Armageddon Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 (aangepast) Na enkele weken zoeken en trail & error, ga ik toch jullie hulp inroepen.... Ik heb een DM7020HD met bijbehorende WIFI adapter (8192 CU?) gekocht. Ik heb de wifi netwerkinstellingen gedaan, maar van prim. en sec. DNS ben ik afgebleven. Vervolgens heb ik deze configuaratie geactiveerd (en daarme de LAN verbinding die wel werkt, uitgeschakeld). Als ik de optie 'WIFI netwerken zoeken' gebruik, krijg ik onderin de melding 'Geen draadloze netwerken gevonden! Zoeken....' Ik heb geen idee of de DM nu aan het zoeken is, of niet. Enkele minuten wachten verandert in ieder geval niets. Netwerktest WLAN connectie meldt: LAN adapter en DHCP gevonden, draadloos, IP adres en name-server niet gevonden. Ik heb wel eens op dit moment de wfi adapter eruit getrokken; dit resulteerde in een groen scherm. Als router gebruik ik een (oude) Linksys WRT54G, met WPA-PSK beveiliging. Ik heb geen specifieke drivers voor de DM gedownload (moet dat?). Iemand een idee? 23 november 2012 aangepast door Armageddon Dreambox 7020HD + OpenPli 3.0 Humax 5400 + loader 1.37 + ToH3.4_HoT11.1 CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!
Loui (K) Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 http://openpli.org/forums/topic/24893-wifi-drivers-dm7020hd/ Lees hier maar eens, Hier staat ook wat over Wifi voor de DM7020.
Armageddon Geplaatst: 23 november 2012 Auteur Geplaatst: 23 november 2012 Bedankt Loui, nadat ik de volgende commando's heb ingegeven: opkg remove rtl8192cu opkg update reboot kan ik in ieder geval mijn draadloos netwerk vinden. Het draadloos netwerk heeft er al even aangehangen, maar vond het nodig om er weer meteen af te vallen. In ieder geval al weer een stapje verder. We geven niet op. Dreambox 7020HD + OpenPli 3.0 Humax 5400 + loader 1.37 + ToH3.4_HoT11.1 CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!
KeesD Geplaatst: 17 december 2012 Geplaatst: 17 december 2012 Hallo forumleden, Ben net overgestapt naar de DreamBox 7020HD nadat ik jaren andere ontvangers heb gehad. Na drie dagen puzzelen en googlen heb ik veel dingen ontdekt en hoe te installeren. Ik ben nu tegen het probleem aangelopen dat ik de wifi adapter niet maar werkend krijg met OpemPli 3.0. Heb hier al wat over gelezen maar kan iemand mij duidelijk aangeven wat ik met telnet moet doen. Ik ben geen linux expert daarom deze vraag.
Loui (K) Geplaatst: 17 december 2012 Geplaatst: 17 december 2012 Ik persoonlijk raad je aan om een vaste verbinding te nemen, ik heb het ook geprobeerd met Powerline ook dat werkt prima geen kabel door het huis maar gewoon vanaf het stopcontact.
Gast Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 Haal even een setje zwarte powerline´s van het bekende goedkoopste merk in PC accessoires en je hebt de snelste verbinding die je je maar kan bedenken. Kosten 3 tientjes en plug and play
Loui (K) Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 Haal even een setje zwarte powerline´s van het bekende goedkoopste merk in PC accessoires en je hebt de snelste verbinding die je je maar kan bedenken. Kosten 3 tientjes en plug and play En zo is het!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen