Ga naar inhoud


Afstemmen mislukt na wegwerken kabels


mrbievers

Aanbevolen berichten

ik denk dat je de schotel moet verdraaien vb:naar west

zet met een stift een markeer punt op je schotel en ok je buis zodat je hem gewoon daar terug op kan zetten voor dat je hem verdraait

dan zet je hem op bvn en begin je te zoeken tot je beeld hebt

veel sucses

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

kan je geen nieuwe coaxkabel kopen en dan eens zonder al die weggewerkte kabels en eventuele switchen eens een connectie maken.

gewoon even hier op dit forum eens kijken hoe je een coax kabel aansnijdt

 

http://www.sat4all.c...abel-schroeven/

 

als dit werkt dan weet je tenminste of de schotel goed staat uitgericht.

Als je eventueel meerdere lnb's hebt, één voor één kijken zonder switch of je ontvangst hebt op al die posities (wel niet vergeten de instellingen in je ontvanger telkens aan te passen)

Als dit dan allemaal werkt dan kan je eens proberen om je oude verbindingen eens nieuw aan te snijden en de f connector er terug goed op te draaien en dan de instellingen weer goed zetten in je ontvanger.

 

 

Gewoon echt wel de tijd nemen om de stappen één voor één uit te voeren (de kluns in mij kan dat beamen).

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een maand verder en het werkt nog niet, misschien tijd om een expert erbij te halen i.p.v. door te "modderen"?

Ik snap wel dat je het liefst zelf het probleem wilt tackelen, maar dit schiet niet echt op..

 

Kost misschien een paar centen, maar zelf dingen aanschaffen om iets te proberen

die je straks weer in de kast kan leggen omdat het niet nodig was helpt ook niet.

 

Just a thought..

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een maand verder en het werkt nog niet, misschien tijd om een expert erbij te halen i.p.v. door te "modderen"?

Ik snap wel dat je het liefst zelf het probleem wilt tackelen, maar dit schiet niet echt op..

 

Kost misschien een paar centen, maar zelf dingen aanschaffen om iets te proberen

die je straks weer in de kast kan leggen omdat het niet nodig was helpt ook niet.

 

Just a thought..

 

- Nee dat klopt het is stilletjes aan wel genoeg geweest ...

 

Als Mr.bievers nu eens zijn woonplaats op geeft ,dan kunnen we evt iets regelen.

 

Ik ben van Maria ter heide ( Belgie ) , Dat is tussen Breda en antwerpen ( heel ruim genomen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je de schotel moet verdraaien vb:naar west

zet met een stift een markeer punt op je schotel en ok je buis zodat je hem gewoon daar terug op kan zetten voor dat je hem verdraait

dan zet je hem op bvn en begin je te zoeken tot je beeld hebt

veel sucses

 

Ja ik ga idd toch eens moeten proberen met de schotel te draaien , want ik heb net nog eens een nieuwe kabel gekocht ( A kwaliteit ) , en hij doet het nog steeds niet ...

 

Bij het aandraaien van de kabel is de lnb wel een beetje verschoven ik heb deze geprobeerd terug in positie te zetten ... maar ik weet niet of deze terug 100 procent hetzelfde staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

De winkel hier in de buurt vraagt 60 euro per uur voor zijn technieker plus verplaatsingskosten ( 25 euro ) in mijn geval. en 50 euro voor een offerte ... , is dit niet een beetje veel ? of is dit de gemiddelde prijs ? , er zijn namelijk niet zo heel veel satelietwinkels in mijn buurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat vind ik ook wel vrij duur

je woont wel een heel stuk van mij zie ik helaas anders wipte ik wel eens binnen (+- 85 km)

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat vind ik ook wel vrij duur

je woont wel een heel stuk van mij zie ik helaas anders wipte ik wel eens binnen (+- 85 km)

 

Dat is idd een beetje ver :) , ik heb een nr gekregen van iemand die 40 euro vraagt of het nu 10 minuten duurt of 10 uur ... ik ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu maar hopen dat het goed komt veel sucses

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej iedereen,

 

Na toch wel nog enkele uren te zoeken met iemand erbij met meer kennis zijn we tot de conclusie gekomen dat de LNB toch stuk is

(hij kon enkel sat aribia nog ontvangen ) .

 

Ik heb een nieuwe LNB geplaatst en ben op dit moment weer tv aan het zien , via mijn oude kabels dus opnieuw wegwerken hoeft niet meer :P .

 

Nogmaals bedankt voor de vele hulp die ik ontvangen heb en van iedereen die dit topic is blijven volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat je het meld en wat er defect was :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...