Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik wil 8 tv's aansluiten via de schotel en elke tv moet een andere zender kunnen kijken

Nu heb ik gelezen dat ik voor mijn smart card abbo een clone= of smartwi kan kopen om mijn abbo intern te delen over de andere ontvangers thuis.

Ik ben nieuw op gebied van schotel/ satelliet maar heb mij al aardig ingelezen (dacht ik)

ik ben mij alleen wel kapot geschrokken van prijzen

want wat ik heb begrepen is dat ik nodig heb:

octo LNB ( voor 8 aansluitingen)

8 decoders

1 abbo (canaal digitaal)

Een apparaat om dat abbo te delen (clone+ of smartwi of iets anders??)

8 kabels appart van schotel naar tv locatie

Nu is mijn vraag:

Kan dit ook niet anders want als ik de apparatuur moet aanschaffen voor deze wenslijst dan mag ik Sinterklaas wel heel lief aankijken...

Ik ben kabel tv gewend en daar kon je alles gewoon doorlussen en opppakken maar omdat nieuwe huis alleen schotel beschikbaar is...

en tv via internet kan niet omdat max haalbare snelheid te laaag is...

aangepast door gram

Geplaatst:

ik denk niet dat dat gaat lukken aangezien canal digitaal een sidlimiet heeft van 4 dus met 1 kaartje kan je geen 8 zenders tegelijkertijd ontvangen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Beste gram

Welkom op dit forum

Wil je maar één satelliet ontvangen? Dan heb je niet alle Nederlandse gecodeerde zenders want dan moet je zowel de Astra 1 als 3 kunnen ontvangen en op de schotel twee octo-lnb’s zetten lijkt me geen goed idee. Dan kun je beter een multiswitch nemen.

Wat betreft het kijken via 8 ontvangers. Je zult minimaal één extra kaartje moeten nemen à 2,50 euro per maand maar dan mag er niet gezapt worden anders gaat het nog mis. Voor de zekerheid kun je beter 2 extra kaartjes nemen maar dan ook in totaal 3 SmartWi’s.

Geplaatst:

8 tv's die allemaal tegelijk aan staan en verschillende (betaal) zenders kijken? Of is het max 8 en meestal de zelfde zenders?

Ik heb een VDR TV server, met 3 TV's en veel opnames tegelijk. Gaat eigenlijk altijd goed, maar de kinderen kijken ook vaak naar CBBC ed FTA kinderzenders en ook niet 's avonds laat.

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

Wat de TS wil is simpelweg erg kostbaar,en gaat dus flink in de papieren lopen.

Ik weet dat 't niet leuk is om te horen.maar het is wel de waarheid helaas.

Alleen al 8 HD decoders à 100 euro (goedkoopje)

Smartwi zou ik zelf niet aan beginnen.

Stel dat CanalDigitaal weer es wat uitvreet met de smartcard zit je mooi zonder beeld. :(

En over alle losse smartcards met bijbehorende activeringskosten à 29,95 p/st zullen we 't maar niet hebben.....

Geplaatst: (aangepast)

misschien 8 ontvangers kopen die enigma 2 hebben?

http://www.sat4all.c...alien-shd-8900/

maar blijkbaar werkte de enigma niet zo goed anders zou dit wel moeten lukken veronderstel ik.

dan in drie recievers een kaartje pluggen en daar de andere mee bedienen?

heb zo een amiko gevonden voor een 110 euro.

just my two cents

Maar dat het niet goedkoop zal zijn is inderdaad juist (is dan ook geen alledaagse opstelling)

misschien ook het overwegen waard om een multiswitch aan te schaffen met een aantal quattro lnb's?(zoals sprietje al gemeld heeft)

Zou toch een aantal lnbs moeten schelen of zie ik dit nu verkeerd?

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen