vanas Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 hoy, Hoe kan ik mijn opstelling eenvoudiger maken door 1 ontvanger weg te laten? Ik heb nu tvlaanderen op 1 schotel (19,2 23,5) en op de andere schotel ontvang ik 28,2. Mijn bedoeling is nu om daar hotbird bij te voegen?MMomenteel moet ik altijd switchen via het tv toestel wat nogal vervelend is. Ik bezit een m7 sat801 voor schotel 1 en s box voor schotel 2.Wat is hier mogelijk? groeten
Sprietje Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Misschien kun je een multirail plaatsen waar je 4 lnb’s op zet. Wat heb je voor een schotel?
vanas Geplaatst: 23 november 2012 Auteur Geplaatst: 23 november 2012 de 2 schotes zijn 80cm.op 1 staat er een duo blok van tvvl en op de andere staat er 1 single lnb voor 28,2.. Is het mogelijk om met 1 kabel naar de m7 sat 801zodat ik de s-box kan verwijderen?
wolverine Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 normaal zouden de 2 schotels samen op één ontvanger moeten kunnen (ik heb nilesat op 1 schotel en 19.2 en 23.5 en 13 op de andere schotel) Ik werk inderdaad op de tweede schotel met een multirail en dan van elke lnb een ingang naar een 4 in 1 disecq switch en dan één coax kabel naar 1 tuner van mijn ontvanger. Qua ontvangers weet ik niet of beide ontvangers 4-sattelieten aankunnen (ik denk dat de m7 dit wel zou moeten kunnen aangezien de meeste CD-fastscans deze 4 posities invullen) VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
satencom Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Als je een duo lnb gebruikt ,en een gewone lnb ,die kun je samen voegen met een uncommitted diseqc switch , maar ik weet niet of de m7 daar mee om kan gaan Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
vanas Geplaatst: 23 november 2012 Auteur Geplaatst: 23 november 2012 Als ik het goed begrepen heb kan kan ik mij een 4 in 1 disecq aanschaffen en daar alle lnb op aansluiten Alleen weet ik niet te doen met de duo of dat geen probleem?
vanas Geplaatst: 23 november 2012 Auteur Geplaatst: 23 november 2012 sorry satencom ik was nog aan het schrijven toen uw antwoord er al was
Sprietje Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Het is geen makkelijke situatie die je wilt. In een duo-lnb zit al een diseqc-switch. Daar kun je niet zomaar een paar lnb’s bijplakken of je zou een hele dure uncommitted switch erbij moeten nemen. Dan moet je ontvanger ook met diseqc 1.1 overweg kunnen. Als je op die ene schotel de Hotbird en de Astra 28,2 wilt plaatsen, moet je toch een multirail hebben. Dan kun je net zo goed meteen 4 lnb’s op die rail zetten en één schotel opruimen. Je neemt dat gewoon een 4/1 diseqc-switch. Zie ook hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/
vanas Geplaatst: 23 november 2012 Auteur Geplaatst: 23 november 2012 Door omstandigheden staan de 2 schotels nogal ver van mekaar en geven een pracht resultaat.Daarom verkies ik zo weinig mogelijk aan de opstellingen te wijzigen.Wat kan ik doen bv om de hotbird alsnog weg te laten?
satencom Geplaatst: 23 november 2012 Geplaatst: 23 november 2012 Op deze manier werkt de uncommitted diseqc switch met een duo lnb en een singel lnb Maar volgens mij kan de m7 hier niet mee om gaan dan was een multirail toch een betere oplossing Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 (aangepast) Dit lees ik in de test van TotaalTV: Bij het DiSEqC-menu zien we dat er naast de standaard DiSEqC 1.0 – waarbij 4 LNB’s aan te sluiten zijn – ook DiSEqC 1.1 aanwezig is. Hierdoor kunnen we 16 LNB’s aansluiten. Een unicum voor een door M7 Group op de markt gebrachte satellietontvanger. Een nog grotere verrassing is het ondersteunen van een draaibare schotelantenne. Dit gebeurt via het DiSEqC 1.2 of USALS protocol. Wel gebruikt M7 in deze satelliet een wat vreemde benaming voor de DiSEqC-protocollen. DiSEqC 1.0 wordt DiSEqC 1 en DiSEqC 1.1 wordt DiSEqC 2 genoemd. Hierbij had men zich beter aan de internationaal geldende en bekende benaming van de protocollen kunnen houden. Hier lees ik de specificaties op een site van een webshop: Specificaties M7 SAT801 HD Kaartlezer: Embedded Mediaguard (NAGRA CAK7) HDMI-uitgang HD-video: 576i, 576p, 720p, 1080i Scart TV: 1 (RGB, CVBS) Digitaal audio (S/PDIF): Coaxiaal Analoog audio uit: Tulp L/R 1x USB Ethernet-poort: Niet actief Beeldformaten: Auto, 4:3, 16:9 / letterbox, pan/ scan,full Geschikt voor Triple Sat DiSEqC 1.0, 1.1, 1,2 en USALS Updates OTA via Satelliet Ook lees ik: DiSEqC-versie: 1.2 (1.0 bij eerste installatie). Je moet hem blijkbaar altijd eerst met diseqc 1.0 installeren, daarna pas de keuze voor diseqc 1.1 Conclusie: Hij kan dus wel met een uncommitted switch omgaan. 24 november 2012 aangepast door Sprietje
a33 Geplaatst: 27 november 2012 Geplaatst: 27 november 2012 Als ik het goed begrepen heb kan kan ik mij een 4 in 1 disecq aanschaffen en daar alle lnb op aansluiten Alleen weet ik niet te doen met de duo of dat geen probleem? Voor een duo-LNB met een 4/1 diseqc switch kan je ook de oplossing van Trust gebruiken. Zie elders op dit forum. Dan is geen dure uncommitted switch nodig. groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
a33 Geplaatst: 30 november 2012 Geplaatst: 30 november 2012 Voor een duo-LNB met een 4/1 diseqc switch kan je ook de oplossing van Trust gebruiken. Zie elders op dit forum. Ik heb nog hem nog even opgezocht; hier staat-ie: http://www.sat4all.c...467#entry628467 Let wel op de tip uit post nr 13, voor zover dat nodig is bij jouw ontvanger: Wel 2x diseqc signaal laten sturen. groet A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
haramo Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 normaal zouden de 2 schotels samen op één ontvanger moeten kunnen (ik heb nilesat op 1 schotel en 19.2 en 23.5 en 13 op de andere schotel) Ik werk inderdaad op de tweede schotel met een multirail en dan van elke lnb een ingang naar een 4 in 1 disecq switch en dan één coax kabel naar 1 tuner van mijn ontvanger. Qua ontvangers weet ik niet of beide ontvangers 4-sattelieten aankunnen (ik denk dat de m7 dit wel zou moeten kunnen aangezien de meeste CD-fastscans deze 4 posities invullen) wolverine, zeg je dat afhankelijk van ontvanger je misschien geen 4 lnb's kunt laten werken? hmmm. Dacht dat alle ontvangers dat kunnen en dat de discq het werk doet?
wolverine Geplaatst: 24 december 2012 Geplaatst: 24 december 2012 neen het ging in mijn post over de ontvangers van canal digital, waarvan ik niet zeker weet of die andere sat posities aankunnen dan de gebruikelijke VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen