Gast Geplaatst: 16 september 2002 Geplaatst: 16 september 2002 Ik ben er over aan het denken om in de toekomst misschien een draaibare schotel voor c-band te laten plaatsen.Maar ik vroeg mij af of dat eigenlijk wel interessant is om te doen aangezien veel van de pakketten die worden aangeboden langs c-band(powervu,digicipher,videoguard,ntsc,wegener) bij mijn weten nog niet gekraakt zijn.En voor diegenen die wel bijv in nagra uitzenden,zijn daar dan wel files voor te vinden.Wat overblijft zijn dan enkel de fta kanalen.Daarbovenop komen nog eens de dure kosten voor de plaatsing en het materiaal,want met een schotel onder de drie meter ben je waarschijnlijk niets.Als er iemand is die wat meer vertrouwd is met deze materie,kun je dan misschien een beetje toelichting geven.Alvast bedankt.
Gast Geplaatst: 16 september 2002 Geplaatst: 16 september 2002 Het zijn inderdaad meestal alleen de FTA kanalen die je kunt zien. Maar dat zijn er nog een hele hoop. Ntsc is geen codering maar een tv uitzendnorm en omdat bijna alle tv's tegenwoordig multinorm zijn kun je die gewoon zien. Met een 1,8m schotel kom je al een heel eind en de kosten vallen best mee. Als je echt alle c band zenders onder alle omstandigheden wilt zien dan zit je wel vast aan een schotel van 3 a 4 meter.
Gast Geplaatst: 16 september 2002 Geplaatst: 16 september 2002 Als je een beetje degelijk materiaal wilt hebben,ophoeveel kom je dan ongeveer uit qua prijs?Ik neem aan dat je ook weer een nieuwe receiver moet aanschaffen want de humax irci 5400 zal waarschijnlijk niet geschikt zijn hiervoor.En hoeveel vragen die mannen om zo iets te plaatsen?
Gast Geplaatst: 16 september 2002 Geplaatst: 16 september 2002 Om een prijs te bepalen zul je eerst eens op een rijtje moeten zetten wat je wilt hebben. Het scheelt nogal of je een 4 meter of 2 meter schotel wilt. Maar alles is ook wel 2e hands te krijgen voor een schappelijke prijs. Meestal moet je dan wel even aan het werk om de zaak weer gangbaar te maken. Zo weet ik ook nog wel een schotel liggen van een kleine 4 meter.
prutsie Geplaatst: 16 september 2002 Geplaatst: 16 september 2002 Het beste kan je zelf je schotel plaatsen, en nieuw zijn die grote soepborden inderdaad onbetaalbaar. wat je nog wel eens tegenkomt is gebruikte soepborden van kabelkopstations voor heel weinig geld. dit betekent wel vaak dat je ze zelf moet afbreken, wat dan als voordeel heeft dat je ook weet hoe ze weer op te bouwen, en je weet direct wat eraan mankeert. Nadeel met die gebruikte schotels is inderdaad dat er vaak nogal wat kruipolie en laswerk aan te pas moet komen. dat laswerk is vaak nodig omdat de schotels van kabelkopstations eigenlijk nooit een polarmount hebben. die moet je dus zelf in elkaar knutselen. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen