Ga naar inhoud


Vu+ Duo, welke versie en waar te vinden?


metboter

Aanbevolen berichten

Dag,

 

ik ben al een dag aan het zoeken maar kan nergens de juiste informatie vinden. Excuses als het er wel staat...

 

Heb een Vu+ Duo, gekocht in september 2011.

Ik zou graag willen weten welke updates er beschikbaar zijn.

 

Heb er Open PLI op draaien maar kan nergens vinden welke versies.

Weten jullie waar ik kan zien welke versie er op draait van:

- Open PLI

- Enigma

- Kernel

 

Onder menu - informatie - over staat niet veel bruikbaars:

Last Flash format june 10 2011

Last update Jan 1 2000

Front processor versie: 0

 

Alvast hartelijk dank!

Jim

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als dat inderdaad bij Menu - Informatie - Info wordt weergegeven is er wel iets vreemds aan der hand.

Jij schrijft dat jij OpenPLi draait, hoe heb jij deze sinds september 2011 erop gezet want als het goed is zou deze datum dan zichtbaar moeten zijn.

 

Als je OpenPLi wilt upgraden dan kun je de FW updates ophalen op de PLI site OpenPli.org, daar staan alle updates voor de verschillende ontvangers beschikbaar.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jurgen,

 

bedankt voor je bericht!

Dat staat er toch echt. De verkoper heeft het geinstalleerd toen ik hem kocht.

 

Is er nog een andere mannier om erachter te komen wat ik erop heb?

Heb ik enigma 1 of twee?? En kan ik openpli 2 of 3 installeren?? En wat is daarvoor nodig?

 

Op openpli staan twee downloads 1 voor de VU+duo (old kernel) en 1 voor de nieuwe, maar ik weet niet welke ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt enigma 2 daarbij kan je pli 2.1 installeren maar ook kan je kiezen voor pli 3.0 ik draai zelf pli 2.1 omdat ik die het meest stabiel vind en je moet de nieuwe kernel hebben dus niet de old kernel,je moet wel even de bootloader installeren voor je pli 2.1 of 3.0 gaat installeren

 

 

 

1. Download de bootloader van je keuze (Duo of Solo) en sla deze op

2. Pak de bootloader uit op een USB stick, op de stick heb je nu de structuur: /vuplus/solo/cfe_cfe_auto.bin voor de Solo of /vuplus/duo/cfe_cfe_auto.bin voor de Duo

3. Plaats de USB stick in je ontvanger en start deze opnieuw op, flash nu dus zoals je altijd doet, alleen deze flash duurt maar een paar seconden en het is soms niet eens zichtbaar dat er iets gebeurd

4. Je ontvanger is nu voorzien van een nieuwe bootloader en gereed om een nieuwe image te flashen

 

 

bron:pli website

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht zal er wel ergens een optie zijn om deze gegevens uit te lezen maar update de DUO eerst eens met de update voor (Old Kernels) daarmee haal jij in elk geval een prima functionerende versie binnen van voor 2012.

Als jij deze update hebt uitgevoerd zal jij ook alle gevraagde gegevens weer in beeld krijgen.

Gebruik hiervoor wel de versie xxxxxxx_usb.zip.

 

Voor de te volgen update procedure zie hier elders op het forum, al vaak beschreven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag,

 

ik ben al een dag aan het zoeken maar kan nergens de juiste informatie vinden. Excuses als het er wel staat...

 

Heb een Vu+ Duo, gekocht in september 2011.

Ik zou graag willen weten welke updates er beschikbaar zijn.

 

Heb er Open PLI op draaien maar kan nergens vinden welke versies.

Weten jullie waar ik kan zien welke versie er op draait van:

- Open PLI

- Enigma

- Kernel

 

Onder menu - informatie - over staat niet veel bruikbaars:

Last Flash format june 10 2011

Last update Jan 1 2000

Front processor versie: 0

 

Alvast hartelijk dank!

Jim

 

In ieder geval is er mbt de vraagstelling de Openpli 3.0 als laatste nieuwe versie te downloaden bij het Pli forum en deze wordt gaandeweg met applicatie en module updates voorzien.

Je hoeft niets te weten van de kernel en of enigma. Pas als je applicaties / skins en modules, manueel gaat laden wordt het belangrijk om te weten of die wel kompatibel zijn met je image. ( MEESTAL is alles UIT de FEED kompatibel en is / blijft de rest een vraagteken)

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie hulp allemaal!

Nieuwe image draait OpenPli 2.1! Ziet er mooi uit :) heb alleen geen beeld...

 

Is nu even de vraag of het aan deschotel instellingen ligt of aan de interface.

 

Weet iemand hoe ik cccam als standaard interface krijg?

Kan ik testen of cccam functioneerd?

 

Heb ook geen beeld op BVN dus kan ook aan de schotel instelling liggen misschien?

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je ook een "weet" van hoe het op de schotel uitziet aan de 4in1 diseqc switch?

ik in ieder geval niet en of de verkoopert dat inzicht heeft is ons een raadsel.

 

de volgorde boven aan de wok met de ingang poorten op diseqc switch is exact eender aan de simple a/b/c/d diseqc instelling in de tuner configuratie

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

De verkoper heeft de schotel in elkaar gezet en is volgens mij een redelijke expert met schotels; <naam leverancier verwijderd>

 

@Jan Ambers

Wat zou ik moeten/kunnen checken volgens jou?

 

Heb foto's gemaakt maar daar hebben jullie niets aan volgens mij, moet nog even zoeken of ik foto's kan toevoegen...

aangepast door wiz
reclame verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...