Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb vandaag een nieuwe rol KOKA 799 gekocht en het blijkt om een nieuwere KOKA 799 te gaan dan de rol die ik een paar jaar geleden kocht.

De folie is nu om de binnen isolatie gelijmd en de kabel lijkt stugger.

Vroeger stripte ik de buiten isolatie en sloeg ik zowel de afscherming naar achteren en pelde de folie er vanaf. Dit laatste blijkt niet meer te kunnen en ik vraag mij af of er geen kans is dat de folie tegen de kern gaat komen?

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst: (aangepast)

Ik kan me al niet meer herinneren dat de folie niet aan de binnenisolatie is gelijmd. Als je de coax op de juiste manier aansnijdt, is er geen enkele kans op kortsluiting.

post-60869-0-88684200-1353612438_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Ik heb hiervoor 2 rollen verbruikt en de laatste kocht ik denk ik zo'n vijf jaar geleden.

post-31572-0-49866000-1353613731_thumb.jpg

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst:

Eigenlijk moet je de folie nooit omslaan. Bij de Koka 799 bestaat de folie uit een zeer dunne aluminiumlaag maar bij de meeste merken en types bestaat de afschermfolie uit een dunne kunststof folie die aan weerzijde met aluminium is opgedampt. De binnenzijde en de buitenzijde van de folie maken dus geen kontakt met elkaar. Als je deze folie dus omvouwt, dan maakt de vlechtmantel dus geen kontakt met de F-connector.

Zie het datablad van de belden H125 waar de foliemantel uit een PET-folie bestaat: http://www.protelturkey.com/urunler/belden/pdf/H125_AL_PVC.pdf

De reden dat een kunststof folie wordt gebruikt is dat een pure aluminium folie in de buitenbocht breekt als je de coaxkabel buigt. Door gebruik te maken van een kunststof folie kan de foliemantel uitrekken zonder te breken, dit uiteraard binnen de minimale gestelde buigradius die in de specificaties vernoemd zijn.

• Moderator
Geplaatst:

Eigenlijk moet je de folie nooit omslaan. Bij de Koka 799 bestaat de folie uit een zeer dunne aluminiumlaag maar bij de meeste merken en types bestaat de afschermfolie uit een dunne kunststof folie die aan weerzijde met aluminium is opgedampt. De binnenzijde en de buitenzijde van de folie maken dus geen kontakt met elkaar. Als je deze folie dus omvouwt, dan maakt de vlechtmantel dus geen kontakt met de F-connector.

Tenzij je cosequent bent en aan beide zijden van de kabel de folie omvouwt. :cool:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nee ceesv

De opgedampte aluminiumlaag is hooguit 1 / 10.000 mm dik en is ongeschikt om daar een stroom door heen te sturen. De dikte van de aluminiumlaag wordt uitgedrukt in Ängstroms. 10 miljard Ängstroms is gelijk aan 1 meter. De laag is wel dik genoeg om de hoge frequenties tegen te houden. De stroomtoevoer naar de lnb’s en eventueel een rotor moet echt via de manteldraadjes en de middenkern.

Zelfs als geen opgedampt aluminium gebruikt zou worden maar uitgewalst aluminium wat 6 micron dik is, dan heb je met een strookbreedte van 15mm die overeen komt op de 4,8mm diameter in de coaxkabel, slechts tot een doorsnede van 0,006x15=0,09mm². .

• Moderator
Geplaatst:

Maar je mag ervan uitgaan, dat de schroefdraad van de F-connector door de folie drukt, waardoor je toch contact maakt met de armering.

Anders zou ik op mijn 12 LNB's geen signaal hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Vandaar dat krimp, compressie en push-on connectoren een metalen bus hebben die je over de folie en onder de draadjes moet schuiven.

Zo ontstaat er een 100% contact met de buitengeleider.

@CeesV: 12 LNB's en je gebruikt nog steeds schroef connectoren? Dat is zo 1999. :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen