Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds het verhuisen van sommige BBC TV kanalen kan ik geen food network meer ontvangen. In plaats ervoor heb ik nu babestation.

Ik heb een triax 78cm schotel gericht op astra 1, 2, en 3. Food network komt op 28,5grad (eutelsat), en dat zou in feite in de focus moeten zitten.

Babestation komt momenteel met 6,9dB binnen op mijn et9000.

Ik heb al geprobeerd volgens de handleiding in dit subforum de schotel opnieuw te richten, maar dat maakt niet uit.

Enig idee wat ik nog kan proberen? Ik heb een smalle alp quad lnb, en 2 gewone quad lnbs.

Zal het enig verbetering brengen indien ik een groter schotel ga kopen, en indien ja, welke?

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

Geplaatst: (aangepast)

ik kan food network wel ontvangen ik maak gebruik van een e85 maximum multi focus schotel met de volgende satellieten,4.8o 9o 13o 19.2o 23.5o 28.2o,de 28.2o maakt gebruik van een inverto ultra black twin lnb ik heb totaal geen problemen met de ontvangst,heb je al eens een scan gedaan of een nieuwe zenderlijst ingeladen ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

ik heb zonet een scan gedaan:food netork niet meer gevonden mat 80cm schotel

Staat je schotel wel goed ingesteld? Je moet hem met 80cm volgens mij gewoon kunnen krijgen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik heb al geprobeerd volgens de handleiding in dit subforum de schotel opnieuw te richten, maar dat maakt niet uit.

Stel de schotel af op Astra 3 op de schotelarm en je zou zowel Astra 1 als Astra 2 m.i. dan met regenreserve binnen moeten krijgen.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik ben destijds de handleiding in subfora schotelpark gevolgd maar het was altijd moeilijk afstellen omdat 2 LNBs tegen elkaar zijn aangeschoven. Maar ik heb maar een alp en twee gewonen quad lnb's. Welke schotel levert bij Astra 1, 2, en 3 echt beter signaal dan mijn triax 78cm? En bij welke schotel kan ik echt ieder lnb vrij instellen, zonder tegen ander lnb's aan te raken? De locale boer heeft in de aanbieding: MAXIMUM E-85 Multifocus en Wavefrontier TD90...

Geplaatst:

Hier foodnetwork en foodnetwork+1 op een multytenne: beroerdere ontvangstschotel kun je haast niet aanschaffen.

Gebruik de hanssettings van 20 november 2012, Het word dus hoogste tijd dat je de kanaallijst vervangt!

Ik zoek altijd mijn stations zelf. Het probleem is dat babestation maar met 6,9dB binnenkomt en food network met nog minder. Alles werkte perfect totdat BBC besloot zenders te verhuizen. Ik ben destijds de handleiding van conexxion

Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's

gevolgd

aangepast door Lutz

Geplaatst:

ik heb nogmaals een beperkte scan gedaan op 28,2° met volgend resultaat:freq 11024 H 23000 2/3 88% signaal 47% kwaliteit perfect beeld. op de freq 11344 H 27500 2/3 heb ik 94% signaal en 57% kwaliteit.Hier heb ik alleen ontvangst van essex? en babe? maar geen foodnetwork. Ik denk dus dat mijn schotel wel goed uitgericht is.

Gebruik de hanssettings van 20 november 2012, Het word dus hoogste tijd dat je de kanaallijst vervangt!

Ik zoek altijd mijn stations zelf. Het probleem is dat babestation maar met 6,9dB binnenkomt en food network met nog minder. Alles werkte perfect totdat BBC besloot zenders te verhuizen.

Staat de polarisatie wel op Horizontaal? Omdat je het steeds over babestation hebt, waarvan polarisatie Vertikaal is.

Je kan toch eerst jouw eigen zenderlijst bewaren en dan met een andere zenderlijst uitproberen.

Later kan je jouw zenderlijst nog steeds terugzetten. Gewoon proberen en daaruit afleiden of het toch

niet aan de schotel uitrichting ligt (defecte lnb kan ook).

Eens je een andere zenderlijst erin hebt gezet, kan je op Food Network afstemmen en de schotel hierop finetunen.

aangepast door profil
Geplaatst:

Misschien krijg je die zenders niet omdat het hier een uur later is in Nederland en het eten inmiddels op is. :P

Geplaatst:

Ik denk niet dat iets met de lnbs niet goed is: dan had ik helemaal niets op 28,2graden mogen ontvangen.

Andere zenderlijst laden zal ook niet helpen: ik gebruik de satfinder functie om mijn schotel te richten, en dan geef ik frequentie, polarisatie, bitrate en encoding handmatig voor.

Ik ben deze handleiding gevolgt:

http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

Gezien dat ik problemen met 28,2graden respectivelijk 28,5graden heb:

moet ik misschien de schotel zo laten als ze staat en alleen met de helling en de afstand tussen de lnb van Astra2 tot lnb van Astra 3 experimenteren?

Kan het zo zijn, dat ik toevallig nog net Astra 2 op 28,2 graden kan ontvangen, en Eutelsat op 28,5 graden niet meer?

Geplaatst:

wat ik vreemd vind is dat mijn ontvanger (scena 5 ) maar 2 fta zenders inlaat alhoewel er 9 beschikbaar zijn.Is er een verklaring voor?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen