Ga naar inhoud


Vraag over installatie OSCAM ipv CCCAM


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds deze week beschik ik nu ook over een Ultimo met daarop VTI 4.2.4.

Op mijn UNO gebruik ik CCCAM 2.3.0 maar wil op mijn Ultimo eens OSCAM gebruiken.

Naast deze als Softcam in de Ultimo toe te passen wil ik later de CD smartkaart ook met de UNO intern delen.

In feite is dit alles wat ik met OSCAM wil uitvoeren.

 

Hierbij een 2-tal vragen:

  • ik zie in de VTI pakketlijst bij Softcams diversen versies OSCAM staan waarvan een groot deel als onstabel wordt aangemerkt, welke meest recente versie is dan bruikbaar / betrouwbaar?

  • in welke map vind ik in de Ultimo de files voor OSCAM als CCCAM nadat ik deze geïnstalleerd en opgestart heb?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

config staat meen ik in /etc/tuxbox/config/ . Ik heb geen idee wat de laatste versie is, ik heb een tijdje oscam gedraaid hier met mijn ultimo en uno en ik kreeg het niet betrouwbaar aan de praat. Vaak is de hoogste die in de feeds staat wel de meest recente, maar of die goed zullen werken is een kwestie van uitproberen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen gewoon volgende topic volgen :

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/319993-oscam-met-originele-cd-of-tvv-kaart-in-dreambox/

 

Daarna kan je makkelijk dmv deze twee topics te gebruiken :

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/320000-oscam-configureren-via-webinterface/

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/319997-oscam-als-cccam-server/

 

en op de zogenaamde client box cccam gebruiken als client met een c: lijn en klaar is kees.

 

Heb ook net een vu+duo gekocht en de kaart van tvvl werkte met oscam na +/- 5 minuten dankzij het eerste topic.

 

Het inhuis sharen met de dm500S heeft me iets langer gekost omdat ik in verkeerde file aan het prutsen was op de DM500s.

 

Ivm de laatste versie denk ik dat je niet veel kan misdoen, gewoon de laatste versie nemen?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar deze threads had ik wel gezien en ook deels al gelezen.

Mijn vraag welke versie is nu door Muppet beantwoordt / aanbevolen maar ik mis nog het antwoord op mijn vraag waar ik op de Ultimo de files van OSCAM kan vinden, deze staan bij mij in elk geval niet in /etc/tuxbox/config/.

 

Ook de files van CCCAM kan ik niet in de Ultimo vinden, althans niet op de plaats waar die in de UNO staan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens vragen op het board waar juist VTI 4.2.4 wordt behandeld !

Of met FileZilla even zoeken waar de files staan zoals oscam.* (oscam.conf, oscam.server, etc.)

 

Waarom overstappen naar Oscam als je met CCcam juist goede ervaring hebt.

Dus gewoon bij een eenvoudig Client en Friend-lijntje houden.

 

Als je mijn inziens, een fijner en betere soft of firmware zoals OpenPli zou "draaien" zou ik je beter kunnen helpen,

maar ik respecteer je VTI voorkeur dus ik kan je niet meer informeren dan hierboven genoemd.

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze worden niet zelf in de config map geplaatst dit moet je zelf doen

Dit is voor oscam /etc/tuxbox/config hier moet alles in

Voor CCcam is dit /etc

Nogmaals dit doet hij niet zelf of downloaden via de vu of er in zetten via pc

aangepast door muppet

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Statler: That was wonderful!

Waldorf: Bravo!

Statler: I loved that!

Waldorf: Oh, that was great!

Statler: Well, it was pretty good...

Waldorf: It wasn't bad.

Statler: Eh, there were parts that weren't very good, though.

Waldorf: It could've been a lot better.

Statler: I didn't really like it.

Waldorf: It was pretty terrible.

Statler: It was bad!

Waldorf: It was aweful!

Both: Boo! Boo!!

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze map staat bij mij alleen een snelkoppeling naar enigma en verder niets.

Ik heb met FileZilla ook nog even gezocht maar weet eigenlijk niet waar ik moet zoeken.

 

Nu is mijn Linux kennis nagenoeg nihil maar ik heb nu toch een poging ondernomen om via Telnet en Putty de files van b.v. CCcam.cfg te vinden maar zonder succes.

 

Ik heb o.a. het onderstaande commando ingegeven maar zie verder niets verschijnen maar ook geen foutmelding, wellicht heb ik iets vergeten aan toe te voegen.

 

root@vuultimo:~# find . -name \*.cfg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze worden niet zelf in de config map geplaatst dit moet je zelf doen

Dit is voor oscam /etc/tuxbox/config hier moet alles in

Voor CCcam is dit /etc

Nogmaals dit doet hij niet zelf of downloaden via de vu of er in zetten via pc

Ok v.w.b. de Oscam files maar ik kan nu zelf de CCcam.cfg niet meer in de Ultimo vinden terwijl die in de UNO wel in /etc staat.

 

Als ik CCcam als Softcam heb geïnstalleerd en geactiveerd dan hoef ik toch nergens meer iets in te zetten want naar mijn mening moet de CCcam.cfg dan toch ergens staan of heb ik het nu helemaal mis?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je verder niets bijzonders wilt met cccam kan je cccam starten zonder config. Dus als jij uit de repository alleen cccam hebt gedownload en daarna op start drukt zal hij het gewoon doen. Als ik me niet vergis zit in de repository ook een cccam config, en die zet een default cccam.cfg in /etc. Ik denk overigens dat dat ook geldt voor Oscam, kijk eens in de repository of je een oscam config kan installeren, dan zal hij zeker in /etc/tuxbox/config default files voor je neerzetten om oscam te configureren.

 

Neem de voorbeeld oscam uit het oscam forum als basis en dan heb je het zo werkend denk ik.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTI levert de softcam en de config apart aan

dus na het inladen van de softcam uit het software beheer / applicatie beheer moet je inderdaad ook even de configs ophalen

en uiteraard is de oscam config nagenoeg leeg als default

enkele moet je zelf aanmaken via het oscam webinterface files

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan kan ik lang zoeken.

 

Ik laat de OSCAM nu voor wat het is en blijf maar CCcam verder gebruiken want ik denk dat OSCAM voor mij geen toegevoegde waarde heeft.

 

Naar mijn mening kan ik dan ook weer de oude Server en Client CCcam.cfg gebruiken die ik toen ook voor mijn DUO en UNO gebruikte om intern te sharen want daar gebruikte ik ook al CCcam 2.3.0.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...