Ga naar inhoud


DVB-T met een Digicorder (Smartcard)?


minitreintje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier op het forum en heb wat vragen omdat we door Infrax nog een lange tijd zonder kabel zitten...

Ik heb een antenne voor DVB-T te gebruiken gemaakt. Werkt perfect zoals verwacht.

 

Nu zie ik toch tegen op dat we zolang zonder televisie gaan zitten voor mijn favoriete series. Dus ik dacht ff zoeken op het net om eens te zien of het toch niet mogelijk is goedkoop tijdelijk toch alles te kunnen ontvangen via DVB-T.

 

Teletenne is de enige mogelijkheid maar de Set-Up Box 129 € waar halen ze het??? Tegenwoordig kan elke TV DVB-T aan dus waarom moeilijk doen... En je kan bovendien niet opnemen.

 

Ik vraag me af welke codering Teletenne gebruikt voor zijn zenders? Iemand die dat al heeft getest?

 

In principe kan je dan dezelfde CI module aanschaffen met dezelfde decodering. Dan nog de smartcard...

 

Mijn HD digicorder (oude type) heeft nog een smartcard maar heb geen idee of deze verschilt met de Teletenne versie?

 

 

Waarschijnlijk wel maar is maar een idee.

 

 

Groeten minitreintje

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat is nu het probleem met die maatschappij,die altijd hun eigen dicht

getemmerde gesloopte boxen gebruiken.zowel op kabel als via dvb-t.mijn tv,kan zelfs hd aan via dvb-t,maar door de arrogantie van dit bedrijf,weiger ik daar nog zaken mee te doen.in nederland is het wel mogelijk door invoer van een ci en een kaart naar dvb-t te kijken.ik weet niet waarom onze maatschappij zo moeilijk doet :confused::mad:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat ook niet... Die lelijke doos is echt irritant, hapert, duurt veel te lang om op starten, slurpt energie en je hebt niks te zeggen over de software.

De opnamefunctie is verdomd handig maar dat kan je evengoed met een computer ook.

 

En dan nog zo'n oude verrekte SCART aansluiting meeleveren terwijl ze 'HD-kwaliteit' aanbieden (dan tot aan de uitgang van je digicorder zeker)

 

Die DVB-T antenne met 2 blikjes heeft dezelfde beeldkwaliteit als de digicorder. Maar als we nu weten wat voor soort codering Teletenne gebruikt, kan je toch zelf een CI module aanschaffen.

 

 

groeten minitreintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

de codering is een nagra variant,maar helaas,zal je met dergelijk module geen beeld krijgen.die kaarten hebben een rsa key en een box key.en indien je deze zou weten,dan weet ik niet of met je de kaart zou kunnen communiceren met een nagra of softcam?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat denk ik ,niet,de codering met alles erop en erin,zal voor dvb-t en dvb-c wel anders zijn.en mocht die gegevens bekend zijn,dan denk ik niet dat de decodering op een niet telenet box zal lukken.mocht iemand dit wel kunnen,laat het me (per pm) weten (als je het niet publiek wil doen.).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...