Volgende situatie. In het thuis netwerk voorziet de Fritzbox 7360 de Dreambox 500HD niet van een IP adres. DHCP server staat aan. Kijk ik in de Fritzbox zelf via 192.168.178.1 XS4all. Deze box gisteren gekregen daar de 7130 dit ook niet deed. De 7360 met een laptop bekabeld geconfigureerd en walla we konden het internet op. Dus laptop is aangesloten op Fritzbox via LAN. Wanneer ik nu de lan kabel in mijn dreambox steek, connect de dreambox niet met internet. Wanneer ik nu weer terug ga met mijn lan kabel naar de laptop kan ik wel het internet op. Kijk ik met de laptop via lan in de Fritzbox dat zie ik in het netwerk menu dat hij mijn acer laptop ziet en voor zijn naam staat een klein wereld bolletje. ga ik daar met de muis op staan zegt tekst die tevoorschijn komt dat hij verbonden is met internet. Wanneer ik opnieuw omsteek en de DM500HD aansluit ziet hij deze wel in het netwerk maar voor de naam is een klein groen bolletje verlicht en ga ik daar op staan geeft hij aan niet op internet aangesloten te zijn. Ook zie ik hier het toegekende IP adres staan op de regel waar de naam van de box staat. Kijk ik dan ook in de DM500HD zijn IP, subnetmask gateway niet ingevuld. Sluit ik deze had thuis aan met andere router heb ik gelijk connectie. Wie zou kunnen helpen dit op te lossen?Gerrit 21 november 2012 aangepast door Michel onderwerp aangepast
iemand Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Geef de 7360 eens een fabrieksreset. ps. ..en anders wil ik hem wel ruilen voor een werkende 7170 ;-) gr. Erik
pukje Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Heb je op de dreambox dhcp aangevinkt ? Na instellingen van hetwerk op de dream is het eens nodig te restarten van de dreambox. Dus dhcp aanvraag aanvinken op dreambox restarten dan moet het goed gaan
gerritvogels2 Geplaatst: 24 november 2012 Auteur Geplaatst: 24 november 2012 Ben er achter. het lag aan de netwerk kabel. Deze had ik gecontroleerd met mijn kabel tester en gaf aan dat het goed was. lampjes netjes 1-2-3-4-5-6-7-8 Ondanks dit geen IP adres. Toen mijn broer keek naar de volgorde zoals dit bij een UTP kabel behoort te zijn bleek de volgorde niet juist. Er nieuwe stekkers aangezet en toen wel Ip adres. Wat ik vreemd vind is, dat als de kabels strait zijn aangesloten op elkaar en dat was zo, dan zou het toch moeten werken. Maar goed het werkt weer GV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen