Ga naar inhoud


0900 telfort werkt niet


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken blijf je bij 0900 nummers in het menu hangen. Zelfs de helpdesk is niet bereikbaar. Via gsm gaat het wel (lekker duur). Er zou een storing zijn. Merkwaardig bij iets wat altijd werkte en via gsm nog steeds werkt. Meer mensen last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij zijn het alle 0900 nummers via de vaste lijn.

Dus naar helpdesk Telfort, ING voor overboekingen of bellen naar familie in Belgie en Portugal via een goedkoop 0900 nummer.

Je komt niet door het menu "we hebben geen nummer van u ontvangen toets opnieuw een nummer in".

Tot een paar weken terug werkte het wel. Er is dus sprake van een software wijziging die terug gedraaid moet worden of een weloverwogen truc om extra money te maken.

Ik het al gemaild dat het per 1-12 opgelost moet zijn anders nadenken over een andere provider voor internet en bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kreeg hier net een mailing over;

 

Servicemail: storing telefonische menukeuze

 

Geachte heer,

 

Sinds enige tijd kunt u problemen ervaren bij het bellen naar een telefoonnummer met een keuzemenu, met uw vaste telefoon aansluiting. Het keuzemenu reageert (mogelijk) niet zodra u een cijfer op uw telefoon in toetst waardoor u te horen krijgt dat u nog een keuze dient te maken.

 

Telfort is zich bewust van deze storing en stelt alles in het werk om deze zo spoedig mogelijk te verhelpen. Momenteel zijn wij bezig met een structurele oplossing voor het probleem. Wilt u nu gebruik maken van een telefoonnummer met een keuzemenu? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice hoe u gebruik kunt maken van een tijdelijke oplossing. Dit is geen permanente oplossing en werkt helaas in de meeste gevallen slechts tijdelijk. De structurele oplossing zal snel volgen en daar hoeft u niets voor te doen.

 

Uiteraard zullen wij u per mail informeren wanneer het bellen naar nummers met een keuzemenu met uw vaste verbinding weer mogelijk is.

 

Wij bieden u onze excuses aan voor dit ongemak.

 

Met vriendelijke groet,

 

Telfort klantenservice

 

Update 20-12-2012

Voor de problemen met de interactieve keuzemenu’s is een tijdelijke oplossing beschikbaar. Deze oplossing werkt echter niet in alle gevallen. De tijdelijke oplossing werkt als volgt:

1. Open uw webbrowser en toets in de adresbalk ‘192.168.1.254’.

2. Login met de gegevens die staan ingevuld (standaard is dit ‘admin’ en ‘1234’.)

3. Klik op ‘VOIP’ en vervolgens op ‘SIP’.

4. Onderaan de pagina klikt u op ‘MORE’ of ‘ADVANCED’.

5. In dit scherm staat de waarde ‘RFC2833’ bij DTMF mode, deze moet worden gewijzigd in PCM.

6. Door op ‘Apply’ te klikken zou het probleem moeten zijn opgelost.

7. Mocht dit niet lukken kunt u instellingen terugzetten naar de oorspronkelijke waarde.

8. Herhaal stap 6

Let op: Na een reset van het modem worden de fabrieksinstellingen automatisch weer in het modem gezet. Hierdoor kan het probleem met de keuzemenu’s weer aanwezig zijn en moeten bovenstaande stappen opnieuw worden doorlopen.

De structurele oplossing zal komen in de vorm van een update van de firmware in uw modem; deze zal automatisch op het modem worden geïnstalleerd. Wanneer deze beschikbaar is, zullen wij dat op deze pagina vermelden.

Onze excuses voor het ongemak.

 

Bron: Telfort website, het telfort.nl/klantenservice verhaaltje

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mailtje heb ik ook gehad. Bij mij was het probleem al opgelost.

Ik heb 23 november laten weten een andere provider voor bellen en internet en 2 GSM abonnementen te zoeken als het niet 1-12 was opgelost. Een dag voor de deadline door telfort gebeld. Er was een probleem dat ze per klant moesten oplossen. Of ik de reset 1 sec. wilde indrukken. Daarna is er wat veranderd en werkt alles tot vandaag weer prima.

Blijft een raar verhaal dat een0900 keuzemenu dat altijd werkte ineens niet meer reageert en dat dit met handwerk en in de toekomst met een update van het modem opgelapt moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...