Ga naar inhoud


harde schijf wordt weer niet herkent


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Opnieuw wordt mijn harde schijf niet meer herkent door mijn VU. Ik heb de laatste versie VTI erop staan sinds een week of 2 a3 en sinds deze ochtend ziet hij de harde schijf niet meer. Het geheel werk inmiddels ruim een 1/2 jaar. Ik heb na de switch van open pli naar VTI hetzelfde probleem gehad en na opnieuw vti installeren en de hd geformateerd werkte het weer. Ik heb hier echter niet veel zin in om dit weer opnieuw uit te voeren. I kheb gisterenavond enkele applicaties verwijdert. In mijn optiek onschuldige. Er is toch geen applicatie in VTI die nodig is om je hd te herkennen ? Welke eenvoudige stappen kan ik ondernemen om mijn hd weer werkend te krijgen, harde reset, spanning eraf enz ? Toch vti opnieuw installeren ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, de HDD wordt wel herkend maar jij moet deze wel één keer gemount hebben.

Ga naar VTI -> DeviceManager en daar zie je inderdaad jouw HDD staan.

 

Druk nu op de blauwe toets (Show Mounts) en dan zou er een Mountpoint zichtbaar moeten zijn zoals b.v. Device: dev/sda1 >>> /media/hdd (ext3)

 

Als dit er staat is jouw HDD gemount en beschikbaar.

 

Zo niet, ga via Exit terug naar Devicemanger en druk op de groene toets OK.

Als het goed is staat bij de groen toets de waarde Mount want de HDD is immers niet gemount, was die dat wel dan staat bij de groene toets Unmount.

 

Klik nu op de groene toets Mount en kies om het even welke naam voor het Mountpoint.

 

Hierna is de HDD gemount en zou die moeten werken.

Heb je de HDD wel in de ontvanger geformatteerd? Zo ja, dan kun je dan controleren via de groene knop ShowMount

Zo niet dan eerst even formatteren.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb device manager geinstalleerd want ik zag hem niet in mijn overzicht. Ook na het installeren kan ik hem niet terugvinden maar de hd werkt weer. Via vti overal gezocht maar geen device manager te vinden.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb jij waarschijnlijk een andere VTI 4.2.4 dan ik geïnstalleerd.

Zowel bij deze als de vorige versies wordt onder Menu - VTI de optie Devicemaneger ter beschikking gesteld, dus waarom die bij jouw niet zichtbaar is weet ik ook niet.

De HDD functioneert weer en dat is de hoofdzaak.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...