Ga naar inhoud


RFID hulp gevraagd


tritium

Aanbevolen berichten

hoi satters, we kennen allemaal wel die mooie ov-chip kaart, nu is bij ons zelfs de algemene prullenbak beveiligd met een RFID kaartzezer om hem te kunnen openen.

 

deze bak reageert ook op mijn ov-chip kaart en mijn paspoort, alleen gaat i dan niet open.

 

nu zou ik graag die pas van de bak willen kopieren want die kost 25 euro als ik hem kwijtraak + dat ik dan mn vuil dagen lang niet kan weg gooien.

 

wie weet wat voor apperatuur/software ik moet gaan aanschaffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


effe google naar rfid copier , let op meestal via geleverd via china , prijzen vanaf € 25 + verzendkosten

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het apparaat alleen wilt gebruiken voor het kopieren van de prullenbak-kaart ben je niet goed bezig denk ik.

Je gaat dan een oplossing bedenken voor een probleem wat je zelf veroorzaakt.

Als je nagaat hoe groot de kans is dan je je portemonee verliest met bankpasjes, rijbewijs, id kaart enz erin.

Dan heb je een groter probleem en daar kun je geen kopie van maken.

 

Als je je portemonee nog nooit verloren bent dan zou ik dat pasje gewoon in je portemonee bewaren en de kosten van verlies voor lief nemen.

Dit kan natuurlijk alleen als jij de enige bent die van dat pasje gebruik maakt,

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het apparaat alleen wilt gebruiken voor het kopieren van de prullenbak-kaart ben je niet goed bezig denk ik.

Je gaat dan een oplossing bedenken voor een probleem wat je zelf veroorzaakt.

Als je nagaat hoe groot de kans is dan je je portemonee verliest met bankpasjes, rijbewijs, id kaart enz erin.

Dan heb je een groter probleem en daar kun je geen kopie van maken.

 

Als je je portemonee nog nooit verloren bent dan zou ik dat pasje gewoon in je portemonee bewaren en de kosten van verlies voor lief nemen.

Dit kan natuurlijk alleen als jij de enige bent die van dat pasje gebruik maakt,

 

mvg,

The Iron Maiden

 

nee dat is niet de bedoeling, ik wil er ook van leren, en de buren hebben er ook wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar komt nog eens bij dat de afvalstoffenheffingen wel weer gaan stijgen, en de gemeentelijke belastingen.

 

wat zal het gekost hebben om de oude bak weg te halen en een nieuwe te plaatsen, die ook nog eens om de haverklap kapot is... waardoor er een monteur moet komen... van jou en mijn belastingeld. (gebeurd om de +/-2 maanden)

 

 

het gaat me niet alleen om die prullenbak, maar die rfid chips worden door de overheid steeds vaker gebruikt, en ik wil me er meer in verdiepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal eerst moeten achterhalen welke kaart er bij jullie gebruikt is.

Dan weet je of je kunt stoppen met dit experiment omdat die kaart bijvoorbeeld goed is beveiligd.

 

Zijn er misschien kosten per opening van je bak?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, er zijn geen kosten.

maar ik heb op tv eens gezien hoe makkelijk het was om bijvoorbeeld je paspoort aan te passen of uit te lezen, dat wil ik ook eens proberen.

 

niet met mijn paspoort, maar met die vuilbak, die waarschijnlijk net zo slecht beveiligd is.

 

het is wel zo dat het paspoort/ov-chip/vuilbak-chip allemaal op elkaar reageren, dus de werk-frequentie is het zelfde :)

 

vraagje, hoe kom ik er achter welke kaart er gebruikt wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan op 3 verschillende manieren...

- Je koopt alle verschillende kaarten die er op de markt zijn en probeert welke er werken.

- Meten is weten, orcilloscoop, spectrum analiser en data analiser

- Je belt hun technische dienst en vraagt ze het op de man af. (indien overheids orgaan, WOBBEN.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan op 3 verschillende manieren...

- Je koopt alle verschillende kaarten die er op de markt zijn en probeert welke er werken.

- Meten is weten, orcilloscoop, spectrum analiser en data analiser

- Je belt hun technische dienst en vraagt ze het op de man af. (indien overheids orgaan, WOBBEN.)

Wat je nog vergeten bent is dat de elke RFID chip een unieke code heeft.

Gebruiken ze die code dan moet je dus een lege hebben (geen idee of die te krijgen zijn),

die je dan kan programeren

Het meeste wat je ziet is het aanpassen van data op een bestaand systeem en geen kloon.

Of een andere manier is het na doen van een RFID met een PC of laptop

Somige nieuwe telefoons kunnen ook RFID lezen ik geloof de Samsung dan kan je zien welke er gebruikt wordt.

Dan weet je meer welke lezer/programmer je zou kunnen gebruiken.

SUC6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vuilnisbakken werken volgens een I-Com systeem. Lezer is 13.58mhz, dat is idd dezelfde als de OV-chipkaart.

In de bijlage wat meer info over het systeem.

Het I-Com systeem.zip

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...