vera26 Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Tot dusver zonder problemen met de Philips DSR2211 en duo LNB het Familiepakket gebruikt. Alles wat in dit pakket wordt aangeboden was in uitstekende kwaliteit te bekijken met uitzondering (uiteraard) van zenders die uitzenden in mpeg4. Ik heb me door Canaldigitaal laten overhalen een Sat801 aan te schaffen. Laatste softwareversie 2.00f is geïnstalleerd. Behalve de FTA zenders is er nauwelijk nog iets te bekijken. Smartcard al een paar keer zonder resultaat geheractiveerd. De meest voorkomende schermmelding is ‘slecht of geen signaal’ en bij de commerciële zenders regelmatig Smartcardstatus: geen toegang. Ik zoek nu eerst een verklaring voor het verschil in de kwaliteit van de ontvangst tussen DSR2211 en de SAT801. Als de ontvangst van 19.2 en 23.5 met de DSR2211 uitstekend is kan er met de schotel toch niets mis zijn lijkt mij?
satencom Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Als je op Google begint te zoeken naar problemen met deze ontvanger kom je er al gauw achter dat dit niet 1 van de beste ontvangers is. Het probleem met de Smartcardstatus: geen toegang, is een veel voorkomend probleem ,maar om dingen uit te sluiten zou je eerst toch moeten weten dat de schotel goed staat uit gericht Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
wolverine Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 heb je aansluiting van de kabel aan de receiver al eens opnieuw gemaakt? heb je de oude ontvanger al eens opnieuw aangesloten om te zien of het probleem zich nu ook niet doorzet op de oude ontvanger? VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
vera26 Geplaatst: 24 november 2012 Auteur Geplaatst: 24 november 2012 Het feit dat de ontvangst met de DSR1100 op 80% zit is dus geen garantie dat de schotel goed staat?
vera26 Geplaatst: 24 november 2012 Auteur Geplaatst: 24 november 2012 heb je aansluiting van de kabel aan de receiver al eens opnieuw gemaakt? heb je de oude ontvanger al eens opnieuw aangesloten om te zien of het probleem zich nu ook niet doorzet op de oude ontvanger? Elke avond (ik ben al meer dan een week bezig) plug ik de antennekabel weer in de oude DSR2211 en nog steeds probleemloze ontvangst.
gps Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Welk merk LNB zit er op de schotel? Is het soms een Maximum Duo Single? Deze LNB's werken namelijk niet meer goed met de SAT801 nadat deze voorzien is van software update 2.00F .
satencom Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Van welke zender lijst maak je gebruik SD of HD, als je alleen van de SD zenders gebruikt maakt, dan ligt het niet aan de schotel, dan kun je de ontvanger beter terug sturen Als je de duo lnb gebruikt van dat merk dat GPS zegt dat kan natuurlijk ook nog Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
vera26 Geplaatst: 24 november 2012 Auteur Geplaatst: 24 november 2012 Welk merk LNB zit er op de schotel? Is het soms een Maximum Duo Single? Deze LNB's werken namelijk niet meer goed met de SAT801 nadat deze voorzien is van software update 2.00F . Het is inderdaad een Maximum Duo Single. Ik herinner me dat ik 2 weken geleden bij het installeren de NL HD zenders op plaatsen vanaf 101 zag staan. Mogelijk dat het met de software update en mijn voortdurende zoektocht mis is gegaan. Ik heb neem ik aan zowel de SD als de HDlijsten wel eens geladen. Heeft het zin terug te gaan naar de fabrieksinstellingen en alleen de SDlijst te laden? Welke types DUO LNB's hebben deze problemen niet? Alvast bedankt voor de probleemoplossende richting van de antwoorden!
gps Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 De enige oplossing momenteel is om de LNB te vervangen. De CD LNB's werken i.i.g. zonder probleem. Ik heb hier Philips en Alps en werken ook goed. Ik heb inmiddels vernomen dat leveranciers van de Maximum LNB's deze kosteloos vervangen.
vera26 Geplaatst: 25 november 2012 Auteur Geplaatst: 25 november 2012 De enige oplossing momenteel is om de LNB te vervangen. De CD LNB's werken i.i.g. zonder probleem. Ik heb hier Philips en Alps en werken ook goed. Ik heb inmiddels vernomen dat leveranciers van de Maximum LNB's deze kosteloos vervangen. Is er een specificatie waaraan een goede LNB moet voldoen? Met andere woorden de Maximum heeft kennelijk eigenschappen die hem nu ongeschikt maken. Of redeneer ik te simpel? Ik vraag het n.l. omdat ik momenteel in Spanje zit en het hier eventueel wil oplossen. Die Maximum heb ik hier een jaar geleden gekocht maar de bereidheid om te ruilen schat ik niet hoog in.
gps Geplaatst: 26 november 2012 Geplaatst: 26 november 2012 Zover ik weet voldoet elke LNB. De Maximum heeft ook altijd goed gewerkt. Alleen na die update niet meer. Met ander merk ontvangers werkt hij nog steeds gewoon goed. In een ander topic heeft iemand met een WNC Quad ook problemen sinds de update.
vera26 Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Geplaatst: 14 december 2012 De oplossing is als volgt geworden: op de 95 cm schotel is de duo LNB vervangen door een single LNB. Op de ook aanwezige 130 cm schotel, in gebruik voor een SKY-box gericht op Astra 28.2, is een single LNB bijgeplaatst die gericht is op Astra 23.5. Met gebruikmaking van een DiSEqC switch krijgt de Sat801 al naar gelang de vraag het signaal van de 19.2 of de 23.5. Technische uitleg die er bij werd gegeven is dat de schotel gericht op 28.2 wat richting betreft zich beter leent om ook de 23.5 te 'vangen' Bedankt voor de adviezen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen