Ga naar inhoud


Afstemmen mislukt na wegwerken kabels


mrbievers

Aanbevolen berichten

ik denk dat je schotel niet goed is uitgericht .... een LNB gaat niet zo eenvoudig kapot.

 

Snopper

 

Ik heb vaker mee gemaakt, zelfs nieuw uit doos, dat een LNB binnen een jaar niet meer goed functioneert.

Maar ook de uitrichting of de f-konnectors kunnen een oorzaak zijn.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je kijkt naar de eerste foto , zie ik dat die lnb schuin staat op de houder .... iemand had gereageerd dat het mogelijk is dat hij zo gepositioneerd is voor de ontvangst , Kan het zijn dat die eigenlijk RECHT moet staan en dat er daardoor maar 1 LNB een goed signaal heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een paar kabels wegwerkt staat niet ineens je schotel verkeerd heren.

Logisch denken ontbreekt hier weleens.

 

Als je sluiting maakt in een kabel is de kans groot dat de tuner is beschadigd.

Als de tuner nog heel is, is het mogelijk zo dat de settings zijn gewijzigd.

 

Dus maak eens een een foto van de diseqc instellingen van je ontvanger, wellicht maakt dat wat duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Net wat Old Shatterhand zegt: Als je sluiting maakt in een kabel is de kans groot dat de tuner is beschadigd.

 

Heb je wel eerst de ontvanger helemaal uitgezet, dus stroomloos gemaakt bij het los en vast maken van de F-connectors? Een kortsluiting is zo gemaakt.

Er zijn ontvangers die daartegen beveiligd zijn maar of de VU+ dat ook is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een paar kabels wegwerkt staat niet ineens je schotel verkeerd heren.

Logisch denken ontbreekt hier weleens.

 

Als je sluiting maakt in een kabel is de kans groot dat de tuner is beschadigd.

Als de tuner nog heel is, is het mogelijk zo dat de settings zijn gewijzigd.

 

Dus maak eens een een foto van de diseqc instellingen van je ontvanger, wellicht maakt dat wat duidelijk.

 

 

ik krijg de foto's maar niet scherp van de diseqc instellingen. daarom

 

Tuner A :

 

Config modus : eenvoudig

modus : DISEqC A/B

Poort A : 19.2E Astra 1H/1KR/1L/1M

Poort B : 23.5 Astra 3A/3B..Thor 2

Gebruik voltage en 22 KHZ : JA

Verstuur DISEqC enkel bij satelietwijziging : NEE

 

Tuner B :

 

Config modus : eenvoudig

modus : DISEqC A/B

 

Poort A : 19.2E Astra 1H/1KR/1L/1M

Poort B : 23.5 Astra 3A/3B..Thor 2

Gebruik voltage en 22 KHZ : JA

Verstuur DISEqC enkel bij satelietwijziging : NEE

 

sgn1bn.jpg

 

 

 

Net wat Old Shatterhand zegt: Als je sluiting maakt in een kabel is de kans groot dat de tuner is beschadigd.

 

Heb je wel eerst de ontvanger helemaal uitgezet, dus stroomloos gemaakt bij het los en vast maken van de F-connectors? Een kortsluiting is zo gemaakt.

Er zijn ontvangers die daartegen beveiligd zijn maar of de VU+ dat ook is?

 

Ik heb de ontvanger nooit uitgezet als ik met de kabels bezig was :S , ik wist niet dat dit een probleem was :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de aansluitingen wel of niet los gehad toen je de kabels weg ging werken?

Als je de aansluitingen niet los hebt gehad, dan kan er eigenlijk weinig gebeuren tenzij je de coaxkabels echt geknikt hebt.

Heb je de coaxkabels wel los en vast gehad, dan bestaat de kans dat je sluiting hebt gemaakt .

Maar heb je die nieuwe kabels er u al tussen zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eerst maar eens de onvanger uitschakelen en daarna opniew opstarten,heb je dan nog geen ontvangt ,kontroleer met een universeel meter of je 18 volt op de ant uitgang van je reciever hebt staan ,DUS kabel even loskopelen!!,als er geen DC spanning aanwezig zijn dan is naar alle waarschijnlijkheid je reciever overleden,

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de aansluitingen wel of niet los gehad toen je de kabels weg ging werken?

Als je de aansluitingen niet los hebt gehad, dan kan er eigenlijk weinig gebeuren tenzij je de coaxkabels echt geknikt hebt.

Heb je de coaxkabels wel los en vast gehad, dan bestaat de kans dat je sluiting hebt gemaakt .

Maar heb je die nieuwe kabels er u al tussen zitten?

 

Bij het wegwerken van de kabels , Waren de kabels enkel aangesloten bij de schotel ... De vu duo stond uit en was niet aangesloten op het net ( deze stond in de kast vanwege verbouwingen ) Toen de kabels waren weggewerkt heb ik het toestel aangesloten en merkte ik op dat hij niet meer werkte.

Toen heb ik mogelijk de kabels af en aangekoppeld terwijl de vu duo aan stond , omdat ik geen signaal/ tv had.

 

Ik heb het toestel vooraleer ik de kabels weggewerkte nog een weekje gebruikt in onze tijdelijke slaapkamer, daarom wist ik dat hij zeker werkte vooraleer ik de bochten ben gaan maken met de kabels.

 

De nieuwe kabels had ik ontvangen en gelijk getest, dit gaf identiek hetzelfde resultaat als met de vorige, deze zijn ondertussen afgekoppeld omdat deze door het dakraam liepen rechtstreeks naar de schotel. ( Deze liepen door de gedeelde hal , en de buren vinden het niet zo fijn als het binnen regent :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eerst maar eens de onvanger uitschakelen en daarna opniew opstarten,heb je dan nog geen ontvangt ,kontroleer met een universeel meter of je 18 volt op de ant uitgang van je reciever hebt staan ,DUS kabel even loskopelen!!,als er geen DC spanning aanwezig zijn dan is naar alle waarschijnlijkheid je reciever overleden,

 

De reciever heb ik al een paar keer heropgestart ...

Voor een multimeter moet ik even horen bij een vriend want dit heb ik zelf niet.

 

Maar dus gewoon aansluiten op de lnb ingang van de VU ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eerst maar eens de onvanger uitschakelen en daarna opniew opstarten,heb je dan nog geen ontvangt ,kontroleer met een universeel meter of je 18 volt op de ant uitgang van je reciever hebt staan ,DUS kabel even loskopelen!!,als er geen DC spanning aanwezig zijn dan is naar alle waarschijnlijkheid je reciever overleden,

 

Dit is niet altijd waar, ik had een tuner die keurig die spanning leverde maar toch niet werkte.

 

Ik denk dat je dingen moet gaan uitsluiten;

 

* Neem je tuner mee naar iemand waarvan weet dat zijn schotel setje werkt en sluit hem daar aan. (nu weet je of je tuner goed is of niet)

* Neem die iemand zijn tuner mee naar jou setje en sluit hem aan. (nu weet je of je schotel setje goed is of niet)

* Kabels had je vervangen, dus daar kan het niet meer aan liggen, blijft er weinig over.

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van de voorgaande posts is mijn diagnose dat Tuner A defect is.

Op mijn DM8000 kan ik de tuner selecteren dwz tuner B ipv tuner A. Tuner A wordt dan alleen gebruikt bij opname.

 

Ik weet niet of dat op jouw tuner ook kan.

 

Je kunt ook een opname starten op tuner A en dan kijken of tuner B dan wel ontvangst geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van de voorgaande posts is mijn diagnose dat Tuner A defect is.

Op mijn DM8000 kan ik de tuner selecteren dwz tuner B ipv tuner A. Tuner A wordt dan alleen gebruikt bij opname.

 

Ik weet niet of dat op jouw tuner ook kan.

 

Je kunt ook een opname starten op tuner A en dan kijken of tuner B dan wel ontvangst geeft.

 

Ik ben even bezig geweest met de config van de tuner , en algemene instellingen .

 

Eerst heb ik bij de algemene systeemsinstellingen Voorkeurstuner Als tuner B ingesteld.

Vervolgens heb ik bij de Tuner Configuratie verscheidene instellingen uitgeprobeerd,

Op een gegeven moment ...Kreeg ik

 

- bij tuner A 99 procent ontvangst en bij Tuner B maar 30 :s

- Op een ander moment kon ik plots de kanalen terug vinden bij signaalzoeker maar geen beeld bij BVN ( free to air )

 

! Momenteel krijg ik mijn originele instelleng maar niet terug ingesteld voor 1 of andere reden met als gevolg dat de 2 tuners alle 2 maar rond een ontvangst van 30 procent zitten die niet stabiel is ! ( Ik ga ziezo nog wat proberen te puzzelen ... maar vindt het allemaal wel wat vreemd )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej Iedereen ,

 

Na even door de instellingen te gaan ben ik er zeker van dat er iets raar aan de hand is.

Ik heb hetvolgende gedaan :

 

1 )Systeem / aanpassen ( expert modus ) Voorkeurstuner op B gezet

In dit geval geeft hij bij tuner A 99 procent aan in de plaats van tuner B

 

2) Wat ook zeer vreemd is als ik bij signaalzoeker op de Tuner ga staan met 99 procent signaal,

en ik verander afstemmen van Handmatig naar Vooraf ingestelde transponder dan wordt deze ook instabiel.

Maar het vreemde eraan als ik deze dan terug zet naar Handmatig dan blijft deze instabiel en valt hij steeds uit en dus zit ik met 2 instabiele tuners.

Pas nadat ik mijn vu heb herstart zal tuner B terug 99 procent weergeven.

 

VRAAG :

 

1 ) Als 1 tuner 99 procent signaalsterkte weergeeft , dan moet hij toch beeld en geluid kunnen doorgeven zonder freezes ?

De extra tuner is normaal toch enkele voor opnames terwijl je een programma aan het bekijken bent ?

 

2 ) Ik ken maar 1 persoon die ook sateliet heeft de rest kijkt via de kabel, Deze jongen woont 30 kilometer van mij af.

Als ik de vu aansluit op zijn kabels in zijn huis om te testen moet ik dan iets aanpassen aan de settings ?

 

3) Moest ik maar 1 coax kabel aansluiten wat verschil geeft dit eigenlijk ? kwaliteit ? ontvangst verschil ?

aangepast door mrbievers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...