NL-Enzo Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 (aangepast) Beste forummers, Ik ben geen held op het gebied van satelliet TV (beter gezegd een leek). Ik heb sinds enige tijd last dat we geen beeld hebben. Nu heb ik al verschillende dingen vervangen waarvan ik dacht dat deze, wellicht door ouderdom defect waren. (De voor het eerst aangeschafte set heeft het toch langer dan 15 jaar uitgehouden!) Maar dat is niet het probleem. Ik heb eigenlijk last van dit probleem sinds dat we een nieuwe decoder hebben. De setup: SAB Explorer CI ontvanger Triax TDS 78 cm schotel (nieuw aangeschaft sinds het probleem) SAB slim premium 0,1 db sps single LNB (nieuw aangeschaft sinds het probleem) Polsat Cyfrowy decoder met abonnement(kaartje) Dit alles zit nog aangesloten op een oud klein TV-tje. Ik heb de schotel en LNB proberen uit te richten op 13 graden oost met een simpele sattelietvinder. Dit was enigszins gelukt (dacht ik), omdat ik signaal had met de sattelietvinder, maar de ontvanger gaf ten alle tijden niet meer dan 1% kwaliteit en 1% ontvangst aan hoe de schotel ook staat. Ook heb ik de coax kabel doorgemeten. Ik vermoed dat de configuratie niet deugt, de uitrichting van de schotel of dat er iets aan de ontvanger/decoder mankeert. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Wellicht een stappenplan om bepaalde zaken uit te sluiten? Of wellicht iemand die tegen een kleine vergoeding hiernaar wilt kijken? (Omg. Utrecht) Alvast bedankt! Mvg Enzo 24 november 2012 aangepast door NL-Enzo
DoeEensGek Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Geeft de signaal meter altijd signaal, zit je wel op 13e uitgericht en niet op een naast gelegen satelliet? Eventueel kan je een andere tijdelijke kabel gebruiken als je denkt dat het daar aan ligt.
satencom Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Heeft de schotel wel vrij uit zicht ,staan er geen bomen voor of struiken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
NL-Enzo Geplaatst: 24 november 2012 Auteur Geplaatst: 24 november 2012 Geeft de signaal meter altijd signaal, zit je wel op 13e uitgericht en niet op een naast gelegen satelliet? Eventueel kan je een andere tijdelijke kabel gebruiken als je denkt dat het daar aan ligt. Nee, de meter geeft niet continu signaal. Ik weet niet of ik de juiste satelliet te pakken heb, met de satfinder ertussen en het scherm van de ontvanger met satellieten open blijft zowel het signaal als kwaliteit bij de hotbird 0% en andere satellieten 1 %. Het lijkt het alsof geen van de satellieten het signaal of kwaliteit hoger wordt dan 1% hoe de schotel ook staat. Zonder een aangesloten decoder zou het % kwaliteit en % signaal net zo hoog zijn als met een aangesloten decoder? Ik heb mijn vader de coax kabel laten doormeten door de kern met de ommanteling aan 1 kant te verbinden. (ik weet niet of dat de juiste meetwijze is.) De satfinder krijgt spanning van de ontvanger, betekent dit automatisch dat het signaal tussen de satfinder/schotel en de ontvanger goed is? Misschien dat de schotel helemaal verkeerd staat of toch de kabel de boosdoener is. Heeft de schotel wel vrij uit zicht ,staan er geen bomen voor of struiken Ja, dat heeft ie. Alvast bedankt.
Sprietje Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Kijk eerst eens even op http://www.dishpointer.com/ Toets je adres en woonplaats in, zoom helemaal in totdat je je huis ziet en selecteer de satelliet waar je op uit wilt richten. Nu kun je aan de groene lijn zien uit welke richting te signaal komt. Staan er huizen in de ontvangstrichting, kijk dan of de groene lijn over een schoorsteen of dakkapel gaat. Dan heb je een referentiepunt waar je je schotel op uit moet richten.
satencom Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Hoe heb je de Elevatiehoek: ingesteld ,dat is de graden instelling achter op de klem voor jou moet het 30 graden zijn, als de buis of klem goed recht staat Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen