Eskiya Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 (aangepast) Hallo, Ik ben redelijk nieuw hier op het forum en ben op het gebied van schotels een totale leek. Nadat ik een tijdje gegoogled heb, ben ik er niet uitgekomen en hoop ik dat jullie mij in jip-en-janneketaal eea kunnen uitleggen. Momenteel heb ik digitale televisie van Ziggo (interactieve hd decoder) en als aanvullende pakket heb ik het Turkse pakket van Ziggo voor €7,07 p.m. Ik zit er een tijdje aan te denken om van Ziggo over te stappen naar Canaldigitaal, echter weet ik niet of ik met dezelfde schotel en afstelling ook Turkse zenders kan ontvangen. Overal lees ik dat er samen met Canaldigitaal 1000+ FTA zenders zijn te ontvangen, echter kan ik geen overzicht van de zenders terugvinden. Heeft iemand een overzicht met alle FTA zenders? zitten er ook Turkse zenders bij? Zo ja, welke zijn dat? Daarnaast vraag ik me ook af of ik met de schotel die door Canaldigitaal geleverd wordt, deze ook goed te ontvangen zijn? En als laatst vraag ik me af welke HD-decoder met hardeschijf geschikt is? VU+ Duo? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zodat ik de definitieve spijker op z'n kop kan slaan. Alvast bedankt. 22 november 2012 aangepast door Gerard 76 titel aangepast
stevie-v Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 (aangepast) De vu duo is zeker geschikt voor canal digitaal de schotel van hun is ook geschikt al zou ik er niet voor kiezen,voor de Turkse zenders vis je achter het net die heeft canal digitaal niet die zitten ook niet op dezelfde satelliet als de zenders van canal digitaal,de Turkse zenders die ziggo heeft hebben ze dus niet daar moet je bijvoorbeeld digiturk voor nemen en die zit op een andere satelliet en dat abonnement kan je niet op een legale manier afsluiten in Nederland en daarbij is de vu duo dan niet geschikt want digiturk heeft de kaart gekoppeld aan hun eigen ontvanger,Google op lyngsat en selecteer de 23.5 en 19.2 en na wat zoeken zie je welke zenders er fta zijn op die twee satellieten het zijn vooral veel Duitse zenders op de 19.2 Kort samengevat als Turkse zenders belangrijk zijn moet je niet bij canal digitaal zijn. 21 november 2012 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
stevie-v Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 (aangepast) Even ter aanvulling,de Turkse zenders die ziggo in zijn aanvullend Turkse pakket heeft zijn niet fta en zijn te vinden op de satelliet 7.0 oost en op 42 oost maar zonder een abonnement op bijvoorbeeld digiturk zullen die voor jou niet gaan werken Je zou even op lyngsat kunnen kijken welke fta Turkse zenders te vinden zijn op de 7.0 oost en 42 oost 21 november 2012 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Rekordc Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 Ik ken de turksepakketten van Ziggo niet maar de mensen die ik ken die 42 oost ontvangen kijken FTA maar misschien zoek je speciale zenders die alleen betaald te ontvangen zijn. FTA zijn er 400 zenders te ontvangen. Misschien kan iemand die turks kan verstaan eens wat info over de te ontvangen FTA zenders geven, wat voor soort zenders zijn het? Regionaal, lokaal (Als ik de vergelijking trek met Nederland, zit je als Limburger te wacht op Omroep Friesland?) muziek, nieuws etc Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
stevie-v Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 (aangepast) ik weet wel wat ziggo aanbied en welke zenders in het turkse pakket zitten en in het uitgebreide turkse pakket daar kan je oa ligtv vinden en neem maar van mij aan dat die niet fta te ontvangen zijn op de satelliet niet op de 7.0 oost en niet op de 42 oost het turkse pakket van ziggo daar vind je alleen betaalzenders die zijn op de schotel ook iet fta te vinden daar heb je bijvoorbeeld digiturk voor nodig en die koppelen de kaart een de ontvanger en het is niet legaal om dat in Nederland af te sluiten 22 november 2012 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
sat87 Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 Euro D, ATV-avrupa, TGRT Haber eu, Samanyolu Avrupa en alle andere in het turkse pakket van Ziggo zijn gewoon gratis te ontvangen via 42oost. Ligtv en Turk Max krijg je bij Ziggo als je het uitgebreide pakket pakt (22 euro!!!) en deze twee zenders zitten inderdaad achter de decoder op 42oost. Maar de 7 euro van het normale turks pakket kun je sparen door een extra schoteltje te plaatsen (en dan krijg je nog veel meer Turkse zenders extra). Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west
stevie-v Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 (aangepast) Euro D, ATV-avrupa, TGRT Haber eu, Samanyolu Avrupa en alle andere in het turkse pakket van Ziggo zijn gewoon gratis te ontvangen via 42oost. Ligtv en Turk Max krijg je bij Ziggo als je het uitgebreide pakket pakt (22 euro!!!) en deze twee zenders zitten inderdaad achter de decoder op 42oost. Maar de 7 euro van het normale turks pakket kun je sparen door een extra schoteltje te plaatsen (en dan krijg je nog veel meer Turkse zenders extra). dat klopt dus echt niet wat jij zegt dat is dus echt niet zo de meeste van die zenders in het pakket zijn niet gratis te ontvangen niet op de 42 en niet op de 7.0 oost en daarbij heb jij het over een schoteltje je zal toch wil je een redelijk goed ontvangst hebben met voldoende regen reserve een schotel van 88cm nodig hebben 22 november 2012 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Eskiya Geplaatst: 22 november 2012 Auteur Geplaatst: 22 november 2012 Als eerst allen bedankt voor jullie snelle reacties. Terugkomend op het onderwerp. Het is mij bekend dat je voor Digiturk een (duur) abonnement moet afsluiten en daarnaast je, hun ontvanger dient te gebruiken. (dit is ivm de voetbalrechten die zij hebben) Het gaat mij niet om Digiturk of andere betaalde turkse zenders maar de regionale FTA zenders. Naar wat ik weet is dat er 2 varianten zijn. 1 gericht op Europa (dat is wat Ziggo, UPC, KPN etc.) leveren en dezelfde zenders heb je ook in Turkse uitvoering. Grote verschil hierbij zijn de irritante tell-sell reclames die de Europese varianten uitzenden (urenlang en tussen soaps door) Wat ik met een (enkele) schotel wil bereiken is, dat ik de Turkse variant v/d zenders ontvang en de NL'se zenders die Canaldigitaal uitzendt. Hetgeen wat sat87 over de Turkse Ziggo pakket zegt klopt wel.
Kabeltje87 Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 De Canaldigitaal zenders zitten op 19.2 en 23.5 Oost. De turkse zenders op 42 oost of 7 Oost. Je wil dus op één schotel zowel 19.2/23.5 oost als 7 oost of 9.2/23.5 oost als 42 oost. ontvangen. Dit gaat zeer moeilijk zijn wegens de grote afstand tussen deze satelieten. Dit worden 2 schotels of een draaibare schotel met al zijn beperkingen. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
sat87 Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 Alle zenders uit het normale turkse pakket zijn gratis via 42 oost. Ik kijk zelf af en toe met een 54cm schoteltje. De footprint voor de westbeam is behoorlijk sterk. @ Stevie-V, denk toch dat je je schotel maar eens moet richten op 42 oost indien mogelijk. En kijk eens op lyngsat Turksat 2A/3A 11,804V o.a. Euro D. http://www.lyngsat.com/Turksat-2A-3A.html OK voor de oostbeam heb je grotere schotels nodig, maar de genoemde zenders zitten alle op de westbeams. Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west
youriy Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 Wat ik met een (enkele) schotel wil bereiken is, dat ik de Turkse variant v/d zenders ontvang en de NL'se zenders die Canaldigitaal uitzendt. Dan kum je een multifeedschotel overwegen met ontvangst van 19,2 23,5 28,2/28,5 en 42 graden oost. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Jean-Claude Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 ik heb hier op mijn multifocale schotel 6 lnb's staan van 1west tot 28.5 oost, da's dus pakweg 30°, en er is nog wat plaats op de rail links en rechts. denk dus wel dat een multifocale schotel kan werken tussen 7 oost en 42 oost (35° verschil). DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
oliver Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 De Canaldigitaal zenders zitten op 19.2 en 23.5 Oost. De turkse zenders op 42 oost of 7 Oost. Je wil dus op één schotel zowel 19.2/23.5 oost als 7 oost of 9.2/23.5 oost als 42 oost. ontvangen. Dit gaat zeer moeilijk zijn wegens de grote afstand tussen deze satelieten. Dit worden 2 schotels of een draaibare schotel met al zijn beperkingen. Willy ik heb hier op mijn multifocale schotel 6 lnb's staan van 1west tot 28.5 oost, da's dus pakweg 30°, en er is nog wat plaats op de rail links en rechts. denk dus wel dat een multifocale schotel kan werken tussen 7 oost en 42 oost (35° verschil). Ik neem aan dat met een multifocale schotel iets als een waverunner T55/T90 bedoeld? Volgens mij kan die tot 40 graden opvangen.
Kabeltje87 Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Misschien dat het toch gaat. Maar dit zijn natuurlijk geen goedkope dingen. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Eskiya Geplaatst: 24 november 2012 Auteur Geplaatst: 24 november 2012 Wavefrontier T90 is een schotel wat ik eerder ook had gehoord. Moet ik met een T90 alle 10/11? LNB's gebruiken? Als ik jullie reacties goed begrijp, heb ik dus 2 LNB's? nodig om zowel Canaldigitaal als de Turkse zenders mee te ontvangen, klopt dit?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen